Subaru preispituje svoje planove elektrifikacije
Subaru, poznati proizvođač automobila, nedavno je objavio da preispituje svoju strategiju elektrifikacije vozila, uključujući vremenske okvire ulaganja u električna vozila i namjenu nove tvornice. Ovaj korak dolazi usred promjenjivih uvjeta na globalnom tržištu, što uključuje usporavanje stope usvajanja električnih vozila (EV) te nesigurnost oko američkih uvoznih tarifa i subvencija za EV.
Potezi i izazovi
Izvršni direktor Subaru-a, Atsushi Osaki, potvrdio je ovu odluku tijekom nedavne najave financijskih rezultata tvrtke. Izjavio je kako se tempo i financijska predanost prema elektrificiranim vozilima moraju reevaluirati uslijed izazovnog tržišnog okruženja. "Ponovno ocjenjujemo svoje planove", rekao je Osaki, naglašavajući potrebu za prilagodbom na srednjoročnim i dugoročnim vanjskim poslovnim faktorima.
U ovom trenutku, Subaru se suočava s potencijalnim udarom američkih tarifa koje bi mogle iznositi 2,5 milijardi dolara. Čak 50% prodaje u SAD-u difinira se kao uvoz iz Japana, a takav iznos dodatno opterećuje i ovako složenu situaciju.
Tržišni vjetrovi i strateške promjene
Jedan od ključnih razloga za preispitivanje strategije je nedostatak dugoročne jasnoće oko američkih trgovinskih politika, uključujući predložena uklanjanja subvencija za električna vozila. Ova politička nestabilnost, zajedno s općim usporavanjem potražnje za EV-ima, prisiljava Subaru da preispita svoj ranijih agresivni pristup. Trenutno, tvrtka nudi samo jedan EV u SAD-u, model Solterra, a najavljen model Trailseeker, koji bi trebao stići 2026. godine, također se nalazio pod povećalom.
Financijski rezultati i budući planovi
U fiskalnoj godini koja je završila 31. ožujka 2025., Subaru je zabilježio pad operativne dobiti od 13%, smanjujući je na 2,7 milijardi dolara. Globalna prodaja pala je za 4,1% na 936.000 vozila, dok su isporuke u Sjevernoj Americi također zabilježile sličan pad. Iako Subaru planira zadržati smjernice za punu zaradu za tekuću fiskalnu godinu, postavljajući cilj operativne dobiti od najmanje 667,7 milijuna dolara, izazovno tržišno okruženje ostavlja sumnje.
Proizvodnja i miješani modeli
Osaki je najavio da nova tvornica, koja je prvotno planirana za proizvodnju isključivo električnih vozila, može biti reorganizirana kako bi uključila "miješanu proizvodnju s benzinskim proizvodima". Također, tvrtka planira povećati proizvodnju u svojoj jedinoj američkoj tvornici u Indiani, kako bi umanjila učinak tarifa. Izvršni direktor Tomoaki Emori istaknuo je da bi se kapacitet mogao povećati sa 345.000 na 500.000 vozila godišnje, iako je trenutna infrastruktura podržava do 370.000 jedinica.
Okretanje hibridima
U svjetlu sve većeg pritiska na tržištu EV-a, Subaru se čini da se okreće prema hibridnoj tehnologiji kao rješenju za trenutne izazove. Već razvijaju benzinsko-električni model svog popularnog crossovera, a Emori je naglasio da će razmotriti načine uključivanja hibrida i plug-in hibrida u proizvodne linije.
Dugoročne ambicije
Unatoč trenutnom preispitivanju, Subaru zadržava dugoročne ambicije vezane uz električna vozila. Tvrtka teži elektrifikaciji svih svojih vozila do prve polovice 2030-ih, iako bi taj put mogao sadržavati različite izazove i prilagodbe. Subaru se suočava s trenutnim globalnim pritiscima dok pokušava održati svoju posvećenost električnim vozilima. Balansiranje današnjih tržišnih realnosti s dugoročnim vizijama ostaje izazov koji mora prevladati kako bi se osigurala održiva budućnost za ovaj poznati brend.