Godine 2019. 23-godišnji Jake Wolf stigao je u Boneyard Saloon u Park Cityju, Utah, na svoj prvi sastanak s TJ Parkerom. Nije bio siguran što da očekuje, ali za svaki slučaj je polirao početnu verziju svog poslovnog plana.
Evo što je Wolf znao kad je ušao u salon: samo godinu dana prije, u dobi od 32 godine, Parker je zaradio prijavljenih 100 milijuna dolara kada je prodao svoju internetsku ljekarnu, Pillpack, Amazonu za milijardu dolara. Parker se nedavno preselio u Park City i želio je savjete o izgradnji kolekcije automobila.
A evo što je Parker znao o Wolfu: ovo “mlado dijete” iz Miamija sagradio je svoju prvu proračunsku tablicu u dobi od devet godina praćenja Lamborghini Diablosa, već je imao uspjeha vođenja poslova dizajnerske odjeće za kolekcionara koji je započeo na fakultetu, a postao je šapat automobila u Miami kolekcionarima. Parker je znao da je Wolf pomogao ovim ljubiteljima automobila kako kupuju i prodaju Lamborghinis, Ferraris i ostale supercare. Također je čuo da Wolf ima velike planove za estetski dizajnirano, rijetko mjesto za skladištenje automobila s Twist: Socijalni klub za ljubitelje automobila.
Dok su provjeravali automobile za svoje klijente u Miamiju, Wolf je shvatio da su kolekcionari često bili prisiljeni držati svoje automobile u prašnjavim, prljavim skladištima, a ne u prostorima gdje bi ih mogli pokazati.
“Vidjevši to … i odlaskom u različite društvene klubove u Miamiju i Palm Beachu, pomislio sam: ‘Zašto ne biste samo sve to spojili? Riješite za iskustvo vlasništva automobila, ali potom također podignete svoj životni stil društvenim klubom koji stvara zajednicu?'” Wolf kaže.
Nekoliko mjeseci prije tog sastanka u Boneyardu, Wolfov pokušaj da zakupi prostor od 5000 četvornih metara kako bi pokrenuo svoju ideju u Miamiju. Sada, nakon prvog sastanka koji se brzo pretvorio u poslovnu sesiju brainstorminga, Parker je bio spreman ulagati u Wolfov veliki san: skladište u kojem će se rijetki Lamborghinis, Ferraris i Porsches prikazati poput umjetničkih djela u galeriji; seoski klub za ljubitelje automobila koji traže zajednicu; posao događaja koji stvara vrhunske doživljaje članova poput nedjeljnih automobila, vožnje trkača i europskog skupa u Monaku za Grand Prix.
Wolf bi mogao imati sredstva koja su mu trebala da započne put ka svojoj velikoj viziji izgradnje mreže lokacija u više od 20 gradova.
Wolf je mogao sve to u jednom stanju: morao je pokrenuti veliki san u Park Cityju, a ne u Miamiju. Mogao bi ići veliko u Utahu ili otići kući.
Koncept u Miamiju koji je procvjetao u Park Cityju
U roku od nekoliko minuta od prvog sastanka, Parker kaže da je vidio rijetku ravnotežu samopouzdanja i poniznosti u vuku. Sam Parker imao je samo 26 godina kada je, na kraju, pokrenuo Pillpack, i bio je impresioniran kombinacijom mladih poduzetnika o strasti, znanju, ambiciji i skromnosti.
Wolf je odrastao srednju klasu u Charlotteu u Sjevernoj Karolini, a dok je sa svojom obitelji putovao u Park City zbog snowboardinga i brdskog biciklizma, nije se vratio od 2013. godine. Nije imao pojma da li je Utah imao dovoljno kolekcionara automobila ulaganja da podrži njegovu veliku ideju.
“Bio sam 100 posto uplašen,” kaže Wolf. “Preći iz svjetske prijestolnice superautomobila u Miami u Little Park City sa samo 8.000 ljudi bilo je super zastrašujuće.”
Ipak, uzeo je skok. Sada, sa 29 godina, Wolf nadgleda besprijekorni motorni klub od 27 000 četvornih metara – istinski skulptura netaknutih automobila postavljenih ispod originalnih slika koje je zamišljeno kurirao galerija Julie Nester. Društveni klub sadrži restoran, dva bara, trkačke simulatore, simulator golfa i prostor za korporativni događaj. Wolfovo blistavo plavo izdanje Lamborghini Diablo SV Monterey iz 1998. godine, koje je kupio Craigslist za 140.000 dolara i obnovio, promatrao je nad prostorom događaja. To je jedan od samo 20 na svijetu.
