Kako pretvoriti PR katastrofu u pobjedničku strategiju za budućnost trkačke serije? Primjer kako se to može učiniti pruža nam svijet Rallycrossa koji je tijekom 2024. godine proživio izazove, ali i prilagodbe. Nakon gotovo katastrofalnog incidenta, organizatori su pronašli način kako osvježiti i revitalizirati seriju.
“Došlo je do gotovo jednakog podjele timova koji su ustrajali električnim ili se vraćaju benzinu.”
Čitatelji se možda sjećaju strašnih slika koje su obišle internet: požar koji je progutao garažu Sébastien Loeb-a tijekom runde Svjetskog RX-a u Lydden Hillu 2023. godine. Ovaj incident nije samo uništio imovinu tima, već je također ozbiljno naštetio ugledu cijele serije. Istraga je pokazala da je plamen započeo od visokonaponske baterije tijekom punjenja, što je značilo da je cijela serija morala preispitati svoju odluku o prelasku na električni pogon.
U 2023. godini WRX je najavio prelazak na električne pogone s ciljem održivog natjecanja, no incident iz Lydden Hilla stavio je električnu flotu RX1 na čekanje. Čelnici su se tada morali osloniti na manje moćne RX2E automobile kako bi završili sezonu.
Hansen Peugeot 208 RX1E naplaćuje se u sezoni otvaranja dva kruga u Švedskoj.
Philip Platzer/Red Bull sadržaj
Sezona 2024. donijela je preusmjeravanje koje je potpisalo novu bitku – bitku za tehnologije. Umjesto da u potpunosti odbace električne pogone, serija je odlučila ponuditi i električne i benzinske automobile, čime su stvarali jedinstveno iskustvo natjecanja. Bilo je to povratak u dan kada su se natjecanja vrtjela oko različitih pogonskih sustava, ali sada uz dodatak tehnologije.
Sezonu je osvojio švedski vozač Johan Kristoffersson, koji se natjecao s automobilom na održiva goriva, ali s obzirom na to da je utrka bila otvorena za oboje, električne i benzinske automobile, statistika govori da su oba pogona bila podjednako natjecateljska.

Bilo je električnih i unutarnjih polagališta išlo glavom u glavu.
Pool sadržaja Red Bull
Pitanje ravnoteže performansi postalo je ključno. Električni trkači težili su 160 kilograma više od benzinskih, ali su nudili više snage što im je omogućavalo brzo ubrzanje. Ovakvo natjecanje dodatno je povećalo jezgru atraktivnosti i neizvjesnosti utrka.
Tijekom sezone, svako natjecanje bilo je natjeca između različitih snaga — električni automobili imali su prednost na dužim ravninama, dok su benzinski omogućili lakšu manevrabilnost na složenijim stazama. Tijekom utrka, ovo je unijelo dodatni sloj strategije u vožnju i timske odluke.

Anthony Pelfrene bio je u koraku u svom benzinu 208 u Portugalskom krugu koji favorizira EV.
Pool sadržaja Red Bull
Za vozače, akcent na performansama je bio ključan. Dok su neki preferirali zvuk benzinskog motora, drugi su naglašavali prednosti električne energije u kontekstu buducnosti održivog natjecanja. Različiti timovi i njihovi vozači isticali su svoje prednosti i mane na različitim stazama.
“Još bih birao električni jer vjerujem da je to budućnost.”
Timovi su se našli na raskrižju odluka. Hansen Motorsport odlučio je ostati na električnom pogonu, s voditeljicom tima, Susann Hansen koja je izjavila da je ulaganje u električne postavke bilo neizbježno, te da je povratak na benzin bio izvan opcija.

S lijeve strane: Crockery sakupljajući Niclas Grönholm, Ole Christian Veiby i Kevin Hansen.
Pool sadržaja Red Bull
Nakon sveobuhvatnih diskusija, timovi su se odlučili kako će tehnologije odgovarati njihovim dugoročnim ciljevima. Hansen je istaknuo kako električni automobili ne donose samo smanjenje emisija, već nude i nove mogućnosti natjecanja bez oluja koju stvaraju benzinski motori.
Prednost koju električni automobili imaju u tišini može čak otvoriti vrata novim lokacijama za natjecanja, kao što su gradski centri, dok tradicionalni motori donose svojegodišnju strast i uzbuđenje utrka.

Potonji 208 RX1E.
Na kraju, rezultat 2024. godine je pokazao da, unatoč izazovima, pobjednik se nalazio izmedju alternativnih snaga. Johan Kristoffersson uspješno se natjecao s benzinskim motorom koji je donio uspjeh za njegov tim, dok je električni pogon pružao natjecateljsku prednost koja se čini sve više važnijom u modernom metodi natjecanja.
Serija je nastavila prikazivati trenutne rasprave koje se vode o budućnosti tehnologije u motorsportu, prikazujući raznolikost koja će, prema riječima direktora FIA World Rallycross-a Arne Dirksa, oblikovati sljedeće korake u održivosti sporta.

Razaranje na brdu Lydden 2023. godine, uzrokovano požarom baterije u garaži Loeb.
Rallycross i uzbudljiva kombinacija tehnologija će zasigurno oblikovati budućnost sporta dok se industrija suočava s novim izazovima i promjenama prema održivosti. Bez obzira na to koja će tehnologija prevladati, jasno je da će strast prema natjecanju i vožnji ostati u srži ovog sporta.

Lousada, na slici, zamijenit će Montalegre za portugalski događaj 2025. godine – prva je dokazala popularnu pozornicu u WRC-u.
@World / Red Bull sadržajni bazen