RealTruck.com
Istraživanje nacionalnih parkova u AWD vs. 4WD vozila
Iako su sve rjeđi, neki nacionalni parkovi dopuštaju posjetiteljima da istražuju očaravajuće pejzaže iz vozačevih mjesta svojih terenskih vozila. Off-highway vehicle (OHV) staze jedno su od najjedinstvenijih i najupečatljivijih sredstava za putovanje duboko u predivnu prirodu, nudeći spektakularne poglede i nevjerojatne znamenitosti svima – čak i onima koji imaju poteškoća u kretanju i koji su inače ograničeni na asfaltirane staze.
Istraživanje nacionalnih parkova u izvanrednom vozilu obavezna je aktivnost za svakog ljubitelja prirode i automobila. Međutim, postoje važne informacije koje svaki vozač treba znati prije nego što se upusti na zemljište u vlasništvu i pod upravom države – a to uključuje koji tip pogona najbolje odgovara terenu parka. U ovoj značajci, RealTruck.com raspravlja o tome koja od dvije najpopularnije vrste off-road pogona – pogon na sve kotače (AWD) i pogon na četiri kotača (4WD) – je najprikladnija za vožnju u nacionalnim parkovima.
RealTruck.com
Awd vs. 4WD – Koja je razlika?
Iako se možda čini da su AWD i 4WD sustavi jedan te isti, to nije slučaj. Ovi sustavi, iako oba šalju snagu na sva četiri kotača, koriste različite metode i imaju različita svojstva.
Na vozilima s AWD sustavom, snaga se automatski šalje na sva četiri kotača. Drugim riječima, vozač ne mora ručno prebacivati između pogona s dva kotača i pogona na sve kotače. Ovaj sustav koristi središnji diferencijal koji raspoređuje snagu na kotače koji zahtijevaju dodatnu vuču, što ga čini pogodnim za vožnju po labavim i neravnim podlogama, ali ne nužno i za iznimno teške terene.
Nasuprot tome, vozila s 4WD sustavom obično imaju mogućnost odabira načina pogona. To znači da vozači mogu prebacivati između nekoliko opcija, poput pogona na dva kotača, pogona na četiri kotača (visok) ili pogona na četiri kotača (nisko). Mnogi modeli s 4WD također nude automatske načine rada koji mogu adaptirati pogon ovisno o uvjetima terena.
Jednostavno rečeno, ključno razlikovanje između ovih sustava je to što AWD automatski upravlja podešavanjem pogona, dok vozila s 4WD zahtijevaju aktivno prebacivanje od strane vozača.
Koji je tip pogona najbolji za off-road u nacionalnim parkovima?
Pogon na četiri kotača gotovo se uvijek preferira u nacionalnim parkovima ili na zahtjevnim stazama. Odabir 4WD pomaže u planiranju obilazaka i ruta – sposobnost zaključavanja snage na sva četiri kotača daje povjerenje koje pouzdani AWD sustav jednostavno ne može osigurati. Uz to, većina vozila s 4WD sustavom ima povišenu visinu vožnje i robusniju suspenziju, što dodatno poboljšava performanse na terenu.
RealTruck.com
Pazite na natpise – slijedeći pravila o parku
Važno je napomenuti da većina nacionalnih parkova jasno označava staze koje su dopuštene samo za vozila s 4WD pogonom. Nepoštivanje ovih pravila može dovesti do ozbiljnih posljedica. Zarobljavanje vozila s pogonom na sve kotače na nepristupačnom terenu može rezultirati ne samo fizičkim problemima, već i visokim novčanim kaznama. Tako su neki korisnici na Redditu izvijestili o iskustvima gdje su kažnjeni zbog kršenja ovih pravila, uključujući kazne koje mogu iznositi i do 5000 dolara.
Obušite vožnju za off-road upotrebu
S obzirom na to da smo razjasnili razlike između AWD i 4WD, sada je pravo vrijeme za razmatranje bitnih dodataka i komponenti koje će omogućiti vozilima da ispunjavaju zahtjeve off-road vožnje, bilo na privatnim stazama ili na saveznom zemljištu.
Ovjes, kotači i gume
Za terenska vozila, neke od ključnih komponenti nalaze se ispod vozila. Ovjes, kotači i gume od esencijalne su važnosti za poboljšanje performansi na neravnim podlogama. Kitovi za podizanje i setovi za izravnavanje, kada se koriste s visokoučinkovitim amortizerima, pomažu u podizanju visine vožnje, čime se povećava razmak od tla i minimaliziraju rizici od oštećenja tijekom vožnje po teškim uvjetima.
Osim toga, kotači i gume aftermarket nadopunjuju performanse, povećavajući vuču i cjelokupnu stabilnost. Uživanje u vrhunskim kotačima i gumama može značajno poboljšati sposobnost vozila na stazama, omogućujući vozačima samo sigurno napredovanje kroz izazovne terene bez straha od oštećenja.