Nova pravila u Formuli 1: Izazovi i prilike
Šefovi Formule 1 (F1) nedavno su se sastali kako bi raspravili nova pravila koja će stupiti na snagu sljedeće sezone. Na sastanku je postignut opći konsenzus oko mehanizma koji bi trebao omogućiti proizvođačima motora da se suoče s eventualnim nedostatkom performansi. Međutim, rasprave o smanjenju količine električne energije koju automobili mogu koristiti tijekom utrka završile su bez dogovora. Ovaj aspekt je važan kako bi se spriječilo da automobili gube energiju tijekom ključnih trenutaka, posebno na ravnim dijelovima staze.
Razvoj budućih pravila i pravila od 2026. do 2030. godine
Iako su trenutno propisi F1 zadržali 1,6-litrene turbo hibridne motore, spremna su nova pravila koja bi trebala dodatno pojednostaviti arhitekturu motora. Izvjesno je da će udio električne energije proizvedene od strane hibridnog sustava porasti na oko 50%, dok je trenutačno taj udio samo 20%. Planira se i prelazak na održiva goriva, što je ključna karika u nastojanjima F1 da postane ekološki prihvatljivija.
Različiti stavovi među proizvođačima
Dok su Mercedes, Honda i Audi naglasili kako bi sport trebao zadržati trenutna pravila, postavlja se pitanje hoće li veći zahtjevi hibridnog sustava dovesti do razlika u performansama između proizvođača. Od 2026. godine, Red Bull pogonski sklop i Audi pridružit će se ekipi trenutnih dobavljača, uključujući Mercedes, Ferrari i Hondin motor.
Partnerstva i nova suradnja
Povećanje hibridnog aspekta pravila privuklo je nekoliko novih partnera, uključujući Ford, koji je nastavio suradnju s Red Bullom. Također je uvjerilo Hondu da ostane u sportu, a General Motors je najavio ulazak u F1 pod markom Cadillaca s planovima za razvoj vlastitog pogonskog sklopa do 2029. godine. Ova partnerstva predstavljaju važan korak naprijed u razvoju F1 kao tehnološki naprednog sporta.
Budući pregovori i predlozi
Na sastanku u Bahreinu, također je razmatran prijedlog za brzu promjenu formule motora prije 2030. godine, no ta je ideja još uvijek u fazi rasprave. Dok se čini da su se obaveze prema snazi i performansama povećale, nije postignut dogovor o detaljima mehanizma koji bi omogućio proizvođačima motora da nadoknade eventualne nedostatke. Primjeri mogućih rješenja uključuju povećanu količinu testiranja dinamometra ili povećana ograničenja proračuna motora za proizvođače koji završavaju iza.
Prijelaz prema održivosti
F1 nastoji balansirati između visokih performansi i ekološke održivosti. Uvođenjem novih pravila i suradnjom s vodećim proizvođačima, sport ne samo da se prilagođava trenutnim potrebama tržišta, već i nastoji postaviti temelje za budućnost koja će biti održivija. Na temelju dosadašnjih diskusija, jasno je da F1 predstoje uzbudljivi i izazovni trenuci koji će oblikovati njegovu budućnost.