Bill Milliken imao je zanimljiv život. Kao inženjer u zrakoplovnoj industriji i kasnije kao savjetnik u automobilskoj industriji, pilot, vozač trkača, dizajner cestovnih tečajeva itd., mnogo je učinio u svijetu tehnologije. Rođen u Starom gradu, Maine, 1911. godine, Bill je bio na čelu zrakoplovnog razvoja prije i za vrijeme Drugog svjetskog rata. Nakon rata, Bill se razgranio u automobile i, posebno, trkačke automobile. U početku se natjecao na Pikes Peak-u i na prvom Watkins Glen-u. On je među četvero ili pet muškaraca koji su ostali od originalnog polja natjecatelja koji su krenuli na prve krugove prve cestovne utrke u Watkins Glen 1948. godine. Teško je zabiti ovog 97-godišnjeg muškarca, jer je uvijek u pokretu, ali John Wright se smjestio u Billovu kuću kako bi kronika njenog života ovog izvanrednog trkača/inženjera.
Rani život i obrazovanje
Bill Milliken je rođen 1911. godine u Starom gradu, gdje su njegovi rani dani bili ispunjeni znatiželjom prema tehnologiji i inženjerstvu. Odrastao je u vrijeme kada su se zrakoplovi upravo počeli razvijati, a njegov interes za letenje i inženjerstvo oblikovao je njegovu karijeru. Studirao je na prestižnom Sveučilištu Cornell, gdje je stekao diplome iz inženjerstva. Njegovo obrazovanje pružilo mu je temelj za karijeru koja će obuhvatiti izazove i inovacije u mnogim područjima.
Kariijera u zrakoplovstvu
Millikenova karijera započela je u zrakoplovnoj industriji, gdje je igrao ključnu ulogu u razvoju tehnologije zrakoplova tijekom Drugog svjetskog rata. Kao inženjer, bio je odgovoran za nekoliko značajnih inovacija koje su zrakoplove učinile sigurnijima i učinkovitijima. Njegovo znanje i strast prema zrakoplovstvu brzo su ga istaknuli među kolegama, a njegova posvećenost kvaliteti i detaljima donijela mu je reputaciju izvrsnosti.
Ulazak u automobilski svijet
Nakon rata, Milliken je prešao u automobilski sektor, gdje se posebno usredotočio na trkačke automobile. Njegova strast prema brzini vodila ga je da se natječe na poznatim trkačkim stazama poput Pikes Peaka. Njegove vještine kao vozača i inženjera omogućile su mu stvaranje trkaća koja su bila ne samo brza već i inovativna. Ubrzo se otisnuo prema Watkins Glen-u, gdje su se održavale neke od najuzbudljivijih trkaćih natjecanja toga vremena.
Watkins Glen i njegovo nasljeđe
Bill je jedan od preživjelih natjecatelja s prvog Watkins Glen trkačkog događanja 1948. godine. Njegovo sudjelovanje na toj povijesnoj utrci učinilo ga je dijelom legende koja se povezuje s automobilizmom u Sjedinjenim Američkim Državama. Sa svojim iskustvom i znanjem, Milliken je nastavio oblikovati budućnost trkačkih automobila i utrka. Njegov rad kao dizajnera cestovnih tečajeva također je ostavio značajan trag na način na koji su trke organizirane i izvodile se, a njegovi koncepti često su bili unaprijed od svog vremena.
Osobni život i nada za budućnost
Dugovječnost Billove karijere i života često se pripisuje njegovoj predanosti aktivnom načinu života. Iako se povukao iz natjecanja, njegova strast prema automobilizmu i dalje ga prati. U svojim kasnijim godinama, Bill i dalje dijeli svoje znanje i iskustvo s mladim vozačima i inženjerima. Njegov životni put služio je kao inspiracija mnogima, a njegovo sudjelovanje u automobilskom sportu i inženjerstvu ostavit će trajno nasljeđe.