Težak vikend za Ferrarija: Analiza Britanskog Grand Prixa
Na Britanskom Grand Prixu, Fred Vasseur, vođa momčadi Ferrari, suočio se s izazovima koji su utjecali na performanse vozača Charlesa Leclerca i Lewisa Hamiltona. Dok je Hamilton završio utrku na tijesnom P4, Leclerc je prošao kroz razočaravajući P14, što je bio odraz kompleksne strategije tima i varijabilnosti vremenskih uvjeta.
Utrka u promjenjivim uvjetima
Silverstone je poznat po svojim promjenjivim vremenskim uvjetima koji su utjecali na odabir guma tijekom utrke. Charles Leclerc odlučio se na glatke gume tijekom formacijske runde, no taj potez se nije isplatio, a Leclerc se našao u predicamentu dok se borio za vraćanje kroz teren. Njegov izbor guma ubrzo je postao ključno pitanje, a prednost koju su neki vozači imali na intermediarnim gumama dodatno je otežala situaciju za Ferrari.
Hamilton je, s druge strane, imao dobar tempo kada se staza počela sušiti, ali unatoč tome što je imao priliku, nije uspio uhvatiti Nica Hulkenberga sa Sauber više od P4. Njegova prerana odluka o stajalištu dodala je još jedan sloj kompliciranosti utrci.
Vasseurovo razmišljanje o strategiji
Nakon utrke, Vasseur je izrazio svoje razočaranje, ističući da je team Ferrari "bio korak dolje" u usporedbi s McLarenom. Objasnio je da su imali više snage u svojim automobilima, ali su se suočavali s izazovima, posebno kada su bili u prljavom zraku drugih bolida. To je rezultiralo većim trošenjem guma tijekom pretjecanja, koje su često dovodilo do olakšavanja drugih vozača.
Izjavio je: "Nisam siguran da je čisti tempo glavno pitanje danas, ali ono što je istina jest da je na Charlesu, barem, utrka obavljena u krugu 1." Odlučivanje o strategiji stajanja pokazalo se kao osjetljivo pitanje. Vasseur je također komentirao da je lako reći "da sam znao", ali u tom trenutku, odluke su donijete u žurbi i pod pritiskom.
Odluke vozača i timska strategija
Vasseur je komunicirao da se odluka o odabiru guma na startu uglavnom oslanjala na vozače. Charles Leclerc i George Russell donijeli su zajedničku odluku za glatke gume tijekom formacijske runde, a kasnije su se obojica suočili s posljedicama. Vasseur je naglasio da je to "lako reći na kraju", ali odluka nije bila jednostavna s obzirom na brze uvjete na stazi.
"Raditi u krugu formacije iza sigurnosnog automobila je vrlo sporo, imate malo informacija i morate procijeniti razinu pritiska u tom trenutku", rekao je, ističući kompleksnost odluka koje su vozači morali donositi.
Problemi s casom i uvidi nakon utrke
Jedan od ključnih problema s kojima se Vasseur suočio bila je eliminacija GPS-a za Lewisa Hamiltona tijekom utrke. "To znači da smo potpuno slijepi i nismo znali gdje je automobil. To je bio težak", priznao je Vasseur. Ovo je dodatno otežalo strategiju tima jer su gubili dragocjene sekunde u uvjetima koji su bili nepredvidivi.
Također je ukazao na Alonsoa, koji je u tom trenutku bio konkurentan na određenim zavojima, dok su ostali vozači, uključujući Hamiltona, gubili vrijeme čekajući bolje uvjete.
Pogled unaprijed: Izazovi za Ferrari
S polovinom sezone pred sobom, Vasseur je bio realan o izazovima s kojima se Ferrari suočava. S obzirom na 238 bodova zaostatka za McLarenom, priznao je da će se teško boriti za titulu. "Želimo se boriti s njima, ali oni imaju prednost", rekao je, dodajući daFerrari i dalje drži korak s Mercedesom i Red Bullom, što je optimističan znak za budućnost.
Unatoč teškom vikendu, Ferrari se nastavlja boriti za osvajanje utrka, što će ostati ključno za teamovu strategiju u preostalom dijelu sezone.
Ova analiza uspjeha i neuspjeha na Britanskom Grand Prixu naglašava složenost Formule 1, gdje odluke često imaju trenutne posljedice koje mogu oblikovati ishod cijelog natjecanja.