U prizoru u potpunoj suprotnosti sa nedjeljom, tribine su bile prazne, paddock je bio zatvoren za sljedeće odredište, a krug je savršeno postavljanje – u savršenim uvjetima – kako bi se dobili dobici i testirali nove predmete. Od ljuljanja do aero, skrivenih dijelova do potvrda napretka, kako je pet proizvođača MotoGP ™ ušao u prvi službeni test u sezonu?
Ducati: Marc na vrhu s ključem Front-end Feel
Na Ducatiju su vozači isprobavali nove komponente i dijelili iskustva s ostalim timovima. Marc Marquez iz tima Ducati Lenovo bio je najbrži u jutarnjoj sesiji, ali je često bio u garaži. Njegov cilj bio je isprobati nove dijelove, dok su se stari modeli također našli na stazi. Marquezov fokus bio je na osjećaju prednje osovine, s obzirom na to da je programirao promjene prije svoje nedavne nesreće. Njegov suigrač, Francesco Bagnaia, bio je jedan od prvih vozača na stazi, ali se nakon nekoliko krugova povukao na odmor, završivši dan s nekih 7 krugova prije nego što se vratio kasnije. Bagnaia je radio na ravnoteži svog Ducati Desmosediciju, ali nije bio zadovoljan svojom izvedbom, dok je Marquez završio sa vremenom 1’35, dok je Bagnaia postigao 1’37,4 sekundi.
Testiranje neovisnih timova bilo je iscrpljujuće; Franco Morbidelli iz Pertamina Enduro VR46 Racing Team nije sudjelovao zbog nesreće u prethodnom Grand Prixu. Njegov suigrač, Fabio Di Giannantonio, isprobavao je nove dijelove i materijale primljene od Ducatija. U BK8 Gresini Racing MotoGP, vođe prvenstva, Alex Marquez i Fermin Aldeguer, radili su na optimizaciji postavki i elektroničkim rješenjima, nastojeći poboljšati stražni grip.
Yamaha: Nadogradnja motora dodaje snažan zamah
Prije dva tjedna, službeni testni jahač Augusto Fernandez predstavio je Yamaha V4 u Valenciji, ali u Jerezu su došli do nove nadogradnje motora. Fabio Quartararo i Alex Rins pozitivno su ocijenili nove karakteristike; koliko god Quartararo bio zadovoljan, Rins je bio još uvjereniji, hvaleći povećanje maksimalne brzine od 3 km/h. Quartararo je dodatno testirao ergonomiju na novom mjestu kako bi poboljšao performanse motocikla. Tijekom poslijepodneva, Yamaha je završila s 1-2, a tim je potvrdio da će nadogradnja motora biti dostupna na sljedećem Grand Prixu u Le Mansu.
Jack Miller iz Prima Pramac Yamaha MotoGP bio je zadovoljan napretkom, no bio je oprezan u vezi s pokušajima u idealnim uvjetima staze nakon trodnevnog testiranja te je izrazio potrebu za daljnjom analizom svojih rezultata. Augusto Fernandez bio je jedan od vozača s najviše krugova, završivši test sretno pod okriljem Yamahinih novina.
KTM: Rad u dugoročnoj budućnosti
KTM je pristupio testiranjima s ciljem razvijanja RC16 u konkurentniji paket. Pedro Acosta bio je među prvim vozačima na stazi, a njegov suigrač Brad Binder odmah se istaknuo, međutim, nije poboljšao svoje jutarnje vrijeme. Tim Red Bull KTM Tech 3 fokusirao se na poboljšanje isporuke snage, a Maverick Viñales, koji je prošli vikend završio na P4, koristio je aero varijacije. Enea Bastianini tražio je poboljšanje u okretanju, s posebnim naglaskom na performanse pred domaćim Grand Prixom u Le Mansu.
Aprilia: Naporan dan s aero i kočenjem
Marco Bezzecchi iz Aprilije radio je na stabilnosti kočenja, postigavši značajan napredak u usporedbi s prethodnim vikendom. Tijekom dana, Bezzecchi je odvezao najviše krugova, završivši s 47 krugova i testiranjem novih aerodinamičkih dodataka. S druge strane, Lorenzo Savadori suočio se s tehničkim problemom i odvezao samo 68 krugova. Raul Fernandez iz MotoGP Trackhouse pronašao je svoj pravi proboj i završio osmi s 85 krugova, dok je rookie Ai Ogura također postigao napredak.
Honda: Novi naslovi za ljuljačke „ne revolucionarni“ test, Zarco Strong
Honda nije donijela velike revolucije, ali su uspjeli testirati nove komponente, uključujući ljuljačke. Joan Mir i Luca Marini radili su mukotrpno, od jutra bilježeći potrebne promjene. Johann Zarco bio je jedan od najsvjetlijih trenutaka za Hondin tim, završivši u top tri u jutarnjoj sesiji i deset najboljih u popodnevnoj sesiji. Chantra, koji se suočio s bolovima u desnoj ruci, također se vratio na stazu unatoč tehničkim izazovima, nastojeći ostvariti bolji vrijeme nakon povrede.