U svijetu motorsporta, događaji koji izazivaju granice inženjeringa i ljudskih sposobnosti uvijek privlače pažnju. Jedan od takvih događaja je Pikes Peak International Hill Climb, poznat po svom izazovnom putu koji serpentinama vodi do gotovo 4300 metara visine. Ove godine, Ford Performance je odlučio ući s nevjerojatno modificiranim električnim SUV-om – Super Mustang Mach-E. Ova mašinerija ne samo da je izgledala moćno, već je i pokazala izvanrednu brzinu na stazi, zauzevši drugo mjesto u ukupnom natjecanju.
Osvojite utrku s powerom: Chevy Bel Air iz 1957. godine
Dok je Fordov Super Mustang briljirao, ne smijemo zaboraviti niti druge sudionike, poput legendarne Chevrole Bel Air iz 1957. godine, koji je podiže svoju snagu na nevjerojatnih 1300 konjskih snaga. Ovi klasični automobili dodatno obogaćuju natjecateljski duh, a njihova prisutnost na Pikes Peaku predstavlja spoj tradicije i inovacije.
Kao i svaki trkački automobil, ni Super Mustang Mach-E nije mogao savladati cijeli put od 12,42 milje zbog jakih vjetrova i krhotina koje su se povremeno pojavljivale uz planinu. Zbog tih nepovoljnih uvjeta, staza je skraćena na polovicu svoje uobičajene duljine, što nije umanjilo uzbuđenje natjecanja. Fordov električni SUV je usprkos tome postigao nevjerojatan rezultat, vozeći kroz preostali dio staze u vremenu od samo 3:42,24, osiguravši pobjedu u otvorenoj klasi.
Posebna uloga vozača Romaina Dumasa, koji je već postavio rekord za električna vozila na Pikes Peaku, također je bila ključna. Njegova vještina i iskustvo na stazi dovela su do impresivnog rezultata koji je dodatno naglasio sposobnosti Super Mustang Mach-E. S obzirom na uvjete, svaka sekunda bila je važna, a Dumas je pokazao da se iskustvom može nadoknaditi i manjak idealnih uvjeta.
Od pojave električnih, performansu orijentiranih vozila, industrija automobila doživjela je revoluciju. Ford Performance je ovdje otišao korak dalje s Super Mustang Mach-E, opremivši ga s tri 6-fazna električna motora UHP-a koji zajedno proizvode više od 1400 konjskih snaga. Za vrhunski performans, automobil je opremljen baterijom visoke snage od 50 kWh koja se napaja na 799 V. Takve brojke odmah upadaju u oči, ali istinska moć leži u optimalnom korištenju tih resursa.
Regenerativno kočenje dodaje još jednu dimenziju ovoj električnoj mašineriji, omogućujući proizvodnju energije do 710 kW, što dodatno poboljšava njen performans. Uz to, aerodinamički elementi Super Mustang Mach-E omogućili su stvoriti zanimljiv odnos između snage i stabilnosti. Na 150 mph, ti elementi generiraju nevjerojatnih 6.900 funti potisne sile, što bi u uvjetima punog tečaja bilo od velikog značaja za postizanje boljih rezultata.
U trenutku kada bi uvjeti bili povoljniji, postavlja se pitanje kako bi Super Mustang Mach-E prošao cijelo udaljenost. Bez obzira na to, njegov nastup na skraćenoj stazi pokazuje nevjerojatne inženjerske sposobnosti koje su ratificirane podnejšenim uvjetima na planinskom vrhu. Ova nova kreacija Ford Performance predstavlja snažnog natjecatelja u svijetu električnih automobila, postavljajući temelje za buduće izazove i uspjehe.
Slike preko Forda