• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Tuesday, November 18, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home MOTO GP Vijesti

Zašto su Aprilia i KTM bliži Yamahi i Hondi nego Ducatiju

07/05/2025
in Vijesti
0 0
0
Zašto su Aprilia i KTM bliži Yamahi i Hondi nego Ducatiju
Share on FacebookShare on Twitter

MotoGP: Sustav koncesije i trenutni izazovi KTM-a i Aprilije

MotoGP, kao jedan od najuzbudljivijih motorskih sportova na svijetu, stalno se razvija i prilagođava kako bi osigurao uzbudljivu i ravnotežnu natjecateljsku atmosferu. Jedna od značajnijih noviteta u nedavnoj povijesti ovog sporta je uvođenje sustava koncesije. Ovaj sustav, predstavljen prošle godine, ima za cilj pomoći proizvođačima motora, a posebno KTM-u i Apriliji, u razvoju njihovih veza i nastupima.

Sustav koncesije: Što to znači za KTM i Apriliju?

Prema ovoj novoj regulativi, proizvođači su klasificirani u četiri različite kategorije: A, B, C i D. KTM i Aprilija trenutno su smješteni u kategoriju C, što nosi određena ograničenja. Naime, njihovi vozači ne mogu provoditi privatne testove, a njihovi motori su „zamrznuti“ u trenutnom obliku. To znači da tijekom sezone ne mogu vršiti značajne promjene na motorima, što otežava njihovu prilagodbu i unapređenje.

S druge strane, Ducati pripada grupi A, dok su Honda i Yamaha smještene u grupu D. Ove kategorije omogućavaju neograničeno testiranje i razvoj motora, stvarajući time veliku prednost za proizvođače u tim skupinama. Uvođenje koncesija bilo je nužno kako bi se smanjio ogroman razmak u performansama između Ducatija i drugih marki, a trenutni rezultati ukazuju na to da bi KTM i Aprilija mogli napredovati do grupe D od kolovoza.

Izazovi za Apriliu i KTM

S trenutnom situacijom, izazov pred Kawasaki i Aprilijom je jasan. Apriliin najbolji vozač, Jorge Martin, koji je osvojio svjetsku titulu, suočava se s dugotrajnom ozljedom. Njegova odsutnost ozbiljno šteti timu, jer se natjecao samo na jednoj utrci u Kataru, gdje nije bio potpuno spreman. Trenutna situacija znači da Aprilija mora znatno poboljšati svoj učinak kako bi zadržala ili napredovala u svom statusu.

U ovom kontekstu, koncesije se ocjenjuju kroz dva ključna razdoblja tijekom sezone, temeljeći se na broju bodova koje njihovi vozači osvoje u sprinterskim i glavnim utrkama. Do sredine srpnja trebaju ostvariti najmanje 35% bodova ako žele ostati u kategoriji C. Apriliji će biti izuzetno teško prikupiti 118 bodova, dok KTM ima povoljnije izglede s 220 osvojenih bodova, gdje im je potrebno 78 bodova.

Yamaha: Teška situacija i velika očekivanja

Yamahin vozač, Fabio Quartararo, ostvario je svoj najbolji rezultat do sada, završivši utrku u Jerezu na drugom mjestu. Ovaj rezultat značajno je podigao moral tima, budući da je to bila njihova prva postolja u gotovo godinu i pol. Yamaha, međutim, suočava se s izazovom jer uz sve teškoće, treba dodatno prikupiti 159 bodova do srpnja kako bi napredovala u kategoriji.

Uz to, Yamaha je sada usmjerena na razvoj svog novog V4 motora, što može značiti da preferiraju ostati u grupi D, koja omogućava slobodu razvoja i testiranja njihovih motora.

Zaključak

Istovremeno, dok se KTM i Apriliina situacija čini kompliciranom, Yamaha i Ducati već imaju svoje planove u igri. Ovo razdoblje u MotoGP-u je ključno, a aktivna prometna utrka i strategija inovacija igraju ključnu ulogu u osiguravanju kvalitete natjecanja. Približavanjem sredine sezone, fascinantno je pratiti kako će se situacija razvijati i koji će proizvođači iskoristiti prilike koje pruža sustav koncesije.

Next Post
Yamaha vraća boju u Misanu zahvaljujući novoj šasiji MotoGP

Yamaha vraća boju u Misanu zahvaljujući novoj šasiji MotoGP

Tko je potencijalni predsjednički kandidat FIA-e Carlos Sainz SR?

Tko je potencijalni predsjednički kandidat FIA-e Carlos Sainz SR?

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

27/07/2025
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025

Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

  1. Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

27/03/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

17/11/2025
Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

17/11/2025
Kako gledati? Prijenos UŽIVO, ažuriranja i više.

Kako gledati? Prijenos UŽIVO, ažuriranja i više.

17/11/2025
Je li LDV-ov terenski SUV vrijedan više pažnje u popularnom segmentu?

Je li LDV-ov terenski SUV vrijedan više pažnje u popularnom segmentu?

17/11/2025

Recommended

Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

17/11/2025
Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

17/11/2025
Kako gledati? Prijenos UŽIVO, ažuriranja i više.

Kako gledati? Prijenos UŽIVO, ažuriranja i više.

17/11/2025
Je li LDV-ov terenski SUV vrijedan više pažnje u popularnom segmentu?

Je li LDV-ov terenski SUV vrijedan više pažnje u popularnom segmentu?

17/11/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

17/11/2025
0

Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

17/11/2025
0

Popularna ažuriranja

Cindy Gudet natječe se na Ultimate Cupu u NP02 prototipu s Nerguti Compétition

Cindy Gudet natječe se na Ultimate Cupu u NP02 prototipu s Nerguti Compétition

08/03/2025
0

MotoGP, Assen J2, Fabio di Giannantonio (Ducati/Q8-S4): sve bliže braći Marquez i noćnoj mori Bagneie

MotoGP, Assen J2, Fabio di Giannantonio (Ducati/Q8-S4): sve bliže braći Marquez i noćnoj mori Bagneie

29/06/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr