Izazovi 9. faze Dakarskog skupa 2025.
Napetost na cesti: 9. faza Dakarskog skupa 2025. donijela je značajne promjene u poretku, a natjecatelji su se suočili s raznim izazovima tijekom vožnje. Toyota Gazoo Racing ekipa, koju čine Henk Lategan i Brett Cummings, doživjela je pad na drugo mjesto zbog navigacijskih problema i tehničkih poteškoća. U međuvremenu, Yazeed al Rajhi i Timo Gottschalk iz iste tvrtke, pohvalili su se trećim najbržim vremenom dana i preuzeli ukupno vodstvo u utrci.
Navigacijske muke: Lategan i Cummings započeli su fazu snažno nakon pobjede u 8. fazi. Međutim, njihova sreća nije dugo trajala jer su ubrzo naišli na probleme s navigacijom. Pogreška koja ih je koštala pet minuta dogodila se samo 37 kilometara poslije starta. Uz to, doživjeli su proboj koji im je dodatno otežao situaciju, završivši današnju etapu 16 minuta i 02 sekunde iza pobjednika.
Al Rajhi i Gottschalk u zoni udobnosti: Suprotno Lateganova i Cummingsovih problema, Al Rajhi i Gottschalk iskoristili su povoljan položaj na cesti kako bi ostvarili visoki rezultat. Njihova strategija se očitovala kroz savršenu vožnju koja im je omogućila da preuzmu vodstvo u ukupnom poretku s prednošću od 7 minuta i 09 sekundi ispred Lategana i Cummingsa.
Incidenti i nesreće
Botterill i Murphy: U ovom su natjecanju sudjelovali i Guy Botterill, zajedno sa suvozačem Dennisom Murphyjem, koji su kroz veći dio etape zadržavali Lategana i Cummingsa. Nosili su rezervne dijelove i gume, no nažalost, njihova vožnja završila je katastrofalnim prevratom automobila. Unatoč dobroj sreći da nisu ozlijeđeni, njihovo povlačenje iz natjecanja izazvalo je razočaranje jer su planirali pomoći svojim suigračima.
Quintero i Zenz: Seth Quintero i Dennis Zenz suočili su se s vremenom od 18 minuta i 06 sekundi iza pobjednika, a njihov gubitak bio je dodatno pogođen penalima zbog propuštene putne točke koja ih je koštala 15 minuta. Bez tog gubitka, mogli su se pridružiti samom vrhu natjecanja. Unatoč ovakvim problemima, ostali su unutar ukupnog top 10.
Problemi za Moralesa i Monleona: Lucas Moraes i njegov suvozač Armand Monleon također su naišli na slične poteškoće, propuštajući putnu točku i suočavajući se s 15-minutnim penalom. Njihovo vrijeme na 9. pozornici iznosilo je 42 minute i 41 sekundi iza pobjednika, što ih je smjestilo na 17. mjesto ukupno.
Taktike i strategije
Složenost navigacije: Mnogi vozači, uključujući Saooda Varijawu i Francois Cazaleta, iskazali su se kao žrtve teške navigacije, izgubi se na pristupnoj točki obližnje kamile. Mlađi vozač Variawa prisiljen je izgubiti gotovo 10 minuta, a dodatni problemi s probijenim gumama doveli su ga do gubitka 22 minute i 50 sekundi od pobjednika.
Optimističan pogled na budućnost: Unatoč izazovima, tim Toyota Gazoo Racing održava pozitivan duh. Sutrašnja, 10. faza utrke donosi novi set izazova, uz to što se natjecatelji kreću ka rubu prazne četvrtine. Duga ruta od 520 km koja će ih voditi do točke cilja u Shubaytahu, povećava očekivanja i napetosti.
Izjave vozača
Henk Lategan istaknuo je frustraciju zbog današnjih pogrešaka ali i nadu zbog preostalih faza: "Vrlo težak dan za nas. Zapravo nije trebao biti tako loš, ali u početku smo napravili pogrešku. Izgubili smo se i imali smo proboj."
Guy Botterill opisao je incident: "Utjecaj je bio ogroman. Prevrnuli smo se nešto više od 500 metara. Samo vam pokazuje koliko su automobili jaki i dobri. To je bila velika nesreća."
Seth Quintero komentirao je brzinu staze: "Ne bih rekao da je to bila teška pozornica. Bila je to stvarno, stvarno brza pozornica. A pogreške su lako kad idete brzo."
Rezultati 9. faze Dakarskog skupa 2025
Na kraju faze, rezultati su pokazali neke nevjerojatne performanse i pomake u ukupnom poretku. Natjecatelji su nastavljali prikazivati izvanredne sposobnosti i strategije, dok se natjecanje bliži svom kraju. S obzirom na situaciju i napetosti, buduća faza bit će ključna u određivanju konačnog pobjednika ove vrlo izazovne utrke.