Lotus Elise S1: Off-Road Avantura u Project Safari
U najnovijem potezu britanskog start-upa ‘Get Lost’, prepoznatljiv lagani sportski automobil Lotus Elise S1 doživio je nevjerojatan preobražaj u off-road verziju. Ovaj projekt, nazvan "Project Safari", kombinira karakteristike trkačkog automobila s funkcionalnošću koja je potrebna za vožnju po neravnom terenu. Ideja o konverziji Elise u off-road je zanimljiva i, prema osnivaču ‘Get Lost’, Georgeu ‘GF’ Williamsu, nije toliko smiješna koliko izazovno uzbudljiva.
Koncept Off-Road Elise
‘Get Lost’ ne želi samo stvoriti render ovog projekta; umjesto toga, stvorili su radni prototip. Ovo je značajan korak prema praktičnoj primjeni inovativnih rješenja koja će učiniti ovu verziju Elise sposobnom za vožnju u off-road uvjetima, a sve uz zadržavanje prepoznatljive estetike i performansi originala.
Prema Williamsu, ovo nije samo modifikacija Elise, već interpretacija onoga što bi platforma mogla ponuditi, od dizajna do pogona. Cilj je bio stvoriti vozilo koje bi bilo zabavno za vožnju u svim uvjetima.
Tehničke Inovacije i Dizajn
Jedna od najistaknutijih promjena u "Project Safari" je novi ovjes koji povećava visinu vožnje za 100 milimetara. To omogućava bolju prohodnost terenom, a uz to su dodane dodatne promjene u okviru i karoseriji kako bi se povećala stabilnost. Pod novim lukovima kotača nalaze se sve-terenske gume "Nankang", koje su dizajnirane za prianjanje na različitim podlogama.
Prednji dio automobila takođe je prepravljen, s novim usisnikom zraka koji imitira izgled prednje rešetke Elise. LED svjetla tipična za rally automobile dodatno osnažuju off-road karakter. Zanimljiv detalj je i rezervni kotač smješten iza kokpita, što je praktično rješenje za vožnju u avanturama.
Unutrašnjost i Prilagodbe
Dvosjedna kabina modela "Project Safari" doživjela je kompletno redizajniranje. Cilj je pružiti vozaču i suvozaču udobnost tijekom vožnje po teškim uvjetima. Uređaji i materijali unutar kabine odabrani su tako da budu otporni na habanje, a istovremeno pružaju luksuzan osjećaj tipičan za Lotus.
Pogonski Sklop
Originalni 1,8-litreni četverocilindrični motor zamijenjen je novim pogonskim sklopom, kojeg je teško odrediti bez detaljnih informacija. Williams ističe da će novi motor pružiti "snažne, pouzdane performanse". Također, nova hidraulika omogućava bolju kontrolu automobila na neravnom terenu.
Izdanje i Buduće Mogućnosti
Procjenjuje se da će proizvodnja ovog inovativnog vozila početi kasnije ove godine u Velikoj Britaniji, ali još uvijek nije poznato hoće li "Project Safari" biti dostupan kupcima u Sjevernoj Americi. Williams poručuje potencijalnim kupcima da će, ako ga dobiju, dobiti i sjajan automobil, a ako ne – neka se izgube.
Zaključak
"Project Safari" predstavlja uzbudljiv spoj tradicije i inovacije koji potvrđuje koliko su brendovi poput Lotusa spremni istraživati nove horizonte. Oduševljeni ljubitelji automobila mogu se veseliti ovoj novoj verziji, koja spaja avanturu s performansama na nesvakidašnji način. Ovaj projekt može otvoriti vrata novim mogućnostima za dizajniranje vozila u budućnosti i proširiti granice onoga što očekujemo od sportskih automobila.