Alpine A290: Uzbuđenje na brdskim usponima
Jedno od čuda automobilizma je kako se vaše mišljenje o automobilu može drastično razlikovati ovisno o uvjetima vožnje. Na primjer, vožnja Porschea 911 GT3 Touring može biti frustrirajuća uz prisustvo suvozača koji se ponašaju poput neiskusnih vozača, dok vožnja klasičnog Cadillaca može donijeti čaroliju sunčanih dana na kalifornijskim autocestama. Ista pravila primjenjuju se i na električne automobile poput Alpine A290, koji se pokazao u sasvim novom svjetlu na brdskim usponima.
Povijest Alpinea
Alpine je osnovan 1955. godine od strane Jean Rédéléa, francuskog entuzijasta i zastupnika Renaulta iz Dieppea. Njegovo ime u automobilizmu je zabilježeno kroz natjecateljske uspjehe, a strast za automobilizmom potaknula ga je da stvori svoju marku. Rédélé je često vozio svoje modificirane automobile na brdskim natjecanjima, a upravo su Alpe bile njegovo “igralište”. Godina 1954. bila je prekretnica kada je zauzeo drugo mjesto na Critérium des Alpes, što ga je inspiriralo da osnovao Alpine.
Brdski usponi kao disciplina
Brdsko penjanje, koje se smatra jednim od najstarijih oblika motosporta u Britaniji, nije toliko poznato kao Formula 1, ali ima bogatu povijest. Jedno od najpoznatijih mjesta za ovu disciplinu je Shelsley Walsh, koje je dočekalo prvog natjecatelja još 1905. godine. Alpine je postavio svoj kamp na Prescott Hillclimb, još jednom ikoničnom mjestu za brdsko penjanje, gdje su se vozili mnogi poznati vozači.
Uključivanje A290 u brdske uspone
Alpine A290 GTS nije klasičan sportski automobil s visokom snagom. Dok se na trkaćim stazama možda čini da nedostaje snage, na zavojitim cesticama Cotswoldsa, ovaj automobil odjednom oživljava. A290 se može pohvaliti težinom od samo 1479 kg, što ga čini dovoljno lakim za brze i najbolje performanse na usponima. Iako se oslanja na električni pogon, trenutni okretni moment čini ga iznimno sposobnim za brdske uzlete.
Tehnologija i dizajn
Alpine A290 ne dolazi s dodatnim gadgetima poput ventilatora ili 4×4 pogona, ali se može pohvaliti podesivim vektorskim upravljanjem okretnog momenta. Ova značajka omogućuje vozačima da precizno kontroliraju “točku zakretanja” automobila. Uz to, A290 pokreće snažniji motor iz Meganea E-Tech, što rezultira snagom od 217 KS i okretnim momentom od 221 lb-ft.
Gume koje koristi, Michelinove, razvijene su specijalno za ovaj model, a infotainment sustav od 10,1 inča omogućuje praćenje telemetrije uživo, iako vozači često nemaju vremena gledati zaslon tijekom vožnje.
Izazovi na stazi
Brdski usponi suočavaju vozače s izazovima. Ovisnost o učinkovitoj kontroli i povjerenju u vozilo vrlo je važna. Na Prescottu, sa svojom strmim zavojima i varljivim uvjetima, A290 se pokazao savršeno uklopljenim. Dok su uvjeti bili klizavi zbog kiše i jesenskog lišća, A290 je tražio preciznost u vožnji, čime su se njegove karakteristike isplatile.
Vožnja A290 u praksi
Iskustvo vožnje A290 na Prescottu bilo je daleko od rutine. Tijekom vožnji su se pojavili lokalni stanovnici i čak i obitelj fazana, što dodatno otežava već izazovnu situaciju. Uz pomoć sustava protiv blokiranja kotača, kontrole stabilnosti i snažnih Brembo kočnica, vožnja je bila uzbudljiva, ali pod kontrolom.
Na brdskim usponima, vozači se suočavaju s veći stresom nego na ravnim stazama. Iako se A290 možda činio malo manje snažnim od svojih konkurenata, njegova upravljivost i agilnost nadoknađivali su to u punoj mjeri. Automobil je zahtijevao vještinu vozača da maksimizira svaku rundu na stazi.
Performanse i karakter
Alpine A290, iako nije najjači automobil na tržištu, nudi performanse koje oduševljavaju. Njegovo vođenje u zavojima i mogućnost brzog reagiranja daju mu karakter koji mnogi automobili nemaju. Vozači, pogotovo u ovakvim natjecateljskim uvjetima, osjete povezanost s autom. Trik je u pravilnom korištenju gasa i preusmjeravanju težine kako bi se održala trajna brzina na stazi.
U zaključku
Alpine A290 je automobil s karakterom, s dovoljno performansi da omogući uzbuđenje tijekom vožnje na brdskim usponima. Iako možda nedostaje snage u usporedbi s nekim konkurentima, njegovo upravljanje i osjećaj na cesti čine ga iznimno zabavnim. Ovaj električni automobil može biti upravo ono što je potrebno da bi se osvježila scena grupe sportskih automobila, a Jean Rédélé bi sigurno bio ponosan na A290 kao dostojnog nasljednika svojih prethodnika.
















