Nikita Mazepin doživio je turbulentnu karijeru u automobilskom sportu, a nedavni događaji ukazuju na to da se njegov fokus sada preusmjerava na druge oblike natjecanja. Nakon što je napustio Formulu 1, gdje je bio član momčadi Haas F1, Mazepin je pronašao novo polje djelovanja u svijetu rally sporta, no čini se da neće nastaviti svoju dominaciju na Silk Way Rally 2023. godine.
U ekskluzivnom intervjuu za Match TV, Mazepin je podijelio svoje misli o budućim planovima. Istaknuo je da će vjerojatno biti previše zauzet svojim projektima tijekom ljeta, što će mu otežati sudjelovanje u događajima poput Silk Waya. Njegova trenutna prioritetna zadaća je vođenje zaklade “Mi se natječemo kao jedan”, koju je osnovao kako bi pružio podršku ruskim sportašima nakon što su zabranjeni od sudjelovanja u međunarodnim natjecanjima zbog političkih okolnosti.
“Moj plan za ljeto je raditi u pravcu fonda, razviti ga”, rekao je Mazepin. „Imamo vrlo dobre rezultate za godinu, ponosan sam na njih. Nažalost, mislim da ove godine neću moći nastupiti na Silk Way-u; neću moći provesti dva tjedna. No, uvijek sam otvoren za suradnju…” Ovaj naglasak na razvoju zaklade ukazuje na njegovo opredjeljenje da pomogne drugima u teškim vremenima.
Zaklada, koja je osnovana u ožujku 2022., osnovana je kao odgovor na posljedice ruske invazije na Ukrajinu, koja je uzrokovala mnoge prepreke za ruske sportaše. Mazepinova inicijativa pruža širok spektar usluga, uključujući pravne savjete, savjetovanje, programe stipendija i pomoć pri pronalasku zaposlenja. Ime zaklade simbolizira snage ujedinjenja i podrške, inspirirano inicijativom Formule 1 “Mi kao jedan”, koja promovira raznolikost u sportu.
Njegova karijera u Formuli 1 pretrpjela je težak udarac nakon što je Haas F1 odlučio prekinuti suradnju s njim u 2022. godini, zbog političkih pritisaka i sankcija. Mazepin i njegov otac, Dmitrij Mazepin, koji je bio sponzor tima, našli su se usred kontroverzi vezanih uz povezanost s ruskim predsjednikom Vladimirom Putinom. FIA je uvela regulative koje su zahtijevale od ruskih i bjeloruski natjecatelja da javno osude invaziju i odustanu od korištenja nacionalnih amblema, što je dodatno otežalo Mazepinovu karijeru.
Dok su mnogi od njegovih kolega otvoreno izrazili javno mišljenje o situaciji, Mazepin se odlučio zadržati na “neutralnom” stavu, a njegova mogućnost natjecanja ostala je ograničena na ruske events. U unatoč problemima, Mazepin nije odustao od svojih snova o automobilizmu; okrenuo se rally sportu, gdje je pronašao novog partnera i mentor u Sergeju Kariakinu, pobjedniku Dakara.
Rally Silk Way, koji se odvija na prostranim područjima istočne Azije, predstavlja izazov s kojim se Mazepin do sad susretao imajući u vidu intenzivna natjecanja. Međutim, danas se čini da izgledi za njegov povratak u to natjecanje nisu tako svijetli. Njegova ambicija da sudjeluje na sljedećem Dakaru ostaje upitna, osobito s obzirom na trenutno stanje njegove nacionalnosti i političku situaciju.
Pored rally sporta, u veljači je Mazepin pronašao priliku u međunarodnom natjecanju, sudjelujući u azijskoj seriji Le Mans u UAE. U tim trenutcima je dijelio Oreca 07 s Neelom Jani, a njihova uspješna sezona rezultirala je četvrtim mjestom u klasi LMP2. Unatoč svim preprekama, Mazepin je pokazao odlučnost da se natječe na svjetskoj sceni, čak i bez reprezentativnog stanja.
“Ako je to moguće ponoviti u inozemstvu, učinit ću to sa zadovoljstvom”, dodao je, naglašavajući svoju želju za nastavkom natjecateljske karijere unatoč izazovima s kojima se suočava. U međuvremenu, Rally Silk Way 2023. godine zakazan je za 7. do 15. srpnja, a budućnost ovog natjecanja, kao i Mazepinove planove, ostaju u neizvjesnosti u svjetlu trenutnih okolnosti.