Formula E se suočava s promjenom planiranog rasporeda Šangaja E-Prixa, zbog prognoze jakih kiša koje bi mogle ometati drugu utrku vikenda. Ova promjena jasan je pokazatelj kako uvjeti na stazi mogu značajno utjecati na organizaciju i provedbu utrka, a sigurnost vozača i gledatelja ostaje prioritet.
U subotnjoj utrci, Maximilian Guenther iz DS Penske osvojio je svoju drugu pobjedu, pruživši nevjerojatnu predstavu u uzbudljivom okruženju Šangaja. Guentherov suigrač, Jean-Eric Vergne, pridružio se mu na pobjedničkom postolju, osiguravajući 1-2 za američku momčad. Ova kombinacija rezultata dodatno je učvrstila poziciju DS Penske u prvenstvu, ističući njihovu snagu i strategiju tijekom vikenda.
U nedjelju, međutim, situacija se može potpuno promijeniti. S obzirom na najavljenu jaku kišu, organizatori su odlučili preurediti raspored događanja. Treća besplatna praksa sada će se održati sat vremena ranije u 07:00 po lokalnom vremenu, dok su kvalifikacije pomjerene na 09:00. Utrka će se održati u 13:00, ali nepostojanost vremena može dovesti do promjena u bilo kojem trenutku. Ako kiša onemogući održavanje kvalifikacija, rezultati druge besplatne prakse iz subote bit će korišteni za formiranje startne mreže.
U tom slučaju, Antonio Felix da Costa iz Porschea započet će utrku iz prvog reda, uz McLarenovog Taylora Barnarda. Ova situacija dodatno pokazuje koliko je važna prilagodljivost timova i vozača na nepredviđene okolnosti, posebice u uvjetima kao što su kišni dani.
Glasnogovornik Formule E izjavio je: „Sigurnost i iskustvo naših obožavatelja, gostiju i osoblja naš su najveći prioritet. Uz to, želimo osigurati da svi uživaju u vrhunskom trkačkom spektaklu ovdje u Kini.” Ova izjava naglašava opredijeljenost organizatora prema sigurnosti i uspješnom provođenju događaja, čak i kada su uvjeti teški.
Izazovi mokrih utrka
Ovo nije prvi put da su vremenski uvjeti utjecali na utrke Formule E. Kvalifikacije su ranije otkazane u Tokiju zbog kiše, što ukazuje na problem s kojim se prvenstvo suočava. Mokre utrke često donose dodatne izazove, a vozači su izrazili nezadovoljstvo zbog trenutnih guma koje se koriste u mokrim uvjetima. Sam Bird iz McLarena naglasio je: „To nije mokra guma, ni u jednom trenutku ne radi u mokrom.”
Vozači zahtijevaju bolje rješenje za mokre uvjete, a mnogi se slažu da bi Formula E trebala razmotriti implementaciju posebnih mokrih guma. Ovo pitanje može postati ključno za sigurnost i izvedbu tijekom utrka, jer s brzim automobilima poput onih u Formuli E, pravilna funkcionalnost guma u svim uvjetima postaje od iznimne važnosti.
U svjetlu ovogodišnjih kišnih utrka, većina vozača se nada da će uprava prvenstva čuti njihove zahtjeve. Bridgestone je već potvrđen kao novi dobavljač guma od sezone 2026/2027 do 2029/30, što otvara mogućnost promjena na bolje u budućnosti. Ove promjene donose novi optimizam, no do tada vozači moraju stalno prilagođavati svoje strategije i stilove vožnje kako bi se nosili s izazovima koje im donosi vrijeme.
Dok se vozači pripremaju za neizvjesnosti koje donosi utrkivanje u kišnim uvjetima, ostaje za vidjeti kako će se sve odvijati na stazi u Šangaju. U tom okruženju, prilagodljivost, brzina i strategija bit će ključni za uspjeh timova i vozača.