Kako bi se spriječilo ponavljanje Grand Prixa iz Monaka 2024. godine, koja se sastojala od pucanja u 3-5 sekundi sporije od procijenjenog trkačkog tempa kako bi se sačuvali gume, uvedeno je dva obvezna pravila o Pitstop-u. Nažalost, ova intervencija je imala vrlo malo učinka na dinamiku utrke.
Formula 1 u Monaku se ponekad činila kao Formula E
Nažalost, nada za spektakl nije se ispunila. Utrka je bila slična prethodnim godinama, a posebno su se istaknule taktike momčadi kao što su Racing Bulls i Williams. Ovi timovi pokušali su iskoristiti svoja pitstop pravila kako bi sakupili teren i omogućili vozaču ispred da izgradi jaz, što bi rezultiralo ‘besplatnim pitstopom’. Zbog ove strategije, vozači su se kretali sporije, s gubicima od 4-5 sekundi po krugu, u skladu s izjavom šefa tima, Tota Wolffa.
Ovaj pristup, koji podsjeća na fenomen u električnoj seriji, Formula E, doveo je do toga da njihovi vozači voze sporije kako bi uštedjeli energiju. U tom sportu, vozači često izbjegavaju biti u vodstvu tijekom određenih dijelova utrke da bi sačuvali kapacitet baterije za ključne trenutke. Međutim, unatoč uzbudljivim završecima u Formula E, učinak u Monaku bio je smanjen do točke da je utrka postala dosadna i predvidiva.
Dakle, bez obzira na broj pitstopova, osim ako nešto pođe po zlu, rezultati će gotovo uvijek biti identični jer je mreža postavljena za početak utrke. Tijekom utrke, vozači su imali malo prilika za spektakularne borbe, a to je dovelo do frustracije među gledateljima i fanovima.
“Ionako se ne možete utrkivati, tako da nije važno što radite. Jedno zaustavljanje, deset zaustavljanja. Ali, iskreno, skoro smo radili Mario Kart, a onda bismo morali ugraditi bitove na automobil. Možda biste mogli baciti banane.”
George Russell podržao je Alexander Albona sve dok nije odlučio preteći tajlandski vozač sa staze, zaradivši mu kaznu.
Formula 1 mora prigrliti Monaka kakav je
Monako je nekada bio utrka s mnogim nadmoćima, a pravi izazov dolazio je u subotu popodne tijekom kvalifikacija. U prošlosti, ulice Monte-Carla bile su šire, a automobili uži i lakši. Suvremeni automobili su, međutim, u potpunosti promijenili dinamiku. Ako se pravila dizajna i gradnje automobila drastično ne promijene, Monako će i dalje ostati utrka u kojoj subotnja kvalifikacija određuje ishod nedjeljne utrke.
Monte-Carlo Street ostaje krunski dragulj, jamčeći svoje mjesto na kalendaru, ali s posebnim pravilima pitstop-a, očito je da nešto ne funkcionira. Postavljaju se pitanja: jesu li automobili prerasli Monako? Je li moderna era F1 postala previše za mitsku utrku? Ide li razvoj F1 u smjeru koji Monako ne može slijediti? Ova pitanja zaslužuju ozbiljno razmatranje, a odgovori mogu biti teški.

Max Verstappen i Red Bull Racing nadali su se da bi sigurnosni automobil ili crvena zastava mogli promijeniti njihovu utrku, budući da je u Monte-Carlu nemoguće voditi bitke.
Dakle, GPBlog pita svoje čitatelje, jesu li obavezna pravila pitstop učinili ono što su namjeravali učiniti? Odgovorite u anketi u nastavku i također nam javite svoje misli u komentarima!