Uvidi iz testiranja: Fabio Quartararo i novi V4 M1
Uvod u testiranje u Valenciji
Fabio Quartararo, svjetski prvak MotoGP-a iz 2021. godine, nedavno je sudjelovao na službenom testiranju u Valenciji, gdje se suočio s izazovima koji dolaze s novim Yamahinim M1 motociklom s V4 pogonom. Ova faza testiranja ključna je jer Yamaha predstoji velika promjena u svojoj građi motocikala, a Quartararo je od početka bio jasan u vezi s nedostacima s kojima se suočava.
Izazovi s novim V4 motorom
Quartararo je usporedio novi V4 M1 s odlazećim modelom koji koristi redni četverocikl. Naime, istaknuo je kako novi model, iako obećavajući, još uvijek nije dostigao željenu razinu performansi. Vozeći 46 krugova na stazi Ricardo Tormo, završio je kao najbolji vozač Yamahe na 15. mjestu. Između ostalog, naglasio je da novi motocikl ne nudi prednju stabilnost kakvu su on i njegov tim očekivali.
“Ukratko, imali smo vrlo dobar prednji kraj s linijskim četverociklom. Danas to nemamo,” rekao je Quartararo.
Problemi s snagom i prianjanjem
Još jedan od ključnih problema koji je Quartararo istaknuo bio je nedostatak snage koji dolazi s korištenjem ‘sigurnog načina’ motora. Takav način rada ograničava performanse, čime se dodatno otežava vožnja. Quartararo je bio vrlo jasan u vezi s time: “Zato kažem da moramo pronaći osnovne postavke. Onda znamo da je snaga prilično očit problem.”
Važnost privatnog testiranja
Svijetla točka u njegovim izjavama bila su očekivanja od privatnog testiranja koje se trebalo održati dan poslije. Quartararo se nadao da će taj test pomoći inženjerima Yamahe da unaprijede V4 program i adresiraju problematične aspekte poput prianjanja i stabilnosti.
Nepromijenjeni dizajn
Iako je testni vozač Augusto Fernandez debitirao s novim okvirom, Quartararo je napomenuo kako na njegovoj strani garaže nije bilo značajnijih promjena u odnosu na test u Misanu. “Vozili smo praktički isti bicikl. Neću reći da je to korak naprijed,” prokomentirao je, naglašavajući potrebu za novim rješenjima, posebno u aerodinamici.
Različiti pogledi unutar tima
Zanimljivo je da su ostali vozači, za razliku od Quartarara, imali mješovite reakcije na novi model. Dok je Quartararo bio prilično kritičan, drugi vozači su pokazali određeni optimizam. “Neutralniji sam. Nema smisla govoriti previše,” dodao je Quartararo, objašnjavajući potrebu za jasnim smjernicama za tim inženjera.
Planovi za budućnost
Yamaha je odlučila unaprijediti svoje planove za prebacivanje na V4-spec M1, odbacujući redni četveromotor. Quartararo je testirao stari model samo na početku, ali se brzo prebacivao na novi, ističući svoje najbrže vrijeme dana na novom V4 motociklu.
Nadamo se da će testiranja u Valenciji donijeti potrebne informacije i rješenja, a Quartararo i njegov tim će se suočiti s novim izazovima i poboljšati performanse motocikla u narednim utrkama.
















