Britanska tvrtka Motorsport Prodrive doživjela je uspjeh u gotovo svim oblicima automobilskih utrka, uključujući Svjetsko prvenstvo u mitingu, Europsku rally Championship, British Touring Car Championship, V8 Supercars te brojne GT Racing Series i Svjetsko prvenstvo u Rally RAID-u. Pored strastvenog osvajanja staza, Prodrive je također napravio značajan korak u svijetu cestovnih automobila, razvijajući neka zaista posebnja vozila koja su ostavila snažan pečat. U nastavku donosimo šest vrhunskih automobila koje je Prodrive pomogao proizvesti, uz jedan izvanredni prototip koji ostavlja bez daha.
Subaru Impreza P1
Subaru Impreza P1
Subaru Impreza P1 predstavlja ultimativni primjer Prodriveovih cestovnih automobila. Ovaj model, razvijen isključivo za britansko tržište, predstavlja vrhunac Prodriveove suradnje sa Subaruovim automobilskim timom u Svjetskom mitingu. U usporedbi sa standardnim modelima, P1 je imao dvorodno tijelo koje nije bilo dostupno u Europi i posebne tehničke značajke koje su ga učinile izvanrednim na britanskim cestama. Prodrive je razvila specijalni ispušni sustav i katalitički pretvarač kako bi 2,0-litarski turbo motor postigao snagu od 276 konjskih snaga, a jedinstveno postavljanje ovjesa osiguralo je nevjerojatnu stabilnost na zahtjevnim cestovnim uvjetima.
U proizvodnji je bilo samo 1000 primjeraka, što ga čini jednim od najpoželjnijih modela među ljubiteljima Subaruovih automobila. Prodrive je nastavio razvijati posebne izvedbe Impreze, ali P1 ostaje nezaboravan klasik.
Aston Martin V8 Vantage Prodrive

Aston Martin V8 Vantage Prodrive
Kada je Aston Martin 2005. godine predstavio svoj V8 Vantage, mnogi su ga smatrali prekrasnim, ali nedovoljno učinkovitim sportskim automobilom koji nije mogao parirati konkurenciji poput Porschea 911. Prodrive je tada preuzeo vođenje Astonovog GT Racing programa i odlučio dodatno unaprijediti ovaj automobil. Rezultat su bili značajni tehnički nadogradnje, uključujući remap motorne elektronike, novi ispušni sustav i povišenu granicu okretaja, čime je snaga motora povećana s 380 na 425 konjskih snaga.
Uz dodatak Bilsteinovih prigušivača i smanjenje težine automobila za 10 kg, Prodrive je transformirao V8 Vantage iz dobrog u fantastičan sportski automobil koji je mogao konkurirati svjetskim imenima.
Alfa Romeo Brera S

Alfa Romeo Brera S
Alfa Romeo Brera, premda atraktivne vanjštine, nije odnijela srca motorista kao što su se mnogi nadali. Kako bi unaprijedila reputaciju Brere, Alfa Romeo je od Prodrivea zatražila razvoj posebne verzije, Brera S, koja je također bila namijenjena britanskim ceste. Motor je ostao nepromijenjen, ali su ojačani ovjes s Eibach oprugama i Bilsteinovim prigušivačima, dok su stražnji pogonski osovini zamijenjeni lakšim rješenjem, čime se poboljšala agilnost. Samo 500 primjeraka Brera S je proizvedeno, čineći je jednim od najpoželjnijih modela među entuzijastima.
Mazda RX-8 PZ

Mazda RX-8 PZ
Mazda RX-8 je još jedan automobil koji je postigao poboljšanja kroz Prodrive. Model PZ, koji je razvijen samo za Veliku Britaniju, dobio je nadogradnje ovjesa s Eibach oprugama i Bilsteinovim prigušivačima, a dodatne koristi donijela su nova lagana kotači. Mazda je također uvela aerodinamičke promjene koje su poboljšale performanse, dok je rotacijski motor od 1,3 litre ostao nepromijenjen sa snagom od 227 konjskih snaga. Ovaj model je bio uspješan i inspirirao je daljnja poboljšanja na kasnijim verzijama RX-8.
Isuzu Rodeo Prodrive Performance Pack

Isuzu Rodeo Prodrive Performance Pack
Jedna od manje poznatih suradnji Prodrive je paket performansi za Isuzu Rodeo Pickup, razvijen 2006. godine. Ovaj paket je uključivao optimizaciju ECU-a, koja je povećala snagu 2,5-litarskog turbodizelskog motora s 99 na 126 konjskih snaga, što je poboljšalo performanse vozila na cesti i terenu. Ova neobična suradnja pokazuje fleksibilnost i inovativnost Prodrivea u prilagodbi raznih automobila.
Range Rover Autobiografija Ultimate

Range Rover Autobiografija Ultimate – Stražnja sjedala
U 2011. godini, Prodrive je razvio Range Rover Autobiografija Ultimate, vozilo koje je stavljeno naglasak na udobnost putnika. Ova ekskluzivna verzija uključivala je električna stražnja sjedala, proširenu konzolu s hladnjakom pića i čak dva iPada. Kako bi se ostvarila ova vizija, Prodrive je stvorio namjenski proizvodni pogon, jer je bio potreban posebni alat za zvaničnu proizvodnju ovakvih detalja.
Prodrive P2

Prodrive P2
Na kraju, Prodrive P2 je bio prototip koji nikad nije ušao u serijsku proizvodnju, ali je imao potencijal postati moderni klasik. Ovaj sportski automobil s pogonom koji je koristio Subaru Impreza motor, imao je sofisticiran aktivni diferencijal koji je omogućavao izvanredne performanse. Mnogi se slažu da bi, da je došao do proizvodnje, bio hit među entuzijastima i automobilskim fanovima.