U Imoli će se ovog vikenda Franco Colapinto vratiti u mrežu Formule 1. On postaje 26. vozač iz Argentine koji sudjeluje u Grand Prixu F1 Svjetskog prvenstva, nakon što je prošle godine debitirao s Williamsom. Ovaj povratak označava i prvi nastup jednog argentinskog vozača u F1 od Gastona Mazzacanea, koji je popunio svoje mjesto s Prostom na Grand Prixu San Marino 2001. godine.
Kada razmotrimo ovih 26 argentinskih vozača, značajan broj njih dolazi iz ranih dana Svjetskog prvenstva, kada je Argentina uživala u uspješnoj domaćoj trkaćoj sceni i kada su povremeni nastupi u F1 zahtijevali samo odvoženje odgovarajuće opreme i plaćanje kotizacije. Colapintovo iskorištavanje koje je došlo s Williamsom stavlja ga visoko na ljestvici ovih povijesnih vozača.
Međutim, gdje Colapinto stoji među argentinskim velikanima i može li iznenaditi? S obzirom na dosadašnje uspjehe, jasno je da je pred njim težak put. Prije nego što razmotrimo prvih 10 vozača, spomenimo i 16 onih koji nisu uspjeli proći kvalifikacije.
Između 1952. i 1960. godine, vozači poput Alberto Crespo, Adolfo Schwelm Cruz, Isus Iglesias, Roberto Bonomi i Alberto Rodriguez Larreta imali su svoje trenutke na F1 pozornici, no njihova imena vjerojatno nikada neće biti ponovno uvrštena među istaknute vozače. Alfredo Piana, koji je sudjelovao u GP-u iz Monaka 1950. godine, nažalost, ozlijedio se tijekom kvalifikacija, dok je Juan Manuel Bordeu imao svoj nastup na francuskom GP-u 1961. godine, no automobil je zapravo vozio Lucian Bianchi, ujak Julesa Bianchi.
Pablo Birger imao je nekoliko nastupa u F1, dok je Jorge Daponte pokušao, ali nije uspio kvalificirati se za Indianapolis 500. Njegova karijera uključivala je nekoliko stvarnih F1 startova. Nasif Moises Estefano imao je dva nastupa, uključujući jedan za Alejandro de Tomaso koji je također postigao dva F1 starta. Miguel Angel Guerra nije se kvalificirao za tri utrke na početku 1981., ali je konačno nastupio u San Marinu, gdje je ozlijeđen u prvom krugu, a potom nestao iz F1.
Clemar Bucci sudjelovao je u nekolicini utrka između 1954. i 1955. godine, dok je Ricardo Zunino imao nevjerojatan uspon u F1. Kao pobjednik britanske serije Aurora F1, Zunino se našao u F1 zbog nepredviđenih okolnosti nakon što se Niki Lauda povukao, pozivajući Zunina na zamjenu.
Unatoč metodičnom pristupu i talentu, Zunino nije mogao ostvariti značajan uspjeh i zamijenjen je nakon samo sedam nastupa. Njegov suigrač, Esteban Tuero, potpisao je s Minardijem u samo 19. godini, ali je napustio sezonu prije nego što su razlozi postali jasni. Gaston Mazzacane, unatoč prognozama da će postati sljedeći Fangio, nije imao bazu performansi koja bi opravdala sjedište u F1, a njegovu karijeru obilježilo je 21 nastup za Minardi i Prost.
10. Norberto Fontana
Fontana je 1995. godine briljirao u njemačkom prvenstvu F3, ostvarivši 10 pobjeda u 16 utrka. Njegove performanse dovele su do poziva Saubera 1997. kao testnog vozača. Iako je imao sve uvjete za uspjeh, njegovi nastupi nisu ispunili očekivanja unatoč solidnim rezultatima u nekim utrkama.
9. Oscar Larrauri
Kao dugogodišnji vozač za Brun Motorsport, Larrauri je ostvario nekoliko značajnih nastupa u F1, no često se nalazio u nepovoljnom položaju s automobilima koji nisu bili konkurentni. Njegov najbolji plasman bio je 18. mjesto na Monaku.
8. Oscar Alfredo Galvez
Galvez je bio vrhunski vozač koji je osvojio pet nacionalnih naslova TC-a. Njegov jedini nastup u F1 bio je 1953. godine, ali je ostavio značajan trag u argentinskoj automobilističkoj povijesti.
7. Franco Colapinto
Colapinto se u svojoj F1 karijeri suočava s velikim očekivanjima. Debitirajući u Williamsu, nadmašio je očekivanja i pružio jaku konkurenciju svom suigraču. Njegov cilj je steći iskustvo i dokazati svoju vrijednost u timu.
6. Carlos Menditeguy
Menditeguy bio je dovoljno sposoban da se natječe u F1 dok je istovremeno bio profesionalni igrač poloku. Njegov uspjeh u automobilizmu prepun je nevjerojatnih priča i višestrukih sportskih uspjeha.
5. Roberto Mieres
Mieres je na početku svoje karijere osvojio pet bodova iz svojih 17 nastupa, a bio je aktivan i u drugim disciplinama, pa čak i predstavljao Argentinu na Olimpijadi.
4. Onofre Marimon
Marimonova tragična smrt ostavila je prazninu u argentinskoj F1 sceni. Njegova uspješna karijera je prekinuta zbog nesreće tijekom kvalifikanacija.
3. Jose Froilan Gonzalez
Gonzalez je postigao povijesnu pobjedu za Ferrari 1951. godine, ostavivši značajan trag u povijesti F1. Njegov stil vožnje i pobjede ostavili su trajni utisak na sport.
2. Carlos Reutemann
Jedan od najtalentiranijih vozača koji nikada nije osvojio naslov, Reutemann je imao mnoge prilike, ali je često bio na pravom mjestu u pogrešno vrijeme. Njegova karijera obilježena je usponima i padovima, a nakon povlačenja okrenuo se politici.
1. Juan Manuel Fangio
Fangio je bio dominantna sila u prvoj eri Formule 1. Njegova nevjerojatna statistika i stil vožnje postavili su standard za sve buduće vozače. Njegova sposobnost da bude na pravom mjestu u pravo vrijeme i njegova vještina izvanredno su ga istaknule kao jednog od najvećih svih vremena.