Formula E: Monako u brojkama
Uvod u Monaco E-Prix
Sezona 11 Formule E obilježava poseban trenutak za natjecanje – Monako, poznat po svojim slikovitim ulicama i bogatoj automobilističkoj povijesti, prvi put će ugostiti dvostruki E-Prix. To je osmi puta da ovaj električni automobilistički serijal posjećuje kneževinu, a sada će 16 gradova imati čast organizirati dvostruka natjecanja.
Statistika utrka
Monako E-Prix nosi brojne zanimljive statističke podatke. Tijekom prva tri održana E-Prixa u ovom gradu, vozači su vodili od starta do cilja, što ukazuje na izvanredne performanse i strategije timova. Ipak, u četiri posljednje utrke zabilježeno je nevjerojatnih 24 promjena u vodstvu, što dodatno naglašava nepredvidivost i uzbuđenje ovog natjecanja.
Brzina i natjecateljska snaga
Prethodili su drugi vozači koji su osvajali najbrži krug u svakoj monaškoj utrci, pokazujući iznimnu konkurentnost na stazi. Ove utrke često su se odlučivale u uskim marginama, s pobjedama koje su se ostvarivale s razlikama manjim od tri sekunde. Ova statistika potvrđuje napetost i bliskost natjecanja Formule E.
Rekordne izvedbe
Jedan od najzanimljivijih trenutaka zabilježenih u Monaku bio je kada je Jean-Eric Vergne, u sezoni 9, završio na sedmom mjestu nakon što je započeo utrku s dvadeset i drugim mjestom. Ovaj nevjerojatan napredak predstavlja rekord od 15 mjesta, čime je Vergne dokazao svoju vještinu i sposobnost upravljanja pod pritiskom.
Timovi i njihovi dosezi
Jaguar se istaknuo kao dominantan tim u Monaku, s dva postolja u prošloj sezoni. Oni su jedini tim koji je zatražio dvostruko postolje u tih nekoliko godina. S druge strane, Pascal Wehrlein, vladajući prvak, jedini je vozač koji je tri puta startao iz prve runde, uključujući pole position prošle sezone, što ukazuje na njegovu dosljednost i kvalitete u kvalifikacijama.
Najbolji kvalifikatori
Wehrlein i Stoffel Vandoorne dijele najbolji kvalifikacijski rekord u Monaku, svaki s pet pobjeda nad svojim suigračima. Ova statistika još jednom naglašava važnost kvalifikacija u Formuli E, gdje pozicija na startnoj mreži često ima značajan utjecaj na ishod utrke.
Utrka s dvostrukim postoljima
Mikaela Evans postao je jedini vozač koji je u protekle tri utrke u Monaku ostvario dvoboje otkako je sustav uveden. Ovaj uspjeh dodatno dokazuje njegovu taktičku vještinu i sposobnost da se nosi s izazovima trkačkog okruženja.
Bogata povijest timova
Jaguar TCS Racing i TechEetah su jedini timovi koji su postigli više od 100 bodova na monaškoj stazi, s Jaguarom koji trenutno drži 117 bodova. Ovo pokazuje ne samo njihovu konkurentnost, već i sposobnost timova da se prilagode specifičnim uvjetima i zahtjevima ovog zahtjevnog okruženja.
Učinak sigurnosnog automobila
Svaka utrka u Monaku je uključivala barem jedan izlazak sigurnosnog automobila ili punu žutu zastavu, s posljednje dvije utrke koje su doživjele po dva izlaska sigurnosnog automobila. Ova pojava dodatno pojačava napetost tijekom utrka, dok vozači moraju upravljati i strategijama prema tim akcijama.
Raspored Monaco E-Prixa 2025
Formula E se sprema za povijesni događaj, s dvostrukim E-Prixom zakazanim za 3. i 4. svibnja 2025. godine. Ovaj raspored donosi mnogo uzbuđenja i očekivanja među obožavateljima, a nudi im priliku da vide najnovije taktičke borbe među vrhunskim timovima u jednom od najuzbudljivijih okruženja na svijetu.
Kao centralno mjesto e-mobilnosti i električnog trkačkog sporta, Monako nastavlja doprinositi razvoju Formule E, pružajući jedinstveno iskustvo koje privlači obožavatelje iz cijelog svijeta.