Novosti iz MotoGP-a: Izmjene u Ducati ekipi za sezonu 2025
MotoGP svijet opet je u centru pažnje usred dinamičnih promjena unutar Ducati tima. Tijekom uzbudljivog vikenda na Tajlandu, otkriveno je da su neki od najpoznatijih vozača, uključujući Marca Marqueza, Francesca Bagnaiju i Fabia di Giannantonia, natjecali se s unaprijeđenim specifikacijama motora u usporedbi s njihovim timskim kolegama. Ove promjene u izvedbi motora otvaraju nova pitanja o strategijama i ciljevima ovog renomiranog tima.
Različite specifikacije motora
Prema informacijama objavljenim na Motorsport.com, Marc Marquez, Francesco Bagnaia i Fabio di Giannantonio su tijekom Tajlanda koristili napredniji model motora, dok su njihovi suigrači Alex Marquez, Franco Morbidelli i Fermin Aldeguer koristili motor iz 2024. godine. Ove informacije dolaze kao iznenađenje nakon što je Ducati najavio da će svi njegovi Desmosedici koristiti izdanja iz prethodne sezone.
Glasnogovornik Ducatija potvrdio je da su razlike između dva modela "male" i istaknuo da su nova poboljšanja u vezi s povratnim informacijama koje su pružili Marquez i Bagnaia. Ove male, ali značajne promjene mogu imati velik utjecaj na izvedbu tijekom cijele sezone.
Nepobjediva dominacija koju je ostvario Ducati
U prethodnoj sezoni, Ducati je dominirao s nevjerojatnim postignućem osvojivši 19 od 20 Grand Prixa. Ovakav uspjeh stvara visoka očekivanja za sezonu 2025. na Tajlandu, gdje je Marc Marquez ostvario zapažen debi. Osvojio je Sprint utrku i glavnu utrku, pridruživši se bratovom Alexu i suigraču Bagnaiji na postolju u oba slučaja. Njihova dominacija u glavnoj utrci dodatno je pojačana činjenicom da su svi top četiri vozača bili iz Ducatijevog tima.
Homologacija motora i tehnički izazovi
Sezona 2025. bila je izazovna, osobito za proizvođače koji su morali homologirati motore koje će koristiti tijekom cijele sezone. Ducati, Aprilija i KTM morali su prikazati svoje motore tehničkom osoblju Međunarodnog udruženja motociklističkih utrka (IRTA). Ovaj proces omogućava provjere koji osiguravaju da su svi dijelovi motora u skladu s pravilima.
Ducati je, suprotno prvotnim najavama, konačno odlučio dokumentirati i homologirati dva različita motora. Ovo dodatno komplikuje situaciju za izradu strategija tima u odnosu na konkurenciju, posebno jer su Honda i Yamaha isključene iz dodatnog razvoja motora zbog pravila koja favoriziraju vozače koji su u nižim pozicijama.
Uloga vozača u oblikovanju budućnosti
Vozači su ključni faktor u razvoju MotoGP motocikala. Njihova povratna informacija nakon testiranja određuje kako će se motori razvijati kroz sezonu, a informacije koje su dali Marquez i Bagnaia mogle bi utjecati na daljnje poboljšanje specifikacija koje koriste. Ove prilagodbe su od esencijalne važnosti za tim koji teži ostati na vrhu teške konkurencije u MotoGP-u.
Za Ducati, sezona 2025. predstavlja priliku da još jednom potvrdi svoju dominaciju i iskoristi povratne informacije svojih vozača kako bi se dodatno osnažila njihova pozicija. Ova dinamika koja uključuje razvoj tehničkih rješenja u suradnji s vozačima znači da će se svaki dodatni kutak optimizirati za bolju performansu i pobjede na stazama širom svijeta.
Fabio di Giannantonio, VR46 Racing Team
Foto: Gold and Goose / Motorsport Images
Budućnost MotoGP-a sigurno će biti uzbudljiva, a Ducati će, bez sumnje, biti jedan od glavnih aktera koji će oblikovati tijek sezone 2025. godine.