Kategorija jednosjeda, sportskog automobila i sportskog prototipa na Simola Hillclimbu uživa reputaciju doma najbržih automobila na spektakularnoj stazi dugoj 1,9 km, koja je poznata po svojim tijesnim zavojima i izazovnim usponima. Ovi automobili su vrhunac inženjeringa, posebno dizajnirani za postizanje nevjerojatne brzine i okretnosti, što ih čini idealnim natjecateljima na ovakvim brdskim utrkama.
Dok jednosjedi možda nemaju onoliko snage kao radikalno modificirani saloni koji se natječu za titulu kralja brežuljka, njihova izuzetno niska težina, odlično projektirana aerodinamika i specijalizirani ovjes omogućuju im da postignu nevjerojatne rezultate. Ovo čini jednosjede omiljenima među vozačima koji žele iskoristiti svaku kap performansi na uskoj i zavojitoj stazi.
Jedan od najistaknutijih vozača Simola Hillclimba, Andre Bezuidenhout, postigao je izvanredan uspjeh s čak šest uzastopnih pobjeda između 2017. i 2023. godine. Njegova prva pobjeda ostvarena je u legendarnom Dallara F189 iz Formule 1, te je svaki sljedeći nastup dodatno učvrstio njegovo mjesto u povijesti ovog natjecanja. Bezuidenhout drži rekord staze s nevjerojatnim vremenom od 34,161 sekundi, postignutim 2022. godine uz impresivnu prosječnu brzinu od 200,228 km/h. Ovi rezultati ne samo da govore o njegovoj vozačkoj vještini, već i o tehnologiji koja stoji iza ovih izvanrednih automobila.
Nažalost, Bezuidenhoutov pokušaj da osvoji sedmi naslov prošle godine pretrpio je udarac kada je njegov automobil, Gould, imao probleme s motorom tijekom testiranja. To je otvorilo vrata njegovom dugogodišnjem rivalu Robertu Wolku, koji je u tom trenutku vozio MP58 Pillbeam iz 1989. godine. Wolk je uspio ostvariti svoju prvu pobjedu sa ovim automobilom opremljenim modernim Nissan Infinity Indycar V8 motorom, a njegov najbolji rezultat bio je 37,133 sekundi, što je gotovo tri sekunde sporije od Bezuidenhoutovog rekorda.
Očekivanja su velika za 15. izdanje Simola Hillclimba, koje će se održati od 1. do 4. svibnja 2025. godine. Wolk će se natjecati s automobilom Gould GR55B iz 2005. godine, koji je nedavno kupljen od prethodnog vlasnika. Tim WCT Engineering radi na njegovoj restauraciji, iako će to zahtijevati dodatno vrijeme. Wolk je optimističan glede vremena koje će imati za prilagodbu, vjerujući da bi brzo mogli uspostaviti dobru ravnotežu između performansi i vožnje.
Wolk ističe da nikada nije vozio takav automobil, ali je uvjeren da će Gould biti ogroman korak naprijed u usporedbi s prethodnim modelima, zahvaljujući tehnologiji i dizajnu koji uključuju poboljšanu aerodinamiku i manju težinu. Time će se olakšati vožnja kroz zahtjevnu stazu.
Iako ostaje otvoreno pitanje može li Wolk zadržati korak s Bezuidenhoutom u svom prvom nastupu s novim automobilom, kombinacija Wolkovog bogatog iskustva i stručnosti tima WCT daje nadu za konkurentnu utrku. Očekuje se da će njihovo natjecanje pridonijeti uzbudljivoj dinamici na Simola Hillclimbu.
Dva Gould automobila natjecat će se u klasi C3 za jednoslojne automobile (pet cilindara i više), dok se Wolkov konkurent Ian Schofield, vlasnik Investchem tima, nada ponovnom uspjehu nakon što je prošle godine završio na drugom mjestu u svojoj Formuli Ford. Štoviše, njegov tim će se suočiti s izazovima od strane vozača poput Byrona Mitchella i Allena Meyera, koji će se natjecati u klasi C2 za četverocilindrične prirodno aspirirane automobile.
Wolk se također osvrnuo na novi projekat MSA4 Automobili, koji kombinira najmoderniju tehnologiju i sigurnosne standarde. Ova nova generacija automobila natjecat će se na Simola Hillclimbu, uzbuđujući sudionike sa svojim naprednim dizajnom i performansama. Očekuje se da će MSA4 automobili revitalizirati zanimanje za jednosjedne utrke u Južnoj Africi, uzimajući u obzir da su prethodni modeli, poput Formule 1600, dugo vremena bili u upotrebi.
Natjecanje u klasi C1 za automobile s prisilnom indukcijom do četiri cilindra također će imati svoje favorite, uključujući tri MSA4 automobila vozača Klayden Cole Ensor-Smith, Simphiwe Mohlahlo i Rick Morrisa. Ovi vozači predstavljaju novu generaciju mladih natjecatelja s obećavajućim karijerama.
U klasi C6, Rui Campos se očekuje kao jedan od glavnih kandidata za osvajanje mjesta u prvih deset, vozeći svoj Shelby Canam iz 1990. godine, dok će mu se pridružiti Stefan Wintershoven u Chevrolet Corvetti iz 1991. godine. Očekuje se napet i uzbudljiv dvoboj koji će gledatelje dugo držati na rubu svojih sjedala.
Simola Hillclimb 2025. godine obećava biti spektakl ne samo za ljubitelje automobilizma, nego i za sve one koji uživaju u uzbudljivim trenucima koji dolaze s ovakvim natjecanjima. Više informacija i prodaja internetskih karata dostupni su na službenoj web stranici Simola Hillclimb: www.simolahillclimb.com.