Formula 1 ulazi u novu eru održivosti s početkom europske sezone 2025., s ciljem smanjenja emisija ugljika i postizanja neto nule do 2030. godine. Ova ambiciozna strategija uključuje upotrebu alternativnog goriva koje će zasigurno promijeniti način na koji gledamo na automobilizam. Zapošljavanje novih tehnologija i inovacija postavlja temelje za zeleni oblik sporta koji će zadovoljiti sve ljubitelje brzine i ekologije.
Grand Prix 2025 Emilia-Romagna najavit će prve mjere na terenu s implementacijom energetskog sustava s niskim ugljikom u cijelom paddocku. Smanjenje povezanih emisija ugljika za čak 90% predstavlja značajan iskorak prema održivoj praksi. Partnerstvo s tvrtkom AGGREKO osigurat će obnovljive izvore energije tijekom europskih događaja, slijedeći uspješne probne faze na Austrijskom Grand Prixu u prethodne dvije godine. To uključuje i glavne europske utrke poput Mađarske i Italije, koje će također implementirati slične strategije.
Centralizacija opskrbe energijom na paddocku predstavlja još jedan korak naprijed. Umjesto oslanjanja na njihove vlastite generatore, deset timova i FIA kroz obnovljive izvore, poput hidrotretiranog biljnog ulja (HVO) i solarnih panela, smanjit će potrebu za fosilnim gorivom. Time će se dodatno smanjiti emisije povezanih troškova transporta i omogućiti veća učinkovitost tijekom događaja.
Osim toga, vraćanjem DHL-ovih kamiona pokretanih biogorivom u europskom kontinentalnom dijelu, Formula 1 pokazuje posvećenost održivom transportu. Tijekom europske sezone 2023. korištenje biogoriva rezultiralo je prosječnim smanjenjem emisija povezanim s logistikom do 83% u odnosu na tradicionalna goriva. Ove godine, DHL planira ponovo koristiti 37 svojih kamiona, čime dodatno podupire samu ideju održivosti u mobilnosti.
Na početku sezone, automobili F2 i F3 već su prešli na 100% održivo gorivo Aramca, usput zamijenivši prethodni udio od 55%. Ova promjena dolazi u pravom trenutku, budući da će automobili Formule 1 u 2026. godini uvesti nova hibridna goriva, što dodatno naglašava važnost održivog razvoja unutar sporta. Ono što je još bitnije, novo razvijeno gorivo bit će primjenjivo i u cestovnim automobilima bez daljnjih modifikacija.
Strategija alternativnog goriva ključna je za smanjenje emisija ugljika u Formuli 1. Prošlogodišnja ulaganja u održiva zrakoplovna goriva (SAF) rezultirala su procijenjenim smanjenjem od 80% u odnosu na konvencionalna zrakoplovna goriva. Osim toga, partnerstvo s DHL-om i Qatar Airways djeluje kao katalizator za smanjenje emisije ugljika, s ukupnim smanjenjem od preko 8.000 TCO2E tijekom sezone 2024.
Ellen Jones, voditeljica ESG-a u Formuli 1, spremno ističe važnost ovih promjena: “Izuzetno nas veseli vidjeti kako strategija alternativnog goriva donosi značajne redukcije emisija ugljika tijekom europske sezone i dalje. Na pravom smo putu ka neto nuli do 2030. godine. Ove nove tehnologije i inovacije osiguravaju uspjeh na našem putu.”