Za svoj deseti nastup na ikoničnom usponu Pikes Peak International Hill, Evasive Motorsports ide sve unutra. Kalifornijska trgovina sa sjedištem u Kaliforniji udružila se s Hyundaijem kako bi debitirala svoj najambiciozniji projekt EV-a, još uvijek pripremljena 2025 Hyundai Ioniq 5 N koji je dizajniran za visinu, agilnost i izvedbu. Cilj? Razbijte neuhvatljivu 10-minutnu barijeru uz planinski tečaj od 12,42 milje i cementirajte novo poglavlje u povijesti elektrificiranog moto sporta.
Predstavljanje Ioniq 5 N
Predviđen da se natječe 22. lipnja 2025. godine, automobil-čisto je nazvan Evasive Motorsports Hyundai Ioniq 5 N Pikes Peak. Ovo vozilo predstavlja savršenu oluju visokonaponske snage, precizno podešavanje šasije i nasljeđe razvoja EV rase koji je evazivan više od desetljeća. Uz podršku Hyundaija i popis tehničkih partnera, ovogodišnja kampanja nije se samo pojavljivanje-već o tome da potakne granice onoga što EV temeljen na produkciji zapravo može učiniti.
Nasljeđe uspona i inovacije
Evasiveova veza s Pikes Peak datira iz 2013. godine, kada je tim postavio superpunjeni Scion FR-S. Tijekom godina, vratili su se s rotirajućom odljevom strojeva, iz Toyota 86 s pogonom na 2JZ od 900 KS do Tesla Model 3 koji je 2022. uzeo najbrže počasti EV-a. Njihov uspon je zrcalio evoluciju samog moto sporta, prelazeći od unutarnje dominacije izgaranja u novu eru elektrificirane performanse. Razvoj EV-a započeo je 2021. godine i od tada se ubrzao, a ovogodišnji Ioniq 5 N predstavlja vrhunac tog okreta.
Ioniq 5 N: Korijenje staze i Pikes Peak ambicije
Hyundai’s Ioniq 5 N već okreće glave kao prvi izvedbu marke. Sa 641 konjske snage i okretnog momenta od 568 lb-ft (zahvaljujući N Grin Boost-u), nudi ozbiljne performanse odmah s poda izložbe. Međutim, Evasive nije bio zadovoljan da ga ostavi zaliha. Tim ga je rastavio, izgradio natrag i učinio ga lakšim odbacivanjem više od 500 kilograma zamjenom vrata i vrata prtljažnika s prilagođenim komadima od karbonskih vlakana i izbacivanjem unutrašnjosti.
Tehnička unapređenja i aerodinamika
Dok električni pogon ostaje netaknut, Evasive se fokusirao na sve ostalo. Potpuni apartman iz Aero iz Voltex Japana razvijen je pomoću 3D skeniranja automobila, rezultirajući naručenim prednjim razdjelnikom, bočnim suknjama, bljeskalicama, pločama za podloge i masivnim stražnjim krilom od ugljika. Ovi elementi nisu tu samo zbog izgleda; ključni su za održavanje stabilnosti automobila kroz 156 okretaja i promjenjive visinske uvjete.
Kako bi zaokružili stvari, Crontec Air priključnice dodani su za učinkovita stajališta, dok Titan 7 krivotvoreni kotači s mrljama Yokohama A005 osiguravaju višestruku kontakt zakrpu. Dodatke ovjesa čine prilagođene motonske presvlake dizajnirane od strane Mikea Kojime iz Motoiqa, a kočni sustav poboljšan je s CSG jastučićima i tekućinom bez kraja, što sve skupa čini Ioniq 5 N pravim strojem spremnim za natjecanje.
Iskusni vozač za volanom
Povratak na Pikes Peak za ovo posljednje poglavlje je iskusni trkač Rob Walker, čije ime je usko povezano s Evasiveovim ranijim usponima. Od 2013. do 2016. vozio je Scion FR-S i Toyota 86 Builds, a ove godine se vratio spreman za izazov. Walker je također natjecatelj u EVS-u od 2013. godine i razumije nijanse toplinskog upravljanja i isporuke zakretnog momenta koje dolaze s električnim izvedbama.
Nešto posebno je to što je Walker kupio Ioniq 5 N za osobnu upotrebu, vodeći vlastiti “mini testni program” kako bi pomogao fino podešavanju trkačkog automobila. Njegova praktična iskustva na stazama poput ButtonWillow Raceway donose ključne povratne informacije koje su oblikovale gradnju automobila.
Prekretnica za Pikes Peak
103. trčanje International Hill uspona Pikes Peak oblikuje se kao jedno za knjige. Po prvi put, cjelokupni događaj će biti emitiran putem Racer Network-a i Racer+ App, čime će omogućiti globalnoj publici da svjedoči dramama visokih uloženih ujesenjivih nadmorskih visina.
Iako će mnoge oči biti uprte u cjelokupnu ploču s vodom, nema dvojbe da je Evasiveov Ioniq 5 N jedna od najiščekivanijih kreacija 2025. godine. Ovaj najbolji primjer potiče hrabri pritisak u EV motosoprtovima, kombinirajući eksperimentalno s izračunatim pristupom. Ako automobil i tim uspiju isporučiti, to će oznčiti odlučujući trenutak ne samo za Evasive Motorsports, već i za Hyundaijevu sve veću prisutnost u EVS-u performansi.