Prije pet godina, Brad Jones Racing trebao je sudjelovati na posebnom ANZAC danu s superautomobilom Macauleyja Jonesa, što je za tim predstavljalo značajan trenutak. Ovaj emotivni hommage bio je planiran kako bi se odao počast svim australskim i novozelandskim vojnicima koji su se borili za svoju zemlju.
Planovi za sezonu Supercars 2020. godine isprva su bili postavljeni da se započnu u Pukekoheu, no promjene u gradskom podzakonu natjerale su organizatore da presele događanje na stazu Hampton Downs. Nažalost, nešto kasnije, kalendar je doživio drastične promjene kada je pandemija COVID-19 ukazala na globalnu krizu, uzrokujući stanku i preispitivanje utrka diljem Australije.
I tako, inicijativa Brad Jones Racing tiho je nestala sredinom neizvjesnosti. Brad Jones, vlasnik tima, otkrio je u intervjuu za V8 Sleuth da se njegov san o posebnom automobilu temeljio na njegovom ujaku, Paul Jonesu, koji je bio pilot borbenog zrakoplova tijekom Drugog svjetskog rata.
VIŠE: Sedam stvari koje su se trebale dogoditi 2020. godine
U razgovoru s V8 Sleuth, Brad je detaljno objasnio svoj koncept: “Automobil bi bio poput neba i tada bi se Spitfire nagnuo, tako da bi vozač morao sjediti usred njega”. Njegova vizija bila je odati počast povijesnim zrakoplovima koji su se borili u ratu, dok bi istovremeno predstavljali njegov osobni odnos s ujakom.
Razrađujući ovu priču, Brad je dodao: “Moj ujak bio je pilot borbenih borbi u Drugom svjetskom ratu. Nekad je letio pljuvačke i kao dijete, imao sam interes za to.” Ove riječi naglašavaju koliko je osobni kontekst važan za oblikovanje njegovog projekta. Njegova veza s ujaku bila je od esencijalnog značaja u stvaranju ovog automobila, koji je trebao biti više od običnog vozila – trebao je predstavljati njihovu proživljenu povijest.
Brad se sjeća svog prvog puta u Japan kada je bio potaknut od strane svog oca da ode u Sydney, gdje je došao u kontakt s Paulom. Iako su živjeli 550 km udaljeni, njihova međusobna povezanost počela je bljeskati kroz razgovore o zajedničkim interesima, među kojima je bilo i letenje.
“Imao je u kući ovu sliku Kingsford Smitha koji je letio između lučkog mosta kad se gradio. Taj prizor potaknuo je moje zanimanje i zamolila sam ga da mi ispriča o svojim iskustvima”, prisjetio se Brad. Kroz te razgovore, otkrio je više o Paulovim ratnim uspomenama, kao i o njegovom nezaboravnom interesu za letenje.
Brad je spomenuo i kako se Paul sjećao svojih zahvalnih trenutaka, koji su uključivali letove u poznatom zrakoplovu “Južni križ” koji je nekad bio u vlasništvu obitelji Kingsford Smith, naglašavajući još više bogatstvo povijesti vezane uz avijaciju u ovoj obitelji.
Osim emocionalne dubine, Brad je bio fasciniran idejom da bi se automobil mogao oblikovati prema spremnicima povijesti, ali su mu prepreke poput pandemije to onemogućile. Iako je imao “grube ideje” u glavi o tome kako bi automobil mogao izgledati s Plavim nebom i nebrojenim letovima, čini se da su vanjski uvjeti utjecali na njegovu realizaciju.
“Imao sam malo grube ideje u glavi kako bismo to učinili. Kim, brat, ima dnevnik ujaka Paula, pa sam ga posudio i pronašao Spitfire koji je letio najčešće. Želio sam kontaktirati zrakoplovne snage i njegovu eskadrilu kako bih objasnio što pokušavam postići,” rekao je Brad, pokazujući da ni u izazovnim vremenima ne gubi strast za održavanjem sjećanja na svoju obitelj i njihovu povijest.
Unatoč neizvjesnostima koje su ga zadesile, Brad ističe: “Ali nažalost, COVID je pogodio i nismo to uspjeli. Bio sam zaista uzbuđen zbog mogućnosti da odajem počast njegovom sjećanju.” Njegove emocije, koje kroz riječi ostvaruju stvarnu težinu, govore o potrebi da se održi povezanost s prošlošću, a istovremeno otkrivaju izazove s kojima se suočavamo u modernom svijetu.
“Ako se, međutim, pojavila prilika negdje u budućnosti na vikendu utrke Anzac? Učinio bih to opet,” zaključuje Brad, pokazujući time svoj neizmjerni poštovanje prema svojoj obiteljskoj povijesti i izvanrednim ljudima koji su oblikovali svijet kakav poznajemo danas.