Warehouse je doživio razinu potražnje zbog kojih Wolfa odmahne glavom. Osamdeset i šest automobila pohranjeno je na licu mjesta, a još 41 pohranjeno je u pomoćnom prostoru preko puta. Društveni klub ima 160 članova s prostorom za još 80. Trideset posto članova koji prodaju automobile u skladištu, a društveni članovi koji ne prodaju automobile imaju pristup maloj floti jedinstvenih sportskih automobila i terenskih vozila. Wolfov san o proširenju skladišta u nacionalnu mrežu motornih klubova je u pokretu. Spakirao je torbe za Utah, riskirao i nikad se nije okrenuo.
“Samo sam vjerovao svojim partnerima,” kaže Wolf. “Stalno su govorili da Park City govori o etosu o onome što pokušavamo učiniti u skladištu. Pravi entuzijasti dolaze ovdje jer je Utah najbolje mjesto na svijetu za skijanje, najbolje mjesto za brdski biciklizam. Ako sam u Miamiju s Porscheom ili Lamborghinijem, idem na stajalište da se pokrenemo.

Galerija za “umjetnička djela izgaranja”
U četiri godine koje su dovele do svečanog otvaranja Warehousea u siječnju 2024., koncept se nastavio širiti na vuka. Brzo je shvatio da nijedan postojeći prostor u Park Cityju nije dovoljno velik, pa su Wolf i njegovi partneri kupili nekretnine tik uz staru autocestu 40 kako bi izgradili strukturu. Ako bi mogli pohraniti 33 automobila i privući najmanje 100 članova kluba, izračunao je, mogli bi izvršiti povrat ulaganja.
Tada, baš kao što je Wolf planirao izgradnju, pogodio je Coid-19. Kad su se ponude vratile, morao je reći svojim partnerima da su se troškovi za izgradnju skladišta udvostručili.
“Dajem Jakeu puno zasluga za taj trenutak,” kaže Parker, čiji je vlastiti posao preživio nekoliko iskustava u skoro smrti. “S jedne strane, želite biti suosjećajni prema svojim investitorima i vidjeti odakle dolaze. S druge strane, bio je puni pare naprijed. Znao je da bi to mogao shvatiti i bio je uvjeren u put prema naprijed. Kao investitor želite osjetiti, ali također želite poduzetnika koji će ići i shvatiti i Jake je to bio vrlo puno.”
Otprilike dvije godine Wolf je upoznao potencijalne članove u Atticus Coffee u Main Streetu u Park Cityju kako bi postavio svoju viziju. 33 planirana prostora za pohranu rasprodano je gotovo odmah. Kad je Wolf saznao da su ljubitelji automobila često i ljubitelji vina, putovanja i blagovaonice, planirani vlažni bar postao je restoran s finim večerom, a planirani raspored dva mjesečna društvena događanja postao je dva događaja tjedno. Wolf je krivotvorio partnerstva s prodavačima automobila Salt Lake City, vinskim trgovinama, restoranom Omakase Sushi i prodavačima luksuznih satova. On nastoji surađivati s tvrtkama Utah koje “brinu o izvrsnosti koliko i mi.”
Dok ne razgovarate s Wolfom, možete se zapitati kako je mladi utemeljitelj u njegovim sredinom 20-ih mogao uvjeriti toliko tehnoloških poduzetnika, rukovoditelja Fortune 500 i nedavno su izašli iz vlasnika tvrtki da bi mu iskoristili priliku. Ali provedite nekoliko minuta s njim usred zamućenja primarnih boja – Ferrari i Porsche Reds i Lamborghini Yellows and Blues – i shvatit ćete da ste s ne samo automobilom, već i strastvenim vlasnikom galerije, kako se kaže na web stranici Warehouse, kolekcije za umjetničko djelovanje “Umjetničkog izgaranja”.
Chris Apgar, član skladišta koji dijeli svoje vrijeme između Park Cityja i New Yorka (gdje služi u Vijeću za suvremenu umjetnost u Muzeju moderne umjetnosti), kaže da je u početku bio privučen Wolfovim umjetničkim senzibilitetom.
“Nisam mjenjač. Volim automobile kao predmete i gotovo s skulpturalnog stajališta,” kaže Apgar. “Ono što mislim da je nevjerojatno je (Wolfova) razina sofisticiranosti i njegova razina ukusa. Za mladića je zaista impresivno. To nije samo gomila automobila u skladištu; to je zaista lijepo kurirani prostor.… Apelira na nekoga tko ima priznanje za poznavanje, bilo da su to gledali, umijeće, a to je na to.”
