Treći krug Svjetskog prvenstva u raspršivanju 2025. godine (W2RC) održat će se na afričkom tlu sljedećeg tjedna, a safari miting u Južnoj Africi spreman je dočekati najbolje svjetske natjecatelje između 19. i 24. svibnja. Toyota Gazoo Racing (TGR) vratit će se u prvenstvo s novom linijom s tri automobila, s ciljem konsolidacije svog vodstva u W2RC-ovom poretku dok sezona dosegne svoj pola puta.
U natjecanju sudjeluju poznate vozačke posade. Lucas Moraes iz Brazila i Armand Monleon iz Španjolske voze automobil broj 203, dok Seth Quintero iz SAD-a i Dennis Zenz iz Njemačke predstavljaju TGR u drugom automobilu. Njihov tim se širi dolaskom južnoafričkog dvojca Henk Lategan i Brett Cummings (br. 211), koji će se priključiti ekipi nakon uspješnog nastupa u Dakaru 2025., gdje su završili na drugom mjestu.
Cummings i Lategan imaju bogato iskustvo s Toyota Gazoo Racing Južnom Afrikom (TGRSA), gdje su pridonijeli razvoju GR Hilux Evo-a i osvojili pet naslova južnoafričkog rall-raid prvenstva (SARRC). Njihovo iskustvo i fokus na W2RC mogla bi donijeti dodatnu konkurentnost timskoj postavi, posebno nakon impresivnog nastupa na Dakaru.
U pogledu ljestvice prvenstva, TGR ulazi u 3. krug s prednošću od 70 bodova, držeći prvo mjesto s ukupno 228 bodova. Lucas Moraes trenutno drži treće mjesto među vozačima s 63 boda, dok mu je suigrač Quintero na četvrtom s 60 bodova. Unatoč izostanku drugog kruga, Lategan ostaje na petom mjestu s 55 bodova, što ukazuje na njegovu konstantnu kvalitetu nastupa.
Rally Safari bit će prvi W2RC događaj održan u Južnoj Africi. Sa središtem u provinciji North West, natjecanje će obuhvatiti pet faza na raznolikim terenima, počevši od prologa oko Sun Cityja 19. svibnja. Sudionici će proći kroz udaljene dijelove zemlje, uključujući Stella, Mafikeng i Thabazimbi, a sve završava 24. svibnja dolaskom natrag u Sun City na svečani završetak.
Jedan od poražavajućih izazova bit će maratonska faza, prava provjera izdržljivosti i otpornosti vozačkih posada. Tijekom te faze, posade će noć provesti u udaljenom bivoucu bez vanjske mehaničke podrške, što znači da će morati servisirati i pripremati svoje automobile koristeći samo alate i rezervne dijelove koji se nose u vozilima. Ovaj izazov ne zahtijeva samo brzinu, već i timski rad, otpornost i pametnu strategiju.
Kako se GR Hilux Evo vraća na teren gdje je prvi put razvijen, a tri vozačke posade su se pripremile za izazove južnoafričkih uvjeta, Toyota Gazoo Racing očekuje još jedan snažni nastup i dodatno jačanje svojih ambicija za osvajanje W2RC naslova.
Svjetski relacija mitinga nakon što je Abu Dhabi Desert Challenge (2. krug)-vozač
1 | N. al-Stiyah | Dacia Sandriders | 96 |
2 | Y. Al Rajhi | Overdrive Racing (Toyota Hilux) | 73 |
3 | L. Moraes | Toyota Gazoo Racing | 63 |
4 | S. Quintero | Toyota Gazoo Racing | 60 |
5 | H. Lategan | Toyota Gazoo Racing | 55 |
6 | M. Ekström | Ford M-Sport | 44 |
7 | M. Guthrie | Ford M-Sport | 44 |
8 | J. Yacopini | Overdrive Racing (Toyota Hilux) | 42 |
9 | J. Ferreira | X-raid Mini JCW tim | 39 |
10 | M. Serradori | Tvornički tim stoljeća trkača | 25 |
13 | S. S. Variawa | Toyota Gazoo Racing Južna Afrika | 17 |
Svjetski poredak na mitingu nakon što je Abu Dabi Desert Challenge (2. krug)-proizvođač
1 | Toyota Gazoo Racing | 228 |
2 | Dacia Sandriders | 158 |
3 | Ford M-Sport | 139 |