Kontroverzni amandmani FIA-e u Dodatku B
U svijetu automobilsportskih natjecanja, pravila često prolaze kroz promjene. Nakon opsežnog pregleda naručenog od strane predsjednika Mohammeda Ben Sulayema, FIA je donijela kontroverzne amandmane u Dodatku B. Ovaj dodatak sadrži smjernice FIA Stewarda koje su modificirane kako bi se poboljšala etika u sportu i smanjila upotreba zlostavljačkog jezika.
Smjernice FIA Stewarda
Dodatak B ima ključnu ulogu u reguliranju ponašanja sudionika na stazi. U siječnju 2025., FIA je odlučila modificirati postojeće smjernice kako bi se ukinuo zlostavljački jezik među vozačima. Ove promjene imaju za cilj stvoriti pozitivnije okruženje tijekom natjecanja, čime se potiču sportsku etiku i fair play.
Financijske kazne i njihova primjena
Jedna od najistaknutijih promjena u Dodatku B uključuje standardiziranu novčanu kaznu od 10,000 eura za vozače koji koriste eksplicitni jezik. Ova mjera podržana je komentarima aktualnog Formula 1 Svjetskog prvaka, Maxa Verstappena, koji je izazvao kontroverzu tijekom tiska uoči 2024. Grand Prixa u Singapuru. Takve kazne imaju za cilj obeshrabriti ponašanje koje bi moglo biti štetno za ugled sporta.
Uz to, za vozače Svjetskog rally prvenstva, primijenjen je multiplikacijski učinak od 3x na novčane kazne, uzimajući u obzir status svjetskog prvenstva i njegovu povezanost s FIA-om.
Reakcije vozača i svijeta motorsporta
Unatoč namjerama FIA-e, reakcije vozača u različitim svjetskim prvenstvima, uključujući F1 i Svjetsko rally prvenstvo, nisu bile pozitivne. Mnogi su izrazili neslaganje s novim pravilima, smatrajući ih previše stroge i potencijalno nepoštene. Ove promjene potaknule su raspravu unutar zajednice vozača i stručnjaka, gdje se raspravlja o granicama slobode govora i etike u automobilskom sportu.
Prvi slučaj kazne
Adrien Fourmaux postao je prvi vozač mitinga koji je kažnjen prema novim pravilima krajem Rally Švedske u veljači. Ova kazna izazvala je dodatne kontroverze i dovela do formiranja Svjetskog saveza vozača rally-a (Worda), koji se bori za prava vozača unutar regulativnog okvira FIA-e. Ovaj razvoj pokazuje kako se pravila i kazne ne prepoznaju uvijek kao pravedne i kako vozači traže način da zaštite svoja prava.