“Na početku će to biti vrlo automatizirano: parkirajte vlastiti automobil, ograničenu privlačnost društvenih članova. Stvarno smo prebacili objektivu. Želimo biti najbolji društveni klub u Park Cityju bez obzira na automobile.”
– Jake Wolf
Prošle godine, Apgar i njegova supruga Liz pridružili su se ostalim članovima skladišnog kluba na europskom skupu, vozeći se kroz Italiju, Austriju i Njemačku i zaustavljali se u trkačkim stazama, tvornicama automobila, muzejima i restoranima Michelin-Star. Putovanje je kulminiralo u Monaku za Grand Prix Formule 1. U velikom poslovnom planu nije se usudio donijeti taj prvi sastanak, Jake je uvijek zamišljao ovaj miting kao svoj “Halo događaj”.
Kao donator muzeja na visokoj razini, Apgar nije stranac ekskluzivnim putovanjima koja koordiniraju pristup rijetkim mjestima i iskustvima. Europski miting skladišta opisuje kao “bešavno”, “elegantan” i uspon s bilo kojim od ovih drugih putovanja na kojima je bio.
“Bilo je neugodno,” nastavlja on. “Imate mladića koji je imao 28 godina, a većina zaposlenih u skladištu nalazi se u istom dobnom rasponu, a oni su sastavili putovanje na kojima idete na mjesta koja nikada ne biste mogli naći sami. … Ono što sam impresioniran je da je ovaj mladić u osnovi u ugostiteljskom poslu, a on ima mogućnost slušanja ljudi. Kad on govori s njim, on je vizij koji je važan. previše.”
Parker je jedan od tih ljudi i planira uložiti u nove lokacije zajedno s lokalnim investitorima koji Wolf postavlja.
“Osjećam se stvarno dobro (do sada u vezi s mojim ulaganjima),” kaže Parker. “Kvaliteta i širina automobila prilično su zapanjujuća. (Wolf) obavio je nevjerojatan posao pronalazeći prave klijente i napunio mjesto s zaista lijepom ravnotežom automobila. To je vrsta koraka … i kao investitor, posao se bavi i kao što sam mogao očekivati.”
Novi gradovi i novi investitori
Skladište ima višestruke tokove prihoda: jednokratna naknada za inicijaciju, mjesečne članarine s minimalnim potrošnjom, prihodima od događaja i naknada za skladištenje automobila u punoj usluzi. Njegov zastupnik kupuje, prodaje i isporučuje automobile u ime članova. Tvrtke mogu unajmiti prostor za događaje zaposlenika i klijenata. Sva umjetnost na izložbi može se kupiti, a Warehouse prikuplja proviziju od svake prodaje.
“Posao danas je noć i dan od onoga što sam prvotno očekivao,” kaže Wolf. “Na početku će to biti vrlo automatizirano: parkirajte vlastiti automobil, ograničenu privlačnost društvenih članova. Stvarno smo prebacili objektivu. Želimo biti najbolji društveni klub u Park Cityju bez obzira na automobile.”

Warehouse ima 16 zaposlenih – od kojih je šest puno radno vrijeme – a Wolf je nedavno angažirao novog menadžera za lokaciju Park City, tako da može provesti dio 2025. godine razvijajući planove za širenje. Kaže da aktivno razgovara s ulagačima na šest lokacija: Orange County, Kalifornija; Austin i Dallas, Texas; Miami i Palm Beach, Florida; i Denver, Colorado. Nada se da će ove godine objaviti dvije nove lokacije.
“Pokušavamo ići u ove odredišne gradove s velikim koncentracijama bogatstva koji imaju veliku kulturu automobila i prirodne veze jedni s drugima,” kaže Wolf, koji sluša članove kako bi naučio gdje provode svoje vrijeme.
Wolf se nada da će izreći svaku novu lokaciju vlastitim jedinstvenim estetskim dizajnom i geografski prikladnom kolekcijom automobila. Dok je, na primjer, provjeravao automobile za skladištenje u Park Cityju, Wolf je saznao da je Park City u velikoj mjeri grad Porsche – pa je stvorio set dizala koji odaje počast nekim od najvećih porchesa koji se bave kanjonom proizvedenim tijekom godina. Posjetitelji mogu stajati ispred automobila, naslagali su četiri leve
LS visok i četiri, kao što Wolf u izvrsno objašnjava kako se Porscheov dizajn razvijao tijekom godina.
Ikad kustos, Wolf je vrlo poseban o tome koje automobile prihvaća u skladištu. Ali njegovi su kriteriji jednostavni: “Hoće li to donijeti osmijeh na lica drugih članova?”