LONG BEACH, Kalifornija – IMSA Weathertech Sportscar Championship ima bogatu i nezaboravnu povijest uličnih utrka, koja se proteže od Miamija do Del Mara, San Antonija do Detroita, te sve do Nova Škotske i Australije. Ove utrke ne predstavljaju samo vrhunac automobilskog natjecanja, već su postale i simbol zajedništva i strasti prema motorsportu.
Jedna od najvažnijih utrka u povijesti IMSA-e bila je upravo u Miamiju 1983. godine, kada je dvostruki svjetski prvak Formule 1, Emerson Fittipaldi, odlučio izaći iz mirovine i ponovno se natjecati. Ova utrka postavila je pozornicu za njegov legendarni povratak u svijet utrka. Kratki povratak na staze bio je samo početak novih uzbuđenja, s mnogo majstora vožnje, uključujući Škotskog vozača Allana McNisha i njegovu ekipu koja je osvojila prvu i jedinu utrku IMSA na ulicama Adelaide.
Rental porijekla i strategije
Ovog vikenda, Weathertech prvenstvo vraća se na još jednu od najpoznatijih uličnih utrka u Sjevernoj Americi, Grand Prix Acura iz Long Beacha. Ova utrka ima dugu povijest, koja datira još od ranih 1990-ih, kada su IMSA GTO i GTU natjecatelji prvi puta krenuli niz Shoreline Drive. Tijekom godina, na Long Beachu su se natjecali različiti prototipi i serijski avtomobili, a ove godine očekuje se 27 ekipa s 11 različitih proizvođača.
Izazovi na stazi
Neka od ključnih obilježja koje čine Long Beach jednom od najzahtjevnijih utrka u kalendaru WeatherTech Championship uključuju 11 zavoja duž 1.968 kilometara duge staze, gdje su “ograničenja staze” praktički betonski zidovi. Svi vozači neprestano se bore za postizanje prosječnog kruga bržeg od 100 mph, dok strategija pit stopa postaje ključno pitanje. “Pit stopovi će značiti sve. Naša utrka će biti šahovska utakmica velike brzine”, izjavio je Felipe Nasr, vozač Porsche Penske Motorsport tima.
Unatoč nedavnom fokusu na maksimalno korištenje guma, Nasr ističe da ove godine nema garancija. “Uvijek postoji mnogo nepoznanica; naš uspjeh ovisi o uvjetima na stazi i degradaciji guma,” dodaje. Istovremeno, Renger van der Zande, branič naslova i dvostruki pobjednik Long Beacha, upozorava da će strategija biti ključna i da je važno pravovremeno donijeti odluke.
Prijelomne točke i izazovi vozača
Napredak u promjeni vozača postali su još važniji na ovoj seriji. Parker Thompson, prošlogodišnji pobjednik GTD klase, naglašava izazove brzih promjena vozača te važnost svake milisekunde, dok se nadam da će sve biti izvedeno u roku od 12 sekundi. Vozači različitih visina i težina također utječu na ovu dinamiku.
Robert Wickens – Povratak na stazu
Među uzbudljivim novim licima na Long Beachu je neizvršni Robert Wickens, poznat kao “Wicky Bobby”, koji će imati svoj prvi GTD nastup u posebno opremljenom Corvette Z06 GT3. Wickens se priprema za povratak nakon nesreće u 2018. godini. Uz pomoć Pratt Miller-ovih sistema ručne kontrole i Boschovog EBS-a, Wickens se nada da će integracija ovih tehnologija pomoći njegovu uspjehu na stazi.
“Ne osjećam nikakve probleme s vozilom; njegove performanse su izvan očekivanja”, objašnjava Wickens, govoreći o izazovima s novim sustavima kontrole vuče koje mora savladati. Iako nije imao slične sisteme tijekom svoje karijere, raduje se prilici da sazna više i dodatno poboljša svoje vozačke vještine.
Utrke koje ćemo pamtiti
Kao komponenta ikoničnog događaja kao što je Acura Grand Prix of Long Beach, povijest utrka je prepuna nezaboravnih sjećanja. Od povijesnog debitiranja IMSA-e na Long Beachu 1990. godine, gdje je svaki detalj bio ključan, do nevjerojatnih predstava poput Sebastiena Bourdaisa koji je 2022.-e godine vratio pobjedu sa strašnom borbom. Sve to čini Long Beach ne samo trkačkom stazom, već i mjestom okupljanja strastvenih obožavatelja i vozača.
Dok se utrka približava, postavlja se pitanje hoće li Vasser Sullivan Racing nastaviti svoj pobjednički niz ili će netko drugi uzeti titulu. Ova utrka, poznata kao “100 minuta južne Kalifornije”, zasigurno će dodati još nekoliko sjajnih sjećanja u već bogatu povijest IMSA-e na ulicama Long Beacha.