Tržište jahača za 2026. ugovore pokrenulo je u drugu opremu.
Potvrda da je Toprak Razgatlioglu potpisao za Pramac Yamaha sljedeće godine izazvala je ozbiljna pitanja o tome što slijedi.
Vozač BMW-a zamijenit će Svjetsko prvenstvo u Superbikeu za MotoGP, što znači da su veliki proizvođači u oba paddocks-a donijeli neke važne odluke glede svojih vozača.
Pramac: Jack Miller ili Miguel Oliveira?
Prelazak Razgatlioglua u PRAMAC znači da samo jedan od Jacka Millera i Miguela Oliveira može ostati u timu. Oliveira ima ugovor za 2026., ali Millerovi rezultati bili su bolji 2025. godine. Ugovor Australca istječe krajem godine, što može dovesti do teške odluke za japansku tvornicu.
Opcija bi mogla biti da PRAMAC spusti oba vozača i uzme mladu zvijezdu iz Moto2, kao što su Aron Canet ili Manuel Gonzalez. Talijanska momčad poznata je po izvrsnom radu s mladim talentima, u prošlosti su Francesco Bagnaia i Jack Miller takođe napredovali do tvorničkog Ducati tima.
Yamaha je odlučila imati PRAMAC kao službeni satelitski tim u MotoGP-u, a ova suradnja uključuje rebranding Yamahinog Moto2 tima. Olivieri i Miller, s druge strane, više ne odgovaraju kategorizaciji „mladog vozača“ što može utjecati na njihov ostanak.
Što Honda planira? Toprak više nije opcija
Tlo Razgatlioglu
Honda je, prema navodima, razmatrala dolazak Razgatlioglua u MotoGP 2027. godine nakon njegovog angažmana u WorldSBK-u, ali ta opcija više nije dostupna. U idealnom scenariju, HRC bi mogao imati dvostruku pobjedu – osvajanje WorldSBK naslova i uspjeh u MotoGP-u s Razgatliogluom.
Sada se moraju okrenuti drugim mogućnostima za svoje MotoGP i World Superbike momčadi. U MotoGP-u, Jorge Martin bi mogao biti potencijalna opcija, pod uvjetom da se uspije osloboditi iz svog ugovora s Aprilijom. Također, Pedro Acosta bi mogao privući HRC, ako se uspije ispregovarati s KTM-om.
U WorldSBK-u, situacija je kompliciranija. Honda ne može potpisati Nicolo Bulega, a Andrea Locatelli je već potpisao s Yamahom. Njihovo iskustvo s Alvarom Bautistom, koji je imao razočaravajuće rezultate, također ne daje sigurnosti. Nitko od potencijalnih zamjena ne može pružiti rezultate kakve je postigao Razgatlioglu.
Možda će Honda razmisliti o premještanju Luca Marinija u svoj WorldSBK tim, a postoji mogućnost nastavka s duo Xavi Vierge – Iker Lecuona. Također, Stefano Manzi bi mogao biti opcija za HRC ako se usidre na sjajnom uspjehu u WorldSSP.
Što BMW planira?
Sada je situacija BMW-a možda najintrigantnija. Gube svjetskog prvaka Superbikea i jedinu osobu koja je donijela postolje na M1000 RR. Očigledan bi odgovor bio potpisivanje druge dominirajuće snage WorldSBK-a, poput Nicolo Bulega, ali on je već obnovio svoj ugovor s Ducatijem.
Postoji glasina da bi Alvaro Bautista mogao biti dostupan, budući da Ducati nije odlučio produžiti njegov trenutni ugovor. Međutim, njegova dob i prošla iskustva s Hondom mogu predstavljati rizik za BMW.
BMW je, također, tražio Andreu Locatellija ranije, ali ni on nije dostupan. Jedina stvar koja ostaje su mogućnosti unutar vlastitog MotoGP tima, poput Jonathana Rea koji bi mogao biti odlična zamjena za Razgatlioglua.
Luca Marini je još jedna opcija, no njegovi pregovori s drugim tvornicama mogu otežati njegov dolazak u BMW. Marini bi mogao biti idealan s obzirom na njegov analitički pristup i dosljednost koju M1000 RR trenutno traži.
Koji god vozač bio, vjerovatno će se teško prilagoditi i donijeti isti instantni utjecaj kao Razgatlioglu koji je imao nevjerojatnu prošlu sezonu.
Kakav utjecaj na Moto2 jahače?
Prelazak Razgatlioglua u MotoGP stvara dodatne komplikacije za Moto2 jahače, koji su već suočeni s manjim brojem ponuđenih mjesta. Kao vođa bodova Moto2, Manuel Gonzalez bi mogao najviše biti pogođen prelaskom, ali najnoviji nastup u Aragonu dodatno povećava pritisak na njegove ambicije.
Razgatliogluova prisutnost znači manje mogućnosti za druge mlade vozače na gridu, dok Gonzalezova vožnja i stil daju dojam da je spreman za korak naprijed. Njegove spretne i precizne vožnje predstavljaju idealne karakteristike za natjecanje u MotoGP-u.
Pred njim je ključna sezona u Moto2, no Razgatliogluov sporazum otežava mu osiguravanje MotoGP sjedala već u 2026. godini, dodajući još jedan element neizvjesnosti i strategije u dinamičnom svijetu motociklizma.