• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Sunday, June 15, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home FORMULA 1

F1 isključuje povratak na V10 motore, traže se ispravke za nova pravila motora

25/04/2025
in FORMULA 1
0 0
0
F1 isključuje povratak na V10 motore, traže se ispravke za nova pravila motora
Share on FacebookShare on Twitter

Formula 1: Novi Propisi o Motornim Jedinicama za 2026. Godinu

Formula 1 je uvijek bila na čelu automobilskog sporta, ne samo po brzini i uzbuđenju, već i po inovacijama i tehnološkim promjenama. S dolaskom 2026. godine, F1 se priprema za implementaciju novih propisa o motornim jedinicama koji će značajno oblikovati budućnost ove discipline.

Vraćanje V10 Motora? Ne tako brzo.

Mnogi navijači i entuzijasti s nostalgijom gledaju na eru V10 motora, koja je bila popularna od 1989. do 2005. godine. Ipak, Formula 1 neće se vratiti na ove motore u bliskoj budućnosti. Komisija F1 potvrdila je svoju posvećenost aktualnim pravilima koja uključuju hibridne pogonske sklopove, a nova pravila dogovorena su još 2022. godine. Proizvođači motora već godinama rade na usklađivanju sa smjernicama FIA-e.

Manja Usavršavanja: Fokus na Performanse i Učinkovitost

Novi propisi donose mogućnost "manjih usavršavanja", što će omogućiti timovima da performanse svojih automobila prilagode sučeljavanju s izazovima poput potrošnje energije. Uvođenje promjena osmišljeno je s ciljem da se spriječi situacija u kojoj bi automobili ostali bez energije, posebno pri dugim racijama kada bi raspodjela baterije mogla uzrokovati usporavanje.

Sustav "Odbijanja Rampe": Postupno Povećanje Snage

Jedan od ključnih trenutaka novih pravila bit će uvođenje sustava "odbijanja rampe". Ovaj sustav će omogućiti postepeno povećanje brzine automobila prilikom izlaska iz zavoja, umjesto da vozači odmah koriste punu električnu energiju. To znači da će potrošnja biti postupna, što će poboljšati kontrolu vozila tijekom utrke i smanjiti rizik od grljenja guma.

Promjene u Snazi: Od 350kW do 200kW

Prema novim propisima, električna energija će činiti 50% ukupne snage automobila, što iznosi 350 kW. Ipak, razmatra se i mogućnost smanjenja te snage na 200 kW. Ovo bi omogućilo konzistentnije električno napajanje tijekom krugova, osobito na stazama koje su energetski zahtjevne, kao što su Jeddah, Monza, Baku i Las Vegas.

Kontroverze Među Proizvođačima

Dok se propisi razvijaju, rasprave među proizvođačima motora su intenzivne. Neki su zabrinuti da bi smanjenje električne snage možda moglo iskriviti ravnotežu natjecanja. Na sastanku F1 Komisije, proizvođači su iznijeli različite poglede; neki su skeptični prema učinkovitosti smanjenja električne energije u utrci.

Različiti proizvođači imaju različite stavove prema ovim promjenama. Audi i Honda su skloni prihvaćanju prijedloga, dok je Ferrari izrazio sumnje u smislu potencijalne konkurentnosti. Šef Ferrarija, Frederic Vasseur, istaknuo je da bi neki aspekti novih pravila mogli biti podcijenjeni.

Odgovori Tima: Podrška i Kritika

Ravnatelj Red Bull tima, Christian Horner, podržao je prijedloge o novim pravilima ističući da je njihov cilj unaprijediti sport. S druge strane, Toto Wolff iz Mercedesa označio je ideju kao "šalu", što dodatno reflektira podijeljenost među timovima o temi budućnosti motora u F1.

Zaključak

Nova pravila Formule 1 za 2026. godinu donose mnoge inovacije i izazove koji će oblikovati natjecanje u budućnosti. Bez obzira na različite stavove među proizvođačima, jedno je sigurno: F1 nastavlja svoj put naprijed, uspostavljajući ravnotežu između tradicije i moderne tehnologije, u nastojanju da ostane na čelu automobilske industrije.

Next Post
Ford Mustang Mach-E NASCAR EV prototip nadmašio prošli benzin

Ford Mustang Mach-E NASCAR EV prototip nadmašio prošli benzin

Je li ovog vikenda F1 utrka? 25. travnja Detalji

Je li ovog vikenda F1 utrka? 25. travnja Detalji

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025
Tragedija u Poljskoj: Talijanski vozač mitinga Matteo Doretto preminuo u sudaru tijekom priprema za Europsko prvenstvo

Tragedija u Poljskoj: Talijanski vozač mitinga Matteo Doretto preminuo u sudaru tijekom priprema za Europsko prvenstvo

11/06/2025
Otok Man TT 2025: Svi rezultati

Otok Man TT 2025: Svi rezultati

02/06/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Bivša zvijezda Ironmana Adama Gordona sve više utječe na superautomobile

Bivša zvijezda Ironmana Adama Gordona sve više utječe na superautomobile

15/06/2025
Najpopularniji vozači Dakara svih vremena

Najpopularniji vozači Dakara svih vremena

15/06/2025
Abramowski vodi u ERC3

Abramowski vodi u ERC3

15/06/2025
Rally Rally u stvarnom životu umire, Triple-A igre su mrtve, ali sport je oživio zahvaljujući ovim izvrsnim indie trkačima

Rally Rally u stvarnom životu umire, Triple-A igre su mrtve, ali sport je oživio zahvaljujući ovim izvrsnim indie trkačima

15/06/2025

Recommended

Bivša zvijezda Ironmana Adama Gordona sve više utječe na superautomobile

Bivša zvijezda Ironmana Adama Gordona sve više utječe na superautomobile

15/06/2025
Najpopularniji vozači Dakara svih vremena

Najpopularniji vozači Dakara svih vremena

15/06/2025
Abramowski vodi u ERC3

Abramowski vodi u ERC3

15/06/2025
Rally Rally u stvarnom životu umire, Triple-A igre su mrtve, ali sport je oživio zahvaljujući ovim izvrsnim indie trkačima

Rally Rally u stvarnom životu umire, Triple-A igre su mrtve, ali sport je oživio zahvaljujući ovim izvrsnim indie trkačima

15/06/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Bivša zvijezda Ironmana Adama Gordona sve više utječe na superautomobile

Bivša zvijezda Ironmana Adama Gordona sve više utječe na superautomobile

15/06/2025
0

Najpopularniji vozači Dakara svih vremena

Najpopularniji vozači Dakara svih vremena

15/06/2025
0

Popularna ažuriranja

NIO – ažurirani ET5 i ET5 Touring dostupni u salonima, lansiran 25. svibnja

NIO – ažurirani ET5 i ET5 Touring dostupni u salonima, lansiran 25. svibnja

23/05/2025
0

Konjički pogon, putem Aurobaya, pridružuje se Kristoffersson Motorsportu u FIA Rallycross prvenstvu 2024. godine.

Konjički pogon, putem Aurobaya, pridružuje se Kristoffersson Motorsportu u FIA Rallycross prvenstvu 2024. godine.

10/06/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr