Uvod u Svjetsko prvenstvo u Rallycross-u
Svjetsko prvenstvo u Rallycross-u započinje novu sezonu s uzbudljivim promjenama. Novi promotor FIA-e donosi novi kalendar, a među najvećim novitetima je promjena otvarača sezone. Ova godina obećava biti dinamična, s raznim izazovima i inovacijama koje će oblikovati natjecateljski pejs.
Raznolikost pogonskih sklopova
Jedan od ključnih elemenata koji ostaje dosljedan u Rallycrossu je raznolikost pogonskih sklopova. Prošle godine, FIA je uvela koncept bitke za tehnologije, gdje se šasije opremljene električnim pogonom natječu izravno protiv benzinskih vozila. Ova inovacija unijela je dodatnu napetost u natjecanje, pružajući gledateljima priliku da vide razvoj tehnologije u realnom vremenu.
Dominacija Johana Kristofferssona
Na iznenađenje mnogih natjecatelja i obožavatelja, Johan Kristoffersson nastavio je svoju dominaciju, osvojivši svoj sedmi naslov u svijetu karijere i peti zaredom. Tijekom 12 krugova, samo tri električna automobila uspjela su se popeti na postolje prošle sezone: braća Timmy i Kevin Hansen osvojili su dva puta s njihovim istoimenim timom, dok je Niclas Grönholm slavio pobjedu s PWR RX1E u Mađarskoj.
Pitanje vozačkih vještina
Kristofferssonova dominacija postavlja pitanje koliko se uspjeh može pripisati vozaču, a koliko samom automobilu. Da bi se dodatno istražila ova tema, FIA je uključila drugu značajnu zvijezdu Rallycross-a, Andreas Bakkerud. Kao sedmostruki svjetski pobjednik, Bakkerud je pozvan da testira razne automobile kako bi se osigurala dosljednost i eliminirale sumnje oko eventualnih prednosti jednog pogonskog sustava nad drugim.
Andreas Bakkerud i testiranja
Bakkerud je započeo testiranja u Lousadi, prvo vozeći neutralni automobil koji neće sudjelovati u natjecanju ove sezone. Nakon toga, uslijedila su testiranja s raznim registriranim automobilima. Kao dio ovog procesa, Bakkerud je vozio električne modele poput Peugeot 208 RX1E i PWR, a zatim prešao na benzinske modele u KMS-u, testirajući razne Hyundaije i Peugeote koji sudjeluju u natjecanju.
Jednakost i natjecateljski duh
Cilj ovih testiranja bio je osigurati da rezultat ne ovisi o tehnološkoj prednosti, već o vozačkim vještinama. Bakkerudov doprinos može pomoći u razumijevanju dinamike natjecanja i omogućiti vjerodostojniji prikaz sposobnosti vozača naspram dostupne tehnologije.