Prva utrka Europskog prvenstva povijesnih rally vozila, 73. Rally Costa Brava, održana je prošlog vikenda u Španjolskoj. Na njemu je kao suvozačica u Ford Escortu Cosworth RS sudjelovala i naša Lana Sutlović
Osim što je bio domaćin prve od deset željno iščekivanih utrka FIA EHRC (Europsko prvenstvo povijesnih rally vozila), Rally Costa Brava označava početak uzbudljive nove ere za prvenstvo s kultnim rally automobilima homologiranim do 2000. kojima je sada dopušteno sudjelovanje. Tako ćemo ponovno moći uživati u jurnjavi Ford Escort Coswortha RS, Renault Clia Maxi Kit Car i Subaru Imprezi 555, te ostalih koji su nekad oduzimali dah mnogobrojnim gledateljima uz rally staze. Obzirom da ne postoji prvenstvo povijesnih rally vozila na svjetskom nivou, FIA EHRC je najviši rang natjecanja uz koji možemo proputovati kroz prošlost rallyja.
Povijest rallyja Costa Brava
Rally Costa Brava ima bogatu i dugu povijest. Prvi put je organiziran još davne 1953. i prošao je put od španjolskog, preko europskog (ERC), sve do Svjetskog prvenstva u rallyu (WRC). Od 2010. do danas vozi se za Europsko prvenstvo povijesnih rally vozila (EHRC).
Lana Sutlović na 73. Rallyju Costa Brava
Lana Sutlović, rally vozačica i suvozačica, poznata je na domaćoj rally sceni, a očigledno i puno šire. Iskustvo i predanost, ali prije svega ljubav prema rallyu, odveli su je i na mnoge međunarodne nastupe, uključujući i Costa Bravu.
“Ovo mi je prvi nastup na Costi Bravi, a nadam se ne i posljednji, jer je uistinu fascinantan. Osim što ima dugu tradiciju, brzinski ispiti su prekrasni. Jako dobra asfaltna podloga, koja izuzetno dobro drži. Brzinci su ritmični, s jako puno zavoja, što je izuzetno zahtjevno i za vozača i za suvozača. Premda se stalno ima što za čitati, kada se jednom uđe u ritam sve ide glatko,“ objašnjava Sutlović.
Na Costa Bravi nastupila je s engleskim vozačem James Potterom. Upoznala ga je na jednoj od prijašnjih utrka Europskog prvenstva povijesnih rally vozila koju je vozila s austrijskim vozačem Georgom Reitspergerom. Par tjedana prije Costa Brave, James ju je nazvao i pitao bi li željela s njime na Costa Bravu. Naravno da je njezin odgovor bio potvrdan i tako je krenula njihova priča…
Rally Costa Brava: Potter – Sutlović
„Našli smo se u Gironi u utorak navečer. James je doputovao kamperom i prikolicom iz Engleske, a ja sam doletila iz Zagreba u Barcelonu. Na večeri smo se dogovorili oko popisivanja i prolazaka brzinskih ispita. Odmah me upozorio da ne voli popisivanje. Za njega će biti dovoljan jedan prolazak i provjera brzinaca koje već ima popisane od prijašnjih godina. Sasvim je dovoljno da dva nova brzinska ispita prođemo dva puta. Njegove bilješke su mi odmah bile jasne i shvatila sam da neće biti problema oko čitanja. Jedina razlika za mene je bila što sam po prvi puta prvo čitala jačinu zavoja, a tek onda smjer (3L – 4R – SqR – 5L). Srijeda nam je prošla u popisivanju i provjeravanju bilješki, uz par zaustavljanja i ispijanje kave s pogledom na Baleare.“, opisuje pripreme za rally Sutlović.
Četvrtak je bio rezerviran za tehnički pregled njihovog Ford Escorta MK1 Twin Cam. On se odvijao u prekrasanom muzeju u vlasništvu španjolskog vozača Xaviera Pine. Navečer je usljedila startna ceremonija u centru Girone, a nakon toga i start prvog brzinskog ispita poznatog Els Angels (15,68 km). Čitav dan je bilo oblačno, a kiša je samo čekala start rallya da počne padati. Na prvi brzinac krenuli su hrabro i već u prva dva kilometra pogodili zaštitnu ogradu.
Izazovi tijekom utrke
„Možda smo bili jedan ili dva kilometra na sat prebrzi, uz još uvijek hladne gume. To je moja greška, ali bar sam udario pravom stranom – suvozačkom,“ našalio se James Potter.
U njihovom slučaju to je lijeva strana auta, jer je i auto originalni engleski s desnim volanom. Srećom, šteta nije bila velika, pa su mogli nastaviti zahvaljujući pomoći starog irskog prijatelja Barneya Mitchella. Ostatak brzinca je protekao u redu, barem do sedmog kilometra i guste magle. Ispred nji se odjedno stvorio bijeli zid. Isključili su dodatne farove i napikavali do cilja, ionako su već puno izgubili izljetanjem.
Nakon brzinca, auto je morao prvo u parc ferme, pa im je za servis pred nastavak utrke ostalo samo 15 minuta, a pomogli su im dobre duše iz susjednog englesko–irskog servisa (da, da na rallyu stvari između Iraca i Engleza funkcioniraju savršeno). Zahvaljujući njima auto je bio spreman za nastavak za 21 minutu, pa su u vremensku kontrolu zakasnili samo šest minuta i dobili minutu penalizacije.
„Brzinci u petak su prošli bez ikakvih problema. Kiša je, naravno, padala cijeli dan kao da je jesen, ali to nas nije ometalo. Dobre kišne gume i gas… Uživali smo i sklizali se cijeli dan, znate kako to već ide s autima sa stražnjim pogonom,“ otkriva Lana Sutlović.
Subota je trebala donijeti malo sunca, ali nije. Pojavilo se u trenutku kad su bili u regroupingu i servisu. Nažalost, brzinski ispit 10/13 je otkazan zbog mogućnosti odrona kamenja na cestu, pa su na kraju u subotu umjesto predviđenih šest vozili samo tri brzinska ispita, jer je brzinski ispit 9 prekinut zbog izljetanja jedne posade, srećom bez posljedica.
Odlična zabava i sjajno iskustvo
„Usprkos svemu, sjajno smo se zabavili. Kruna svega bilo je proglašenje pobjednika koje je uslijedilo kratko nakon prolaska ciljem. Osvojili smo prvo mjesto u 1600 Trophyju i treće u klasi 2B. S obzirom da smo izgubili puno vremena prilikom izlijetanja na prvom brzincu, malo je za reći da smo na kraju bili prezadovoljni rezultatom i osvojenim bodovima. Sad se samo možemo nadati da ćemo imati prilike voziti i ostatak sezone,“ objektivna je Sutlović.
„Rally Costa Brava bio je za mene novo iskustvo. Srela sam i prijatelje koje već dugo nisam vidjela, ali i upoznala neke nove ljude. Svi su, naravno, čuli za Croatia Rally i naše skliski asfalt. Iduća stanica prvenstva je Historic Vltava Rally u Češkoj od 26. do 27. travnja, nadam se da ćemo nastupiti i na tom natjecanju,” otkriva Lana Sutlović.
Tekst: Hrvoje Tomić