• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Saturday, December 20, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home HILLCLIMB

Audi slavi 50 godina motora s pet cilindara

20/12/2025
in HILLCLIMB
0 0
0
Audi slavi 50 godina motora s pet cilindara
Share on FacebookShare on Twitter

50 godina Audijevog kultnog petocilindričnog motora

  • Audijev kultni petocilindrični motor 2026. puni 50 godina.
  • Motor je debitirao u Audiju 100 iz 1976., a kasnije će se nalaziti u nekim od najupečatljivijih trkaćih i reli automobila svih vremena.
  • Pet-cilindrični motor vjerojatno će prekinuti proizvodnju krajem 2026. s uvođenjem Euro 7 propisa o emisiji.

Audi će sljedeće godine proslaviti jedan od svojih najznačajnijih motora, dok kultni petocilindraš slavi svoj 50. rođendan. Ovaj legendarni motor je duboko ukorijenjen u Audi DNK, a prvi put se pojavio 1976. godine s drugom generacijom Audija 100.

Razlozi za neobičnu konfiguraciju

U ranim 1970-im godinama, Audijevi inženjeri shvatili su da postojeći četverocilindrični motori ne mogu zadovoljiti inovativne zahtjeve što se tiče performansi i udobnosti. Iako su razmatrali mogućnost šesterocilindričnih motora, ta opcija je bila isključena zbog ograničenja prostora i loše raspodjele težine. Tako su odlučili razviti redni pet-cilindrični motor, temeljen na četverocilindričnom EA827 motoru koji je radio u Volkswagenima i Audijima od ranih 1970-ih. Novi motor imao je obujam od 2144 cc i proizvodio je 100 kW snage.

Motor s pet cilindara debitirao je u drugoj generaciji Audija 100 1976. godine.

Pionirske nadogradnje

Pionirske nadogradnje došle su brzo. Godine 1978. predstavljena je dizelska verzija s atmosferskim usisavanjem, dok je 1979. stiglo pravo uzbuđenje s prvim petocilindričnim benzinskim motorom s turbo punjenjem, koji je generirao 125 kW u Audiju 200 5T.

Audi Sport quattro S1 E2
Nastavit će pokretati neke od najpoznatijih trkaćih i reli automobila svih vremena, uključujući legendarni Audi Sport quattro S1 E2 Waltera Röhrla s kojim je pobijedio na brdskom usponu Pikes Peak 1987.

Povijest i uspjesi

Pet cilindraša doista je zaslužio svoj kultni status 1980. godine, postavši srce originalnog Audija Quattro. Ova kombinacija motora s turbopunjačem, međuhlađenjem i stalnog pogona na sve kotače bila je pravi hit na tržištu, donoseći Audiju mnogo pobjeda u motosportu te osvajajući naslov Svjetskog prvenstva u reliju 1982. godine.

Nadalje, trkaći pedigre motora nastavio se kroz različite uspjehe, uključujući slavnu pobjedu Waltera Röhrla na izuzetno zahtjevnom Pikes Peaku 1987. godine. Audi je također iskoristio ovu konfiguraciju u cestovnim automobilima, poput Audija 100 TDI iz 1989., koji je bio petocilindrični turbo dizel s izravnim ubrizgavanjem.

Audi 90 quattro IMSA GTO
Audi 90 quattro IMSA GTO koristio je visoko ugođenu verziju motora Audi Sport quattro Pikes Peak, navijenu na kolosalnih 530 kW!

Povratak petocilindraša

Unatoč kratkotrajnom razdoblju kada su V6 motori preuzeli primat sredinom 1990-ih, petocilindraši su se trijumfalno vratili s Audijem TT RS iz 2009. godine, a današnja verzija, 2.5 TFSI motor, ponosno se nalazi u RS3 hatchu i RS Q3 SUV-u. Ova verzija motor proizvodi čak 294 kW snage i 500 Nm okretnog momenta.

Zvučna dinamika i karakter

Jedan od ključnih elemenata koji čini petocilindraša posebnim je njegov karakterističan zvuk. Taj zvuk rezultat je neparnog broja cilindara i jedinstvene sekvence paljenja 1-2-4-5-3. Ova sekvenca djeluje sinergijski, stvarajući jedinstvenu zvučnu dinamiku koja oduzima dah. Geometrija ispušne grane također doprinosi zvuku, zahvaljujući različitim vremenima protoka ispušnih plinova između ispušnih ventila i turbopunjača.

Audi RS3
Najnovija inkarnacija motora nalazi se u Audiju RS3 gdje proizvodi zdravih 294 kW i 500 Nm.

Zaključak proslave i budućnost

Iako je 50. godišnjica Audijevog petocilindraša prilika za slavlje, obeležena je i tugom jer se očekuje da će 2026. godina biti posljednja godina proizvodnje ovog kultnog motora s uvođenjem Euro 7 standarda emisija. Izvršni direktor Audija, Gernot Döllner, potvrdio je da će “cesta pet cilindara vjerojatno završiti s Euro 7”.

Pedeseta godina ovog iznimnog motora mogla bi biti i njegov posljednji jubilej, ali ljubitelji brzine i automobilske povijesti mogu uživati u bogatoj galeriji automobila koji su koristili ovaj motor tijekom godina. Audi je nedavno objavio fantastičnu zbirku fotografija za ljubitelje automobila, omogućujući im da dožive povijest na novi način.

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

27/07/2025
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025

Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

  1. Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

27/03/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Audi slavi 50 godina motora s pet cilindara

Audi slavi 50 godina motora s pet cilindara

20/12/2025
MotoGP 2026: Potvrđeni datumi početka tima do sada

MotoGP 2026: Potvrđeni datumi početka tima do sada

20/12/2025
40 mph arktičke dominacije — nestanite u bijelom plahtu s bočnim čudovištem

40 mph arktičke dominacije — nestanite u bijelom plahtu s bočnim čudovištem

20/12/2025
Je li njezina trkačka karijera pod prijetnjom?

Je li njezina trkačka karijera pod prijetnjom?

20/12/2025

Recommended

Audi slavi 50 godina motora s pet cilindara

Audi slavi 50 godina motora s pet cilindara

20/12/2025
MotoGP 2026: Potvrđeni datumi početka tima do sada

MotoGP 2026: Potvrđeni datumi početka tima do sada

20/12/2025
40 mph arktičke dominacije — nestanite u bijelom plahtu s bočnim čudovištem

40 mph arktičke dominacije — nestanite u bijelom plahtu s bočnim čudovištem

20/12/2025
Je li njezina trkačka karijera pod prijetnjom?

Je li njezina trkačka karijera pod prijetnjom?

20/12/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Audi slavi 50 godina motora s pet cilindara

Audi slavi 50 godina motora s pet cilindara

20/12/2025
0

MotoGP 2026: Potvrđeni datumi početka tima do sada

MotoGP 2026: Potvrđeni datumi početka tima do sada

20/12/2025
0

Popularna ažuriranja

4 zaključka iz nagodbe 23XI/Front Row Motorsports-NASCAR

4 zaključka iz nagodbe 23XI/Front Row Motorsports-NASCAR

12/12/2025
0

Le Mans Chaos: “točno” savršena oluja za iskustvo Johanna Zarca da se istakne

Le Mans Chaos: “točno” savršena oluja za iskustvo Johanna Zarca da se istakne

20/05/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr