Yuki Tsunoda i njegovi utjecaji na FP2
U posljednjem slobodnom treningu (FP2) pred utrku, Yuki Tsunoda ponovno je privukao pažnju ljubitelja Formule 1. Njegov sudar zadnjeg kola donio je dva ključna učinka na cijelu situaciju u kojoj se našao Red Bull Racing. Prvo, oživio je raspravu o "prokletstvu" drugog vozača u timu, a drugo, utjecao je na dinamiku simulacija utrka koje su timovi planirali na kraju FP2.
Prokletstvo drugog vozača Red Bulla
Tema "prokletstva" drugog vozača Red Bulla nije nova, no Tsunodina nezgoda ponovno je otvorila raspravu o ovom fenomenu koji se čini kao da tinja unutar tima. Započelo je s prvim vozačem Maxom Verstappenom, koji je godinama dominirao, dok su drugi vozači, kao što su Pierre Gasly i Alex Albon, imali poteškoća s pronalaženjem tempa i prijelazom na višu razinu. Mnogi se pitaju hoće li se i Tsunoda suočiti s istim izazovima, osobito nakon što je uočen njegov udarac u zid, što je izazvalo crvene zastave i prekinulo akciju na stazi.
Utjecaj na simulacije utrke
Osim što je izazvao raspravu, Yuki Tsunoda je svojim sudarom utjecao i na očekivane simulacije utrka koje su timovi planirali na kraju FP2. Timovima je obično važno prikupiti podatke o performansama vozila na visokom gorivu kako bi se što bolje pripremili za samu utrku. Tsunodina nezgoda omela je te planove, jer su vozači koji su trebali izvesti simulacije bili prisiljeni na neplanirane prilagodbe svojih strategija.
Performanse vozača u FP2
Unatoč kaotičnom završetku FP2, Max Verstappen i Oscar Piastri zabilježili su značajne krugove prije nego što su crvene zastave zaustavile aktivnost na stazi. Verstappen, vozeći svoj drugi RB21, primijetio je da je njegovo najbolje vrijeme bilo 1:35,046. Pored njega, Piastri je za McLaren ostvario prosječno vrijeme od 1:33,949. Zanimljivo je da nitko od vozača iz McLarena, Red Bulla, Mercedesa ili Ferrarija nije uspio odvoziti više od dva kruga s visokom razinom goriva prije nego što su se pojavili problemi.
Usporedba s ranijim sesijama
Pri analizi rezultata FP2, može se usporediti s ranijim sesijama, poput FP1, kako bi se stekao uvid u trenutne performanse timova. Međutim, treba imati na umu da su uvjeti na stazi u FP1 bili znatno drugačiji, s povišenim temperaturama i više pod suncem, što može utjecati na rezultate. One informacije mogu pružiti korisne indikacije, ali su potencijalno neprecizne u kontekstu stvarnih uvjeta utrke, što dodatno komplicira interpretaciju podataka.
Zaključak
Yuki Tsunoda, sa svojim incidentom u FP2, dodao je složenost unaprijed pripremljenim strategijama timova i obnovio staru raspravu o "prokletstvu" drugog vozača Red Bulla. U međuvremenu, performanse Verstappena i Piastrija ukazuju na visoke standarde koje su potrebne za konkurenciju na stazi. U ovom trenutku, sve oči su uprte u nadolazeću utrku, dok timovi nastoje razumjeti utjecaj nesreća i uvjeta na svoje strategije.