Nakon uspješnog otvaranja FIA European Rally Championship (ERC) sezone 2025. na Rallyju Sierra Morena u Španjolskoj, gdje su zauzeli izvrsno četvrto mjesto u ERC3 klasi, hrvatski tim Ravenščak Racing nastavlja svoj nastup u europskom prvenstvu – sljedeća stanica je VI Rally Hungary, od 9. do 11. svibnja, u okolici grada Veszprém, na makadamskoj podlozi.
Martin i Dora Ravenščak ponovno će predstavljati Hrvatsku u konkurenciji rekordnih 13 posada u ERC3 kategoriji. Voziti će Ford Fiestu Rally3 kao i na otvorenju sezone. Rally Hungary drugo je ovosezonsko natjecanje FIA ERC kalendara i okuplja ukupno 65 posada prijavljenih za bodove u prvenstvu.
„U subotu smo odradili odličan test za Mađarsku, tijekom kojeg smo isprobali različite postavke automobila, uključujući kombinacije tvrđih i mekših guma te raznih federa. Na kraju smo pronašli postavku s kojom smo jako zadovoljni i s kojom planiramo započeti službeni test uoči same utrke.“ – rekao je Martin Ravenščak.
U ERC3 konkurenciji ponovno će se susresti s jakim imenima poput Francuza Tristana Charpentiera, Poljaka Rzeźnika i Abramowskog, te ERC3 prvaka iz 2022. godine Igora Widłaka. Makadamska podloga u okolici Veszpréma predstavlja drugačiji izazov u odnosu na asfaltne brzince u Španjolskoj, no riječ je o terenu na kojem su Martin i Dora Ravenščak već imaju iskustva.
„Veselim se povratku na makadam, ali i u Mađarsku, gdje nas očekuje još jača konkurencija nego u Španjolskoj – čak 13 posada u klasi. To nas dodatno motivira i podiže naše ciljeve. Ova podloga nam trenutno više odgovara od asfalta. Tijekom zimske pauze većinom smo vozili na makadamu i pritom usvojili nova znanja i vještine. Budući da se u Mađarsku vraćamo po treći put, bit će zanimljivo vidjeti koliko smo napredovali i gdje još imamo prostora za napredak.“ – rekla je Dora Ravenščak, Martinova sestra i suvozačica.
Ukratko o VI. Rallyju Mađarska
Koristeći teške i ponegdje grube, šljunčane dionice oko grada Veszpréma, istočno od mađarske prijestolnice Budimpešte, uključujući i nekoliko unutar vojnog kompleksa za obuku, organizatori su pripremili uglavnom nepromijenjen itinerer u usporedbi s 2024. godinom.
Kvalifikacijski brzinski ispit Hajmáskér prvi je u petak, 9. svibnja, s početkom od 14:16 sati. Kasnije popodne na redu je prvi brzinski ispit – prolog Királyszentistván od 18:05 sati.
U subotu, 10. svibnja slijede brzinski ispiti Hegyesd, Kislőtér i Várpalota koji se voze dva puta, a nalaze se s obje strane servisa u Veszprém Aréni.
Nedjelja, 11. svibnja, sastoji se od tri brzinska ispita koji se voze dva puta: Iszka, Tés i Nagylőtér. Brzinski ispit Nagylőtér dug 15,54 kilometra, u drugom krugu vozi se kao Power Stage u 17:05.
Ključne brojke VI Rallyja Mađarska 2025.: 13 brzinski ispita ukupne duljine preko 190 kilometara. Ukupna duljina rallyja je preko 820 kilometara.

Mini Safari
„Rally Mađarska je iznimno težak“, rekao je pobjednik nekoliko brzinskih ispita i osvajač postolja u ERC-u, Jon Armstrong. „Jedini način da ga se opiše je kao mini Safari. Brzinski ispiti su valoviti, s puno prijevoja, te je i puno skokova. Podloga je zemljana, ali u njoj je i prilično oštrog kamenja što je izuzetno zahtjevno za gume, dok se ovjes testira do maksimuma.”
Tekst: Andrea Rastowsky
Foto: Privatna arhiva