Nova brdska sezona Prvenstva Hrvatske nije mogla zamisliti ljepši početak od 19. izdanja „Trka priko Krke“. Predivnim vizurama skradinske doline projurila su 174 natjecatelja iz 9 zemalja i tri državna prvenstva.
Skradin se svojom predanošću i marljivom organizacijom prometnuo u jednu od najatraktivnijih domaćih utrka pa su nam svima priuštili zaista zanimljiv vikend pun uzbuđenja. Padala je kiša ali padali su i rekordi!
Subotnji treninzi krenuli su bez većih problema i brojno gledateljstvo uživalo je u predstavama vozača dok u kraj prvog službenog treninga nije krenula kiša pa je 70-ak vozača odlučilo da neće startati drugi trening na skliskoj stazi. No, malo kiše ni trenutka nije umanjilo veličinu ove sportske manifestacije.
Ukupni pobjednik 19. Nagrade grada Skradina je „domaći“ Mađar Laszlo Szasz, vozač AK Dubrovnik racinga u Reynardu 2KL Zytek.
Najbrži vozač među automobilima je nevjerojatni Karl Schagerl u atraktivnom VW Golf rallyu. Karl je novi-stari rekorder skradinske ljepotice. S vremenom od 1;31.994, postavio je novi rekord staze popravivši svoje prošlogodišnje vrijeme za pet desetinki.
Nakon Mađara i Austrijanca, treće mjesto generalnog poretka natjecanja zauzeo je najbrži Slovenac Matej Grudnik u Renault cliu.
Uzbudljivo je bilo u borbi za vrh Prvenstva Hrvatske.
Povratnik na stazu i prvak Europe Tomislav Muhvić (AK Petar Klepac) dobro je zabrinuo Dejana Dimitrijevića (AKK Fly with Kolman) koji je natjecanje odvozio pod temperaturom i prehladom. Tomislav se pobrinuo da njegov povratak ne prođe nezapaženo pa je unatoč tehničkim problemima koje je imao sa svojim Lancerom a zbog kojih nije vozio treninge, u prvoj vožnji u nedjelju bio najbrži Hrvat. Ipak, Dejan je u drugoj vožnji od nekud izvukao snagu iz sebe i svog Seata te „skinuo“ čak tri sekunde vremena što mu je osiguralo generalnu pobjedu u kategoriji I za Prvenstvo Hrvatske.
Izvrsni mladi Matija Jurišić (AK Župa dubrovačka) je treće mjesto generalnog poretka automobila ugrabio starom lavu Niki Puliću (AK Konavle) „ispred nosa“, ostavivši ga iza sebe za samo 12 stotinki sekunde!
U Grupi 1, baš kao u generalki, slavio je Dejan Dimitrijević ispred Tomislava Muhvića.
Grupa 2 Prvenstva Hrvatske donijela nam je odlične automobile a najbrži među najbržima bio je Niko Pulić. Drugo je mjesto pripalo Erisu Marottiu (AK Opatija Motorsport) u Škodi Fabiji dok je trećeplasirani bio fascinantni Igor Vareško – Onehand driver (AK Konavle) u Seat Cupri TCR.
Matija Jurišić nije ostavio mjesta za pregovore u Grupi 3 koju je osvojio s gotovo 8 sekundi prednosti ispred klupskog kolege Nihada Seferagića u prepoznatljivom VW Polu. Treće mjesto grupe je pripalo Marinu Poropatu (AK Dubrovnik racing)i njegovom nježno rozom i jako brzom Renault Cliu.
Zima nam uvijek donese zanimljive promjene i iznenađenja u proljeće pa je tako bilo i sada u grupi 4 u kojoj je Harun Hadžić (Splitski auto klub) odnio pobjedu favoritu i klupskom kolegi Ivanu Bataliću ispred nosa i to za samo tri desetinke sekunde. Trećeplasirani u grupi 4 je bio Sandro Jaketić (AK Vrbovsko racing). Koliko je tijesna borba u grupi bila dovoljno govori podatak kako su prva trojica imala vremena s razlikom manjom od sekunde.
Saša Radola (AK Dubrovnik racing) ipak ne dozvoljava nikakva iznenađenja i već na prvom natjecanju sezone nam je jasno pokazao kako misli nastaviti svoj pobjednički niz u grupi 5. Saša je bio milimetar do izlijetanja u prvoj vožnji no iznimno spretnom reakcijom ne samo da se popeo na najviše postolje grupe nego je i zaradio pljesak i poštovanje brojne skradinske publike. Drugo mjesto pripalo je Stipi Mediću (AK Solin) a treće Marinu Božičeviću (AK Oroslavlje) koji je stigao iz grupe 6 pomrsiti račune u „petici“.
Grupu 6 osvojio je standardno odlični Deni Kmetović (AK Župa dubrovačka) ispred Sandija Peteha (AK Dubrovnik racing) i Marka Deaka (AK Oroslavlje).
U Kategoriji II najbrži je bio najbrži odnosno Laszlo Szasz ispred Tamasa Kovacsa (AK Pelješac racing) i Saše Černeke (AK Petar Klepac).
Brdsko prvenstvo Hrvatske za povijesne automobile u kategoriji A osvojio je Ante Gaćina (AKK Rogoznica) ispred Lea Černija (AKK Potkoš) i njegovog klupskog kolege Nenada Gržančića dok je kategoriju B osvojio Armin Mujkanović (AKK Fly with Kolman) koji je ujedno bio i najbrži u ukupnom redosljedu BPPA. Armin je iza sebe ostavio Hrvoja Čubelića (AK Opatija) i Juricu Ivanovića (AK Skradin)
Prvenstvo Hrvatske otvoreno je bez razlike u bodovima za klubove Prvi je bio AK Dubrovnik racing s 55 bodova koliko ima i drugoplasirana AK Župa dubrovačka. Treće mjesto je pripalo pojačanom sastavu AK Pelješac racinga.
Odlična je ovo najava ostatka sezone koja će se za brdaše nastaviti 06.- 08. 06. 2025. u Ogulinu.
Poredak Prvenstva Slovenije;
- Matej Grudnik, Renault Clio
- Milan Bubnič, Lancia Delta Evolution
- Matevž Čuden, Porsche GT3
Poredak Prvenstva Austrije
- Karl Schagerl, VW Golf Rallye
- Kevin Raith, Porche 911 GT3
- Kerstin Taus, Subaru Impreza
Tekst i foto: Vesela Vrkić