Danas se događa dosta moto sporta, uključujući Formulu 1 i Le Mans, ali evo pogleda na nešto što Aero odvodi na drugu razinu. Hyundai i Evasive Motorsports pripremili su prilagođeni Ioniq 5 N za ovogodišnji uspon Pikes Peak International Hill 22. lipnja.
U svijetu moto sporta, uspon Pikes Peak International Hill predstavlja jedinstven izazov koji zahtijeva posebnu pripremu i inovativne tehnike. Ove godine, Hyundai i Evasive Motorsports su se udružili kako bi stvorili prilagođeni Ioniq 5 N, s ciljem da pokažu sposobnosti električnih vozila u ekstremnim uvjetima, a posebno na ovom legendarnom natjecanju.
Vožnju će preuzeti Rob Walker, veteran Pikes Peak utrka, koji je ranije upravljao Scion FR-S. Ovaj posebno prepravljen Ioniq 5 N dizajniran je za 103. sezonu ovog spektakularnog događaja. Evasive Motorsports ga opisuje kao svoj “najambiciozniji EV projekt do sada”, a to nije samo marketinški slogan; uistinu je riječ o impresivnom pothvatu koji pokazuje potencijal električnih automobila.
Jedna od najznačajnijih promjena uključuje smanjenje težine automobila za čak 227 kg, što je postignuto uklanjanjem unutrašnjosti i širokom primjenom ugljičnih vlakana. Novi detalji, uključujući prilagođena vrata i vrata prtljažnika, doprinose poboljšanoj performansi i upravljivosti. U svijetu utrka, svaki kilogram ima značaj, a ovaj Ioniq 5 N predstavlja vrhunsku preinaku.
Pronalazak odgovarajućih dijelova za utrke nije bio lak zadatak. S ograničenom dostupnošću dijelova, Evasive se okrenuo japanskoj tvrtki za aerodinamiku, Voltex, koja je stvorila aerodinamički paket. Ovaj paket uključuje karbonski prednji razdjelnik, agresivne blatobrane, bočne suknje, zaštitne ploče i masivno stražnje krilo, sve dizajnirano da poboljša aerodinamiku i stabilnost na visokoj nadmorskoj visini.

Aerodinamička rješenja su samo jedan aspekt nadogradnje automobila. Evasive Motorsports implementiraju Krontec Air Jacks, koji omogućuju brzo servisiranje tijekom utrke, dok 19-inčni Titan kotači s Yokohama Slick gumama pružaju optimalnu prianjanje na različitim podlogama. Za poboljšanje upravljivosti, korišten je Motonski ovjes s prototipskim šipkama protiv rola, što dodatno unapređuje iskustvo vožnje.
Sigurnost vozača je također na visokom mjestu. Unutrašnjost Ioniq 5 N opremljena je sadržačem za kotrljanje sa šest točaka i jednim sjedalom od karbonskih vlakana brenda Sparco. Uz CSG specifikacije, sustav kočenja jamči maksimalnu kontrolu u kritičnim situacijama.
Što se tiče izvodljivosti, dvo-motorno postavljanje ostaje u osnovi nepromijenjeno, s impresivnih 478 kW i 769 Nm koji se prenose na sva četiri kotača. Ova kombinacija omogućava standardnom Ioniq 5 N ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,25 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 261 km/h. Supredsjednik Evasive Motorsports, Mike Chang, naglašava da se ovaj projekt temelji na njihovoj ambiciji da od svake utrke izvuku najbolje.
Uz toliko inovacija i impresivnih poboljšanja, ovogodišnji Pikes Peak International Hill bit će prilika za zapažanje budućnosti električnih vozila na utrkama, s Hyundai Ioniq 5 N kao ključnim igračem.
Tražite novi ili rabljeni Hyundai? Pronađite ga ovdje s Carmagom!