Unapređenje guma u Formuli E: Put prema Gen4
Maximilian Günther nedavno je izrazio olakšanje vezano uz najavu uvođenja punih vlažnih guma u Formuli E s dolaskom Gen4, koji se očekuje krajem 2026. godine. Utrke po kišnom vremenu postale su glavna tema razgovora u Gen3 eri, dok je gumeni spoj koji je dizajnirao Hankook izazivao frustracije među vozačima tijekom vlažnih uvjeta.
Izazovi Gen3 gumene tehnologije
Vozači su se tokom ove sezone suočili s nizom problema s gumama kada se pojavi kiša, a gotovo cijela mreža se žalila na performanse ionskog spoja u mokrim uvjetima. Ključni problem bio je u generiranju topline, što je dovelo do smanjenog prianjanja. Jaguarov Mitch Evans bio je jedan od prvih koji je izrazio zabrinutost braneći se od kiše uoči sezone, naglašavajući razlike između novih guma i onih iz prošlih sezona.
Vozači na rubu preživljavanja
Nyck de Vries opisao je vožnju po mokrim uvjetima kao “preživljavanje”, a iz njegove perspektive, situacija se dodatno komplicirala na ulicama Monaka. Na posljednjem polufinalu, sva četiri vozača su napustila stazu zbog teškog prianjanja i loših uvjeta. “Ako je mokro, čak ni ne dosežete puni gas”, istaknuo je de Vries, što je dodatno potvrdilo izazov s kojim se suočavaju vozači u ovakvim uvjetima.
Prijelaz na Gen4: Nova era guma
Kako performanse automobila u Formuli E nastavljaju rasti, servisi traže uvođenje specijaliziranih guma za mokre uvjete. Gen4 će prema najavama sadržavati dva različita spoja, uključujući gumu namijenjenu za uvjete s lakom kišom te “tajfun” gumu koja će biti prilagođena teškim uvjetima kao što su oni viđeni u Monaku, Tokiju i Šangaju. Günther je istaknuo kako se raduje dolasku ovakvih guma koje će omogućiti potpunu demonstraciju performansi električnih automobila.
Konačno rješenje za izazove u mokrim uvjetima
Prema Güntherovim riječima, uvodjenje vlažnih guma “tajfun” je pravi put, jer je neophodno pokazati puni potencijal performansi. “Mislim da je ovo ispravna odluka. Da biste mogli demonstrirati performanse s pravim gumama, značajno će unaprijediti iskustvo natjecatelja”, rekao je. Vozači se, prema njegovim riječima, suočavaju s velikim izazovima kada voze na skliskim stazama i prisiljeni su se prilagoditi novim gumama koje više nalikuju suhim modelima.
Zahtjev za boljim vlažnim gumama
Kako se natjecatelji pripremaju za buduće sezone, želja za gumama koje su specifično dizajnirane za mokre uvjete postaje sve jača. Uz rad na novim modelima, očekuje se da će Gen4 donijeti veće razlike u performansama i uzbudljivije utrke. Prema viđenom, svi vozači očekuju poboljšanja i bolju prilagodljivost guma u mokrim uvjetima, što bi moglo značajno utjecati na strategiju i izvedbu u budućim utrkama.