Rally Hrvatska: Uzbuđenje i Tragedija na Svjetskom Prvenstvu
Uvod u Rally Hrvatska
Prošli vikend, Hrvatska je bila domaćin četvrte faze Svjetskog rally prvenstva (WRC), privlačeći ljubitelje auto-moto sporta iz cijelog svijeta. Ovaj rally, poznat po svom izazovnom terenu i spektakularnim krajolicima, već je dokazao svoju vrijednost na kalendaru WRC-a unatoč tome što se održava samo treću godinu. No, ovogodišnje natjecanje zasjenila je tragična odluka koja je ostavila cijelu zajednicu u tuzi.
Tragedija na stazi
Nažalost, natjecanje je bilo obilježeno smrću vozača Craiga Breena iz Hyundai Shell Mobis Motorsport tima tijekom preliminarnih testova. U trenutku tragedije, njegov suvozač James Fulton, srećom, nije ozlijeđen. Ova RWC utrka je tako postala više od običnog natjecanja; odana su počasti njegovom životu i karijeri. Sve posade su nosile crnu naljepnicu na svojim vratima, a Toyota se odlučila nominirati samo dva automobila za bodove kao simbol prijateljstva s Hyundaijem.
Natjecateljske borbe
Utrka je započela u petak, a izuzetne izazove doživjeli su i najjači sudionici. Dva glavna vozača iz Toyota Gazoo Racinga, Sebastien Ogier i Kalle Rovanpera, suočila su se s problemima nakon što su probili gume zbog oštećenog asfalta, padajući na osmo i petnaesto mjesto. Ova dvojica vozača nisu imali sreće; Ogier je, nakon promjene gume, pokrenuo automobil prije nego što je njegov suvozač bio sigurno vezan, što je rezultiralo kaznom koja ih je dodatno udaljila od vodećih pozicija.
Vođenje i incidenti
Tim Hyundai Shell Mobis Motors vodio je utrku tijekom petka, s Thierry Neuvilleom na čelu, koji je do subote bio u prednosti od 10,8 sekundi. No, nepredvidivost rallyja pokazala se još jednom kada se Neuville suočio s problemima izvan ceste, sudarivši se s drvećem te odustao od utrke. Na taj način su Elfyn Evans, Ott Tanak i Esapekka Lappi preuzeli vodeće pozicije, ali Toyota nije uspjela skupiti bodove jer Evans nije bio među nominiranim vozačima za bodove u ovom izdanju natjecanja.
Borba za položaje
Tijekom subote, Ott Tanak je smanjio prednost Elfynu Evansu na 12,5 sekundi. Međutim, Evans je iskoristio prednost svog Toyota Gr Yaris Rally1 i povećao svoju prednost do nedjelje. U završnim fazama, vozači su ostali na istim pozicijama, dokazavši kako rally u Hrvatskoj nudi nepredvidljive i uzbudljive situacije za sudionike.
Utjecaj na američko tržište
Usred razgovora o budućnosti WRC-a u Sjedinjenim Američkim Državama, Rally Hrvatska pokazuje potencijal za organizaciju sličnih natjecanja na tom tržištu. Rich Millener, ravnatelj tima M-Sport Ford World Rally, izrazio je optimizam o mogućim utrkama u SAD-u, ističući da je to ogroman neiskorišteni potencijal u svijetu auto-moto sporta.
Zaključak
Rally Hrvatska ne samo da je pružio uzbudljiv sportski spektakl već je i postavio temelje za daljnji razvoj i globalizaciju ovog sporta. Na taj način, unatoč tragediji, rally se nastavlja prilagoditi i nadograđivati, ostavljajući trag kako među vozačima, tako i među obožavateljima.