Hyundai i potencijal četvrtog automobila: Nova era u WRC-u?
Hyundai Motorsport, poznat po svom snažnom prisustvu u Svjetskom prvenstvu u reliju (WRC), trenutno razmatra mogućnost dodavanja četvrtog automobila u svoju flotu za sezonu 2025. Ova ideja nije nova; tijekom 2023., tim je razgovarao o ovom potezu, istražujući potencijalne strategije i resurse potrebne za realizaciju.
Konkurencija u WRC-u
Hyundai nije jedina momčad koja razmišlja o proširenju svojih kapaciteta. Toyota, suparnička momčad, već je u svoju postavu uključila četiri automobila s punim radnim vremenom. Vozači kao što su Kalle Rovanperä, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta i Sami Pajari predstavljaju ekipu, dok je Sébastien Ogier nastupao s petim Gr Yarisom Rally1 na odabranim natjecanjima. Ova ekspanzija daje Toyi stratešku prednost i povećava šanse za osvajanje bodova, što dodatno potiče Hyundaijeve razmatranje sličnog poteza.
Odluke pod presijom
Djelujući kao predsjednik Hyundai Motorsport, Cyril Abiteboul istaknuo je važnost analize internih faktora prilikom donošenja odluka o četvrtom automobilu. "Ideja o vođenju četvrtog automobila ostaje razmatrana," izjavio je. Međutim, realizacija ovog plana ovisi o dostupnim resursima, timskom osoblju i financijskim aspektima.
Kao što je Abiteboul napomenuo, situacija nakon natjecanja na Kanarskim otocima zahtijevala je promišljanje o trenutnoj konkurentnosti i najboljem načinu korištenja dostupnih resursa. "Krug Kanarskih otoka bio je šok za sustav," rekao je. "Kada dođe do takvog šoka, potrebno je pregrupirati se i razmisliti o sljedećim koracima."
Resursi i logistika
Vođenje četvrtog automobila nosi sa sobom dodatne izazove. Obuhvaća ne samo povećanje broja vozača, već i dodatna ulaganja u osoblje, logistiku i testiranje. Abiteboul je naglasio kako dodatni automobil ne bi trebao biti nekonkurentni. "Ako unesete četiri nekonkurentna automobila, to ne pomaže vašem slučaju," rekao je, sugerirajući potrebu za jasnim planom kako optimizirati performanse i resurse.
Osim toga, Abiteboul je ukazao na važnost osiguravanja dodatnih testnih dana, što može omogućiti timu da bolje razumije performanse guma. "S više automobila dolazi više dana testa, što nam omogućava da naučimo više o Hankook gumama," dodao je.
Trenutna postava i buduće perspektive
Za sada, Hyundai će nastaviti s tri i20 n Rally1 automobila, koji će voziti Thierry Neuville, Ott Tänak i Adrien Fourmaux. Njihov fokus bit će na nadolazećem Rally Italia Sardegna, gdje će biti potrebno iskoristiti sve dostupne resurse za ostvarenje što boljih rezultata.
Unatoč nedoumici oko četvrtog automobila, Hyundai Motorsport ostaje predan unapređenju svoje konkurentnosti i održavanju svoje pozicije među vodećim timovima u WRC-u.