Honda uzima vodik na nove visine
Honda se priprema za historijski trenutak na International Hill usponu Pikes Peak. U sklopu priprema za ovo prestižno natjecanje, marka je najavila da će sudjelovati s jedinstvenim vozilom – CR-V E: FCEV, koje koristi vodik. Dok će Acura Type S kao tradicionalniji predstavnik sudjelovati u iznajmljenoj klasi Attack 1, Hondin vodik će se natjecati u izložbenom razredu. Ove inovacije simboliziraju korak prema održivoj budućnosti automobilske industrije.
Hondin inovativni pristup
Hondin CR-V E: FCEV ima za cilj pokazati održivost i performanse vozila na alternativna goriva. U razvoju automobila sudjelovao je Dai Yoshihara, poznati vozač i dvostruki prvak formule Drift, čime Honda nastoji osigurati konkurentnost u ovoj visoko zahtjevnoj utrci. Motor, koji se može naći u serijskoj verziji CR-V-a, bit će opremljen gorivnim ćelijama iz Michigana, dok će dodatni baterijski paket od 17,7 kWh podržavati pogon.
Prilagodbe za uspjeh
Za potrebe natjecanja, CR-V je doživio značajne preinake. Suspencija je spuštena kako bi se poboljšale performanse, a unutar kokpita su izvedene modifikacije za smanjenje težine i poboljšanje sigurnosti. Postavljanje trkaćeg sjedala i sigurnosnog kaveza dodatno osigurava da će automobil izdržati izazove staze Pikes Peak, koja je poznata po svojim zahtjevnim uvjetima.
Honda vodi digresiju u povijest
Honda nije nova na Pikes Peak-u; zapravo, brand ima bogatu povijest uspjeha na ovom natjecanju. Godine 1994., Honda je prvi put osvojila EV klasu s Civicom, postavivši tadašnje vrijeme od 15:44.7. Pet godina kasnije, EV Plus ponovno je donio pobjedu, ostvarivši čak bolje vrijeme od 15:19.9. Ova natjecanja su bila prekretnica za Honde, pokazujući da elektrificirana vozila mogu biti konkurentna, a sada s CR-V E: FCEV, Honda ponovo istražuje granice mogućeg.
Učinak i očekivanja
Hondin CR-V možda neće oboriti rekorde, s obzirom na to da se natječe u izložbenom razredu, no marka s nestrpljenjem očekuje da će naučiti mnogo iz ovog iskustva. Bodovi koje Honda prikupi iz ovog natjecanja iskoristit će se za daljnji razvoj i poboljšanje tehnologije vodika, čime će se osigurati njezin uspjeh na putu prema održivosti.
Tehnološki napredak na stazi
Pikes Peak je teška staza koja zahtijeva od automobila iznimne performanse i robusnost. Kako bi se održala konkurentnost, CR-V E: FCEV koristit će lagane 18-inčne kotače s visokokvalitetnim gumama, što će dodatno poboljšati vožnju kroz 156 zavoja i ukupnu duljinu od 12,42 kilometra. Iako se čini da će CR-V možda izlaziti iz okvira tradicionalne jednako sposobne izvedbe, Honda već sada anticipira kako će se iskustvo s ovog iznimnog događaja primijeniti u budućim projektima.
Hondina hrabrost da krene u neistražene vode s vodikovima postavlja novi standard i nudi nam uvid u mogućnosti koje će definirati automobilsku industriju u nadolazećim godinama.