Kvalifikacijska faza Europskog prvenstva u reliju: Nova pravila i izazovi
Zbog izazovne razine konkurencije u Europskom relijaškom prvenstvu (ERC), od 2025. godine, kvalifikacijska faza bit će obavezna s minimalnom duljinom od šest kilometara na svim skupovima. Ovaj novi pravilnik ima za cilj dati dodatnu važnost ovome ključnom elementu natjecanja, omogućujući vozačima da pokažu svoje vještine u dužem testu.
Rally Sierra Morena-Córdoba: 42. izdanje
Na 42. izdanju Rally Sierra Morena-Córdoba Patrimonio de la Humanidad, organizatori su postavili kvalifikacijsku pozornicu dugačku 6,16 kilometara. Ovaj izazov donio je svojevrsnu uzbudljivost, jer su vozači morali donositi brze odluke o gumi. Što je više kiše padalo, to je odluka bila teža – odabrati meke ili srednje kompozite, koje su bolje pristajale na uvjete snižene trakcije, ili se držati tvrdih guma za buduće etape.
Izbor guma: Oklijevanja vozača
Vozač Gryazin iz tima J2X Rally odabrao je kombinaciju Michelin mekih i srednjih guma. Njegova izjava: "To je ludo i nije lako. Imao sam dobar trčanje, ali nismo mogli koristiti gume koje smo željeli jer moramo razmišljati o utrci," oslikava pritisak s kojim se vozači suočavaju prilikom donošenja tih važnih odluka. Unatoč izazovima, Gryazin se osjetio dobro i spreman za prve faze natjecanja.
Najbolji performansi: Armstrong i Marczyk
Jon Armstrong, vozač M-Sport Ford World Rally Team-a, postavio je drugo najbrže vrijeme s rezultatom od 3 minuta i 12,6 sekundi, vozeći svog Ford Fiesta Rally2 na srednjim Pirelli gumama. Na trećem je mjestu bio Miko Marczyk sa svojim šljokama Fabia RS RS2, kojeg je vozio na Michelin gumama, i postigao rezultat od 3 minute i 15 sekundi.
Izazovi bivših pobjednika
Bivši pobjednik ovog događaja, Pepe López, završio je četvrti s vremenom od 3 minute i 15,322 sekunde, vozeći Hyundai i20 N Rally2 opremljenim gumama Pirelli. "Nije bilo tako loše, ali jutros smo imali nekoliko problema," komentirao je Stéphane Lefebvre, misleći na potrebu za prilagodbom na automobil i gume u promjenjivim uvjetima.
Brzi novajlija: Jos Verstappen
Iskusni vozač Formule 1, Jos Verstappen, impresionirao je novim nastupom na ERC-u zauzevši sedmo mjesto s vremenom od 3 minute i 16,767 sekundi. Njegov komentar o izazovima vožnje, “Bilo je vrlo škakljivo… to je bila moja prva pravilna trka", ističe pritisak s kojim se suočavaju vozači prilikom prelaska iz drugačijeg formata natjecanja.
Drugi natjecatelji na startu
Robert Virves bio je najbrži od vozača s Hankook gumama, završivši na osmom mjestu, dok je Mads Østberg završio deveti. Ova je pozicija bila izuzetno izazovna s obzirom na konkurenciju. Na desetom je mjestu završio José Suárez, a slijedili su ga vozači poput Yoann Bonato i juniorskog prvaka ERC-a Mille Johansson.
Tehnološki izazovi i nepredviđeni događaji
Andrea Mabellini, koji se suočio s problemima tijekom slobodnih treninga, vratio se snažno nakon što su njegovi mehaničari "savršeno fiksirali automobil", završivši na 14. mjestu. S druge strane, Dominika Stříteský-a ometala je oštećena guma, izazvana udarcem o stijenu, no on je bio optimističan govoreći: "Srećom, to je samo kvalifikacijska pozornica i utrka započinje sutra."
Sustav kvalifikacije i struktura natjecanja
Najbržih 15 vozača s kvalifikacijske pozornice započet će s nogom jedan sljedećeg dana. Ostatak vozača nastavit će prema redoslijedu prema svojim kvalifikacijskim vremenima. Slijedeći su vozili iz kategorija ERC3, Junior ERC, ERC4 i ne-prioritetni sudionici.
Sudjelovanje u Córdoba Super Special Stage
Kao završni događaj prvog dana natjecanja, očekuje se Córdoba Super Special Stage, test od 1,50 kilometara kroz ulice grada domaćina. Ovaj uzbudljivi trenutak počinje uživo na Rally.TV s prijenosom u 20:05 lokalnog vremena.
Ove promjene i očekivanja donose novu dimenziju natjecanju, osiguravajući da vozači moraju biti na vrhuncu svoje igre kako bi se uspješno prilagodili izazovima koji ih očekuju.