Tradicionalni automobilizam: Kako su auto sajmovi umrli
Tradicionalni sajmovi automobila nekada su bili centralna točka automobilske industrije. Prije ere interneta, to je bio jedini način na koji su mladići mogli vidjeti automobile koje su oblijepili svojim plakaterima. Događaji poput auto sajma u Detroitu, Frankfurtu i Ženevi okupljali su najveće proizvođače automobila, koji su otkrivali svoje najnovije i najsvjetlije stvaralaštvo, a posjetitelji su se natjecali za priliku da prvi vide nove modele.
No, mit o nezaobilaznoj važnosti ovakvih sajmova sada se čini kao stvar prošlosti. Iako neki krive Covid, drugi smatraju da je internet donio promjene koje su neizbježne. Kako se tržište automobila mijenja, tako su se i načini prezentacije automobila transformirali.
Florida efekat
Kao što je Gordon Murray istaknuo, Covid je imao značajan utjecaj na način na koji se automobili predstavljaju. Otkazivanje posljednjeg sajma u Ženevi zbog pandemije samo je ubrzalo već postojeće promjene. Proizvođači automobila shvatili su da privatni pregledi i lansiranja, koja su koštala puno manje od sudjelovanja na velikim sajmovima, omogućuju veći fokus na potencijalne kupce. Na primjer, neki automobili poput Koenigseggova novog Sadaira, koji je predstavljen samo maloj grupi medija i VIP-a, već su bili unaprijed rasprodani.
Promjena demografije
Drugi ključni razlog propadanja tradicionalnih auto sajmova je promjena u demografiji posjetitelja. Murray napominje da klasični automobilizmi privlače širu javnost, koja možda i nije stvarno zainteresirana za kupovinu automobila. Događaji poput Monterey Car Week-a ili Goodwood Festivala Speed-a privlače specifičnu publiku koja je više usmjerena na luksuzne automobile. Na tim događanjima, proizvođači imaju priliku kontaktirati prave kupce i potencijalne trgovine, a to je ključno za uspjeh.
Internet kao novi medij
Kako su se događaji nastavljali bitno mijenjati, online prezentacije postale su nova norma. Tijekom pandemije, sve više marki prebaci svoje lansiranje automobila na digitalne platforme. Koristeći videozapise i društvene mreže, proizvođači su otkrili da mogu doći do šire publike uz mnogo manje troškove.
Murray je istaknuo da su potpuno razumjeli potencijal digitalnih medija kada su vidjeli kako su drugi automobili lansirani putem videa. To omogućuje ciljanje specifičnih demografskih skupina, što je za proizvođače carske klase korisnije.
Troškovi gotovo ubijaju auto sajmove
Jedna od najvećih prepreka za održavanje pravih auto sajmova je trošak. Proizvođači automobila shvatili su da mogu dobiti mnogo veću izloženost s manjim ulaganjima koristeći digitalne platforme. Troškovi stajališta, opreme i medijskog pokrivanja na klasičnim auto sajmovima iznimno su visoki, a u mnogim slučajevima, oglašavanje putem interneta nudi veću vrijednost za uloženi novac.
Stanje automobilskih sajmova danas
Iako sada postoje auto sajmovi kao što su LA Auto Show, New York International Auto Show i North American International Auto Show, oni ne nude više ono što su nekada bili. Proizvođači automobila često predstavljaju svoje najnovije modele unaprijed, a tradicionalni format sajmova sve više se čini kao relikvija prošlosti. Novi pristupi, kao što su festivali u Montereyu i Goodwoodu, nude platforme koje bolje zadovoljavaju potrebe današnjih prodavača i kupaca.
Konačno, industrija automobila se razvija, a s njom i način na koji se automobili predstavljaju. Tradicionalni auto sajmovi, kao što smo ih znali, možda su mrtvi, ali novo doba automobilizma svakako je na vidiku.