
Brdske utrke u Italiji, poznate kao “cronoscalate”, ponovo su oživjele uspomene na legendarne automobile koji su ostavili dubok trag među zaljubljenicima u auto-sport. S jedne strane, vozači se mogu prisjetiti nekadašnjih slava poput Lancia Delta HF i Alfa Romeo 155/156, a s druge strane, sve više gledamo na najnovije trkaće uzdanice kao što su Ferrari, Lamborghini i Porsche. U ovoj dinamičnoj sceni, nevjerojatna tehnička savršenost šasija i motora ovih automobila postaje ključna prednost na zahtjevnim brdskim stazama.
Kralj Italije
Jedan od najsvjetlijih junaka brdskih utrka je Lucio Peruggini, vozač iz Foggie koji je stekao reputaciju osvajajući titulu u brojnim sezonama. Nakon uspjeha s Ferrarijem 458 GT3, Peruggini je prešao na Huracan GT3, održavajući titulu i u sljedećim godinama. Njegov povratak Ferrariju 2022. sa modelom 488 Challenge Evo pokazao je da je sposobnost ovog vozača istinska sila na stazi. Tijekom godina, Peruggini je sudjelovao u brojnim povijesnim relijima, dodatno obogaćujući svoje iskustvo.
AF Corsica u potpori
Godina 2025. označila je prekretnicu za Perugginija s dolaskom Ferrari 296 Challenge. Ovaj automobil, pripremljen pod okriljem AF Corse, pruža mu snagu i konkurentnost potrebnu za osvajanje staze. AF Corse je poznat po svom stručnom nadzoru nad Ferrarijevim sudjelovanjem u GT i WEC trkama, što Perugginiju omogućava optimalne uvjete za natjecanje.


Kako Peruggini ističe, prelazak na 296 Challenge predstavlja izvanredan napredak u odnosu na 488. Tijekom prvih testova u Cremoni, vozačev entuzijazam bio je očit: “Imamo više snage, bolje kočenje i nevjerojatnu okretnost. To je izvanredan automobil.” Njegovo uzbuđenje ukazuje na promjenu u dinamici vožnje koju 296 Challenge donosi.
Optimalan Ferrari izazov
Ferrari 296 Challenge, predstavljen 2024. godine, intelektualno je nasljeđe GT3 modela i težio je prema vrhunskom performansu. Ovaj deveti model u izazovu Pirelli Challenge posjeduje motor od 2.992 cm3 s dvostrukim turbopunjačem, koji razvija 700 KS i 740 Nm okretnog momenta. U usporedbi s prethodnicima, ovakav motor značajno poboljšava omjer snage i težine, što ga čini konkurentnijim na stazama.


Unikatne karakteristike 296 Challenge uključuju poboljšanu aerodinamiku, s potisnom silom koja doseže 870 kg pri 250 km/h. Ovaj automobil koristi napredne tehnologije, kao što su Evo Track ABS i nove kočnice, što zajedno omogućava vozačima da osjete nevjerojatnu preciznost pri vožnji.
Naslov koji traži još!
Prvi nastup Ferrarija 296 Challenge dogodio se na 74. izdanju utrke Trento-Bondone, gdje je Peruggini, vozeći ovaj novi model, nadmašio mnoge konkurente i osvojio GT grupu. Uspjeh se nastavio, a Peruggini je 2025. osvojio titulu, čineći ovo njegovim osma naslovom u karijeri, ali i prvim u 296 “Hillclimb”. Ovaj uspjeh naglašava ne samo performanse automobila, već i vozačevu vještinu i strategiju na stazi.


















