Aurora je gurnuta na vrijeme da postavi plan proizvodnje za novu svjetsku sezonu RX-a nakon što je seriju u kući odvela novi promotor, FIA.
Uzbuđenje Rallycross-a je ono što voditelj domaćina za FIA World Rallycross prvenstvo (World RX), Aurora, želi prenijeti kako na etablirane navijače, tako i na nove gledatelje. Aurora je postavila ambiciozan plan proizvodnje za novu sezonu RX-a, koja se odvija pod okriljem novog promotora, FIA-e. Ovaj plan već je u punoj primjeni, a tim koji vodi prvenstvo koristi ovu sezonu kako bi se usredotočio na želje i potrebe obožavatelja, kaže Matt Beal, direktor emitiranja na Aurori.
Beal dodaje: “Oduvijek mislim da kada biste pitali osmogodišnje dijete da opiše utrku automobila, opisalo bi Rallycross: automobili se sudaraju, skreću s ceste, klize i prevrću se! No, ono što oni vjerojatno ne bi opisali je organizacijsku složenost.” Upravljački tim Aurore već se koristi višegodišnjim iskustvom kako bi osigurao da svaki element emitiranja bude savršeno usklađen s dinamikom sporta.

“Imamo zaista jak, isprobani model za ovu prvu sezonu”, kaže Matt Beal, direktor emitiranja na Aurori.
Isprobani model produkcije
U pripremi za sezonu, Aurora surađuje s renomiranim tehničkim partnerima poput NEP Finske, Cloudbass Graphics i Eurovison iz Ženeve. Beal naglašava: “Imamo jak, isprobani model za ovu sezonu. Na terenu imamo četiri kamere, šest efektivnih kamera, uključujući neke PTZ kamere. Četiri onboard kamera pružaju uvid iz automobila, a dodatni PTZ uređaji koriste se u studiju.” Taj tim stvara kvalitetan sadržaj koji se distribucira diljem svijeta.
Beal objašnjava kako tehnologija igra ključnu ulogu u produkciji: “Na kamionu imamo nekoliko EVS sustava, a generiramo jedan međunarodni feed koji se šalje na različite platforme, uključujući Facebook i digitalne kanale.” Ova tehnološka infrastruktura omogućava timovima da učinkovito dijele sadržaj i oslobađaju potencijal tržišta.
Pojednostavljen radni proces
U prvom vikendu natjecanja, Beal naglašava: “Ovo je bio uspješan početak, zahvaljujući radu mnogih iskusnih profesionalaca.” Tim Aurora i NEP Finske koriste pružene povratne informacije za usavršavanje produkcije. Beal nastavlja: “Gledamo na model kako bismo išli naprijed. Pitanja poput korištenja daljinskih operacija ili IP kamiona mogu značajno utjecati na buduće planove.” Ova evaluacija omogućava timu da optimizira sve aspekte emitiranja i pruža najbolje moguće iskustvo gledateljima.

U prvoj godini u svjetskom ugovoru o RX-u, sezona je započela u kratkom vremenskom okviru.
Promjene u kulturi sporta
Peer-to-peer komunikacija i uključivanje timova u stvaranje sadržaja ključni su za uspjeh. Beal planira iskoristiti potencijal svih 50 timova prisutnih u paddocku za izradu dodatnog sadržaja: “Osim što ćemo uživati u akciji na stazi, želimo ispričati priče sportaša. Svaki tim ima svoje priče koje bi mogle dodatno obogatiti gledatelje.” Ova pristupačnost može otvoriti nove mogućnosti za uključenje gledatelja, a također može pomoći timovima da izgrade svoje zajednice fanova.
Izazovi i prilike
Beal napominje da je trenutna postavka “prilično jednostavna i robusna”, ali se već radi na planovima za budućnost. “Želimo se prilagoditi potrebama tržišta, kao što su dodatni streaming kanali i oblici prenosa.” S obzirom na sve dinamične promjene u svijetu sportskih medija, Aurora i FIA nastoje osigurati maksimalnu korist iz svakog uloženog resursa kako bi se osiguralo dugoročno zdravlje sporta.

Matt Beal, direktor emisije Aurora, vodi put na otvaraču sezone u Portugalu.
Pogled u budućnost
Beal ima ambiciozne planove za razvoj i evoluciju proizvoda tijekom sezone. “Koristimo cijeli paddock kao ekosustav za generiranje sadržaja i povezivanje s našim gledateljima. To će biti ključ našeg uspjeha”, zaključuje Beal. Otvarač sezone, RX iz Portugala, održan je od 31. svibnja do 1. lipnja 2025. godine, a natjecatelji su se borili za počasna mjesta uz asistenciju modernog emitiranja i kreativne produkcije. Sljedeći događaji uključuju RX iz Švedske u Höljesu.