Fordova frustracija zbog sage Darwin "lubanje"
U posljednjih nekoliko tjedana, tema koja je dominirala u Supercars seriji bila je utjecaj temperature na dvostruke nadzemne motore Ford i GM V8. Istraživanje provedeno na dino testovima otkrilo je da se Ford suočava s problemima performansi tijekom vrućih ambijentalnih uvjeta. Ova situacija je rezultirala potrebom za prilagodbama u mapiranju motora Forda prije utrka na ravnicama Symmons i Wanneroo.
Utjecaj Temperature na Performanse Motora
Istraživanje je pokazalo da su temperaturne razlike imale značajan utjecaj na motor Forda, što je zahtijevalo prilagodbu kako bi se izjednačile performanse motora u različitim uvjetima. Međutim, otkriveno je i da GM motor ima dodatni sloj izolacije na razdjelniku, dok Fordova verzija, poznata kao "kapica lubanje", ne nudi isti nivo zaštite. Ova kapica, koja se koristi iz akustičkih razloga, zapravo je postala predmet rasprava među timovima.
Tim Edwards, šef Supercars Motorsporta, potvrdio je da su provoreni podaci o toj situaciji predstavljenim Fordovim predstavnicima tokom utrke u Hidden Valley. Izvješća su pokazala da dodatne mjere, poput termalne izolacije na razdjelniku Fordovih motora, mogu biti od pomoći.
Privremena Rješenja i Testiranja
S obzirom na toplinu koja je prevladavala na utrci, Tickford Racing je unaprijed izradio privremeno rješenje koje je uključivalo dodavanje toplinskog oklopa, već korištenog na vatrozidu automobila. Ovaj dodatak testiran je na Will Davisonu iz Dick Johnson Racinga tijekom kvalifikacija. Timovi su imali mogućnost odabrati hoće li koristiti ovu prilagodbu, što odražava fleksibilnost proteklog sustava.
Menadžer tima Tickford, Matt Roberts, istaknuo je da su oba automobila primila ovo ažuriranje, ali nije bilo značajnog poboljšanja u performansama. Iako se u utrci primijetila mala korist, problem s ravnom brzinom ostao je. Cam Waters, vozač Tickforda, izrazio je frustraciju zbog nemogućnosti da se povuče do Camarosa, čak i s boljim gumama.
Razlike u Kvalifikacijama i Utrci
U subotu su se dogodile značajne razlike u rezultatima kvalifikacija, gdje su Fordovi automobili postigli visoke pozicije u prvo kvalifikacijskoj sesiji, dok su u drugoj sesiji imali problema s performansama. Na kraju svake utrke, unatoč pet Forda unutar prvih deset, dominacija Camarosa ostala je očita.
Waters je komentirao da su njihovi problemi postali očigledniji u utrkama nego u kvalifikacijama, naglašavajući da su razlike u performansama između Forda i GM-a evidentne, bez obzira na strategiju timova.
Dugoročno Rješenje
S obzirom na izazove s kojima se suočavaju, Ford će zahtijevati homologaciju trajnog rješenja koje će riješiti višestruke probleme s temperaturama. Edwards je naglasio da skidanje kapice lubanje s GM motora nije jednostavno rješenje, s obzirom na to da je to dio originalne opreme. Time se dodaje element kompleksnosti ovom problemu.
U međuvremenu, timovi se nadaju da će se situacija poboljšati, kako bi se izbjeglo ponavljanje frustracija koje su vozači iskazivali tijekom raznih utrka. S obzirom na trenutni status, povratna informacija od timova i vozača bit će ključna u pokušaju da se prevaziđu ovi tehnički problemi i osigura jednake šanse na stazi.