MotoGP i Michelin dijele put nakon 11 godina suradnje
Nakon više od desetljeća zajedničkog rada, MotoGP i francuski proizvođač guma Michelin odlučili su prekinuti suradnju nakon završetka sezone 2027. godine. Ova vijest izazvala je značajnu pažnju u svijetu motociklističkog sporta, s obzirom na to da su se Michelin i MotoGP udružili još 2011. godine, donoseći brojne inovacije i tehnološka usavršavanja u svijet vrhunskih motociklističkih utrka.
Odlazak Micheline i dolazak Pirellija
Nakon završetka 2027. godine, Michelin će prepustiti svoju ulogu dobavljača guma Pirelliju, koji već dugo opskrbljuje gume za Moto2 i Moto3 od 2004. godine. Ova promjena označava novi smjer u razvoju guma, jer Pirelli preuzima zadaću opskrbe guma ne samo za MotoGP, nego i za MotoE, što predstavlja dodatni izazov i priliku za razvoj.
Razlozi rascjepa
Piero Taramasso, menadžer natjecanja na dva kotača u Michelin-u, objasnio je da je odluka Dorna Sports, vlasnika MotoGP-a, bila da se teži jedinstvenom dobavljaču guma za sve kategorije utrka. Ovo uključuje ne samo MotoGP, već i Moto2, Moto3, MotoE, ali i juniorske kategorije poput Rookies Cup-a i Talent Cups-a. Michelin nije bio u mogućnosti ispuniti ovaj uvjet, što je dovelo do odluke o prekidu suradnje.
Strateški pristup
Taramasso je naglasio da je Michelin bio usredotočen na pružanje vrhunske usluge i kvalitete guma isključivo za MotoGP i MotoE. "MotoGP je vrhunac motociklističkih utrka s najboljim vozačima na svijetu i motociklima koji mogu postići brzine veće od 300 km/h", rekao je Taramasso. Ova kategorija omogućava razvoj i testiranje guma u ekstremnim uvjetima, što nije moguće u nižim kategorijama.
Održivi materijali i inovacije
Jedan od ključnih razloga zašto je Michelin bio zainteresiran za suradnju u MotoE je bio rad na održivim materijalima. "U MotoE-u smo uspjeli integrirati više od 50% održivih materijala u gume", istaknuo je Taramasso. Ova inicijativa odražava Michelinovu posvećenost održivom razvoju i inovacijama u industriji guma.
Fokus na kvalitetu guma
Preuzimanjem odgovornosti za samo dvije kategorije, Michelin želi poboljšati uslugu vozačima i timovima. "Ako raspršite svoje resurse, riskirate smanjenje kvalitete usluge", dodao je Taramasso. Ova strategija omogućava Michelin-u da se usredotoči na izvrsnost u pružanju guma te optimizira performanse na stazi.
Učinci na MotoGP zajednicu
Ovo novo razdoblje u MotoGP-u donosi promjene koje će utjecati na timove i vozače. Pirelli, kao novi dobavljač, bit će suočen s izazovima prilagodbe potrebama MotoGP-a, dok će Michelin, nakon 2027., biti u mogućnosti usredotočiti se na vlastite razvojne ciljeve bez dodatnog opterećenja iz drugih kategorija. U svakom slučaju, ovo razdvajanje označava bitnu prekretnicu u povijesti MotoGP-a i unosi novu dinamiku u svijet motociklističkih utrka.