Elfyn Evans na vrhu WRC-a nakon spektakularne subote na Safari Rally Kenija
Elfyn Evans, vozač poznate ekipa Toyota Gazoo Racing, nastavlja osvajati FIA World Rally Championship (WRC) dok se probija kroz zahtjevne staze Safari Rallyja u Keniji. Nakon što je preživio kaotičnu subotu preplavljenu izazovima, Evans je završio s impresivnom prednošću od 1:57,40, čime je dodatno učvrstio svoju poziciju na vrhu prvenstva.
Ekstremni uvjeti Safari Rallyja
Kišne oluje, suha prašina i blato preplavili su staze Safari Rallyja, koje su već poznate po brutalnosti i izdržljivosti. Evans je pokazao nevjerojatnu kontrolu i prilagodljivost, iskorištavajući svoje vozačke vještine kako bi se snašao u ovim izazovnim uvjetima. Krenuo je s laganom prednošću, a zatim je brzo označio terenu na otvaranju rata, unatoč oštećenju gume na kraju dugog testa od 26,97 kilometara.
Rovanperän ispitivanja
Njegov suigrač Kalle Rovanperä, koji je krenuo s ambicijama da se natječe za vodstvo, doživio je niz problema. Prvo, deflacija gume na samo pet kilometara od cilja prvog testiranja odvela ga je do značajnog gubitka vremena. Kasnije, još jedan defekt gume doveo je do još većeg zaostatka. Do podneva, Rovanperä je bio 1:32,5 zaostatka iza Evansa, što je značajno otežalo njegovu borbu za titulu.
Utjecaj kiše
S dolaskom kišnih uvjeta, staze su se dodatno pogoršale, stvarajući još veću neizvjesnost. Rovanperä je pokušao smanjiti razmak, ali oštećenje ovjesa na njegovom Hyundai I20 N Rally1 dodatno je umanjilo njegove mogućnosti. Tijekom popodnevnog dijela rallyja, suočio se s napetim situacijama koje su dovele do dodatnog pada na rang listi, što mu nije ostavljalo izbor nego da se povuče u završnim fazama.
Evansova strategija
Unatoč opasnostima na cesti, Evans je zadržao mirnoću i jasnoću u svom umu. Njegova Toyota Gr Yaris Rally1 doživjela je manje oštećenje, ali je on bio svjestan kako se ovdje ne može opustiti. U razgovoru nakon testiranja, izjavio je: "To je do sada definitivno bio pravi safari. Dvije minute; obično biste rekli da vam garantira pobjedu – ali ne ovdje." Njegov oprez i procjena rizika ključni su faktori koji bi mogli odrediti ishod ovog natjecanja.
Poteškoće konkurencije
Drama na stazi nije se zaustavila samo kod Rovanperä. Njegov konkurent, Ott Tänak, također je imao svoj dio poteškoća. Sa problema s gumama i maglovitim vjetrobranskim staklom, Tänak je uspio zadržati drugu poziciju, ali mu se vrijeme smanjilo zbog tehničkih problema tokom dana. Thierry Neuville i Takamoto Katsuta nisu bili pošteđeni nevolja, a susretali su se s problemima s gumama i tehničkim kvarovima koji su dodatno otežali njihove nastupe.
WRC2 i druge kategorije
U WRC2, Gus Greensmith uspio je preuzeti vodstvo od Jan Solansa u posljednjoj fazi dana, postigavši ukupno osmo mjesto. Njihov međusobni razmak bio je minimalan, a borba za mjesto nastavila se pokazivati kroz cijeli rally. Sami Pajari je završio na visokom šestom mjestu, pokazujući da i vozači iz drugih kategorija mogu biti konkurentni čak i u ovako teškim uvjetima.
Safari Rally Kenija ostaje jedan od najspektakularnijih izazova u svijetu relija. Između ekstremnih uvjeta i natjecateljskog ludila, svaki vozač mora pokazati izdržljivost, spretnost i hrabrost da bi se suočio s opasnostima koje su uvijek prisutne. Evansova vodstvo do nedjelje može značiti prvi trijumf na ovom povijesnom natjecanju, ali kako povijest pokazuje, ništa nije zagarantirano dok se ne pređe ciljna linija.