Nakon pet sezona na gridu Formule 1, vrijeme je da se oprostimo od Yukija Tsunode… tako nekako. 25-godišnjak će i dalje biti dio Red Bullove obitelji 2026. kao rezervni vozač, dok će Isack Hadjar biti unapređen od strane Racing Bullsa, zajedno s Arvidom Lindbladom, koji su diplomirali iz Formule 2. Dosadašnja karijera japanskog vozača uključuje 111 Grand Prixa, 124 boda i rekordno P4 u karijeri na Grand Prixu Abu Dhabija 2021.
Muljajući ili ne, ova promjena u ulozi pruža savršenu priliku da se osvrnemo na Tsunodino vrijeme u F1 i istražimo razloge zašto je on pravi miljenik obožavatelja. Njegovi uzbudljivi manevri na stazi, ekspresivni radijski razgovori, jedinstveni stil i bliska veza s Pierreom Gaslyjem doprinose značajnom utjecaju kojeg je Tsunoda ostvario u svijetu motosporta.
Trijumfi na stazi
Tsunodin meteorski uspon na trkaćoj sceni fascinira. Od japanske F4 do Formule 1 u manje od četiri godine, ovaj “čudo od djeteta” iz Sagamihare dobio je potporu Hondina Formula Dream Projecta 2016. To mu je omogućilo da se pridruži juniorskom timu Red Bulla i završi treći u F2 prvenstvu 2020. s Carlinom, osvojivši tri pobjede i četiri pole-a.
Njegov stil vožnje brzo je stekao reputaciju po odvažnim kasnim potezima i agresivnoj vožnji. Franz Tost, bivši šef AlphaTaurija, naglasio je da Tsunoda zna što želi od automobila, dok su njegovi komentari na stazi često bili iskreni i sirovi. Njegov debi u Bahreinu 2021. godine, gdje je osvojio P9, bio je samo naznaka njegovog talenta.
Sezona 2022. bila je izazovna s padom formi AlphaTaurija, no donijela je dragocjeno iskustvo. U 2023. i 2024. Tsunoda se borio protiv talentiranih vozača kao što su Nyck de Vries i Daniel Ricciardo, ali je osvojio povjerenje i zadržao svoje mjesto na gridu. Njegova najbolja kvalifikacija do sada bila je P3 na Velikoj nagradi Sao Paula 2024., što je dodatno podiglo njegov profil.
Unatoč promjenama, Tsunoda je nastavio biti uporan. Njegovo promaknuće u Red Bull 2025. bilo je kratkotrajno, ali pokazalo je njegov potencijal. Vožnja s Maxom Verstappenom postavila je visoke standarde, iako su Tokijski vozač i dalje ostali popularni među navijačima zbog svoje odlučnosti.
Društveni leptir
Kada se Tsunoda pojavio u Formuli 1 kao najmlađi vozač na gridu, očekivalo se da će mu trebati vremena da se prilagodi. No, iznenadio je sve – postao je omiljen kako među vozačima, tako i među navijačima. Njegove snažne veze sa suigračima svjedoče o njegovom karakteru i sposobnosti stvaranja prijateljstava.
Tsunoda i Gasly razvili su poseban odnos tijekom zajedničkog vremena u AlphaTauriju. Njihovi humoristični trenuci, poput pjevanja Adele na karaokama, postali su kultni. Ova ‘bromance’ privukla je pažnju fanova, a društveni mediji tima dodatno su osnažili njihovu vezu.
Tsunoda je uživao igrati padel s Verstappenom i preživjeti nepredvidive trenutke s ekipom. Iako je njegovo vrijeme s novim vozačima bilo kratko, svaki trenutak bio je vrijedno sjećanje. Njegova sposobnost zbližavanja s timom i izgradnje prijateljskih veza ostavila je trajni dojam.
Yukijev poseban stil
Tsunoda se oduvijek isticao i svojim kreativnim kacigama, koje su često bile inspirirane kulturom i posvećenjima. Njegove kacige, poput one posvećene Hondi na Velikoj nagradi Abu Dhabija, uvijek su bile predmet interesa.
Tsunoda također donosi svoj jedinstveni stil u paddock, od klasičnih stilova do hrabrih kombinacija, što ga izdvaja iz gomile. Njegova prisutnost na premijerama i događajima stvara prepoznatljiv dojam, što dodatno naglašava njegov karakter.
Yuki: Nefiltrirano
Tsunoda nije poznat po filtriranju svojih misli, posebno na timskom radiju, gdje često izražava svoje emocije bez zadrške. Njegove iskrene reakcije pokazale su duboku strast prema utrkama i učinile ga još privlačnijim za fanove.
Iako Tsunoda nije napustio svijet Formule 1, njegova budućnost ostaje otvorena. Mnogi vozači su se u prošlosti vraćali nakon godina u rezervi, i uz predanost i trud, Tsunoda bi mogao ponovno zauzeti svoje mjesto na startnom gridu.

















