• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Saturday, June 14, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home HILLCLIMB EHC

Ikona: Drvenica | Porsche

14/03/2025
in EHC
0 0
0
Ikona: Drvenica | Porsche
Share on FacebookShare on Twitter

Povijest i inovacije Porschea: Lagana filozofija dizajna

Porsche, poznat po svojim vrhunskim sportskim automobilima, od samih početaka u industriji automobila naglasak stavlja na inovacije i performanse. Počevši od sredine 1960-ih, razvojni kredo tvrtke bio je jasan: lagan dizajn je sve. Ova filozofija rezultirala je ne samo estetski privlačnim, već i iznimno funkcionalnim vozilima. Među najistaknutijim modelima koji predstavljaju ovu filozofiju je Porsche 908/03 Spyder, sagrađen 1970. godine.

Porsche 908/03 Spyder: Tehnološko remek-djelo

Porsche 908/03 Spyder predstavlja vrhunac laganog dizajna i tehničke izvrsnosti. Ovaj model stekao je svjetsku slavu sudjelovanjem u prestižnim utrkama, kao što su Targa Florio na Siciliji i utrka od 1.000 kilometara na Nürburgringu. Unutrašnjost vozila privlači pažnju svojim minimalističkim pristupom i pažnjom na detalje. Cijevi šasije su filigranske, a svi elementi, od upravljača do papučica, izrađeni su od laganih materijala kao što su pleksiglas, aluminij, plastika i malo kože.

Drvo kao simbol inovacije

Jedan od najinteresantnijih detalja 908/03 je drveni gumb mjenjača, izrađen od mahagonija. Ovaj je predmet težio samo 24 grama, dok bi isti gumb od aluminija težio čak 90 grama. Ovaj očiti pomak u težini nije rezultat samo estetskih preferencija, već je jasan pokazatelj Porscheove odlučnosti da svaki gram bude optimiziran. Peter Falk, čelnik razvoja u Porscheu, objašnjava da je Ferdinand Piëch, šef razvoja od 1965. godine, igrao ključnu ulogu u implementaciji laganih mjera dizajna, što je postalo zaštitni znak ovog branda.

Revolucija u dizajnu

Ferdinand Piëch bio je inovator koji je unio bezbroj laganih mjera u dizajn vozila. Njegov cilj bio je osigurati da svaki element vozila, uključujući motor, prekidače i osigurače, bude optimiziran za minimalnu težinu. Ovakav pristup postavio je temelje za buduće Porscheove modele, a 908/03 je postao poznat kao "Weasel" zbog svoje nevjerojatne agilnosti i niske težine.

Nasljeđe laganog dizajna

Lagana filozofija dizajna Porschea ne prestaje s 908/03. Ova tradicija živi i danas, posebno u natjecateljskim automobilima. Drveni gumb mjenjača, koji je danas često izrađen od oraha, postao je karakterističan element sportskih modela poput Carrera GT iz 2002. godine i modernog 911 Carrera T (992). Ovi modeli uspješno kombiniraju lagani dizajn s iznimnim performansama, pružajući vozačima intuitivno i emocionalno iskustvo vožnje.

Utjecaj na buduće generacije

Porscheov fokus na laganu konstrukciju ne samo da je postavio standarde za vlastite modele, već je i utjecao na cijelu automobilsku industriju. Razvoj tehnologija koje minimiziraju težinu, a istovremeno povećavaju performanse, postaju sve važniji u današnjem svijetu automobila. U vremenu kada ekološka održivost postaje centralna tema, lagani dizajn može igrati ključnu ulogu u razvoju učinkovitijih vozila.

Ova povijest i filozofija Porschea ne samo da objašnjavaju uspjehe u motorsportu, već i oslikavaju kulturu inovacija koja oblikuje budućnost ovog slavnog branda.

Next Post
Velika nagrada Argentine: Pregled, Insajder vodič, Marco Bezzecchi, Marc Marquez, Jack Miller, Francesco Bagnaia, Jorge Martin

Velika nagrada Argentine: Pregled, Insajder vodič, Marco Bezzecchi, Marc Marquez, Jack Miller, Francesco Bagnaia, Jorge Martin

Kako vozači Formule 1 pamte staze prije nego što na njih zakorače

Kako vozači Formule 1 pamte staze prije nego što na njih zakorače

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025
Tragedija u Poljskoj: Talijanski vozač mitinga Matteo Doretto preminuo u sudaru tijekom priprema za Europsko prvenstvo

Tragedija u Poljskoj: Talijanski vozač mitinga Matteo Doretto preminuo u sudaru tijekom priprema za Europsko prvenstvo

11/06/2025
Otok Man TT 2025: Svi rezultati

Otok Man TT 2025: Svi rezultati

02/06/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Sesks ima usku prednost u ERC-u Poljske

Sesks ima usku prednost u ERC-u Poljske

14/06/2025
Intervju s Rogerom Albertom Colinom Heppenstallom, šefom kluba

Intervju s Rogerom Albertom Colinom Heppenstallom, šefom kluba

14/06/2025
Demaison vidi stari Ogier u Fourmauxu – nečistoci

Demaison vidi stari Ogier u Fourmauxu – nečistoci

14/06/2025
Takaaki Nakagami zamjenjuje ozlijeđenog Lucu Marinia u Hondi za talijanski MotoGP

Takaaki Nakagami zamjenjuje ozlijeđenog Lucu Marinia u Hondi za talijanski MotoGP

14/06/2025

Recommended

Sesks ima usku prednost u ERC-u Poljske

Sesks ima usku prednost u ERC-u Poljske

14/06/2025
Intervju s Rogerom Albertom Colinom Heppenstallom, šefom kluba

Intervju s Rogerom Albertom Colinom Heppenstallom, šefom kluba

14/06/2025
Demaison vidi stari Ogier u Fourmauxu – nečistoci

Demaison vidi stari Ogier u Fourmauxu – nečistoci

14/06/2025
Takaaki Nakagami zamjenjuje ozlijeđenog Lucu Marinia u Hondi za talijanski MotoGP

Takaaki Nakagami zamjenjuje ozlijeđenog Lucu Marinia u Hondi za talijanski MotoGP

14/06/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Sesks ima usku prednost u ERC-u Poljske

Sesks ima usku prednost u ERC-u Poljske

14/06/2025
0

Intervju s Rogerom Albertom Colinom Heppenstallom, šefom kluba

Intervju s Rogerom Albertom Colinom Heppenstallom, šefom kluba

14/06/2025
0

Popularna ažuriranja

Što su izjavili timovi – Dan utrke na Grand Prixu 2025.

Što su izjavili timovi – Dan utrke na Grand Prixu 2025.

14/04/2025
0

Marquezov povratak: od noćne more do kandidata

Marquezov povratak: od noćne more do kandidata

30/05/